Παππάς: Μόνο από το μητρώο Internet η κρατική διαφήμιση - 3 μήνες προθεσμία μετά την καταχώρηση

Παππάς: Μόνο από το μητρώο Internet η κρατική διαφήμιση - 3 μήνες προθεσμία μετά την καταχώρηση

Την ανάγκη για τη ρύθμιση του χαώδους τοπίου στο διαδίκτυο επεσήμανε ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς, στην σημερινή παρουσίαση του μητρώου On line Μέσων, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι δεν μπορεί να λύσει ως δια μαγείας όλα τα εργασιακά προβλήματα των δημοσιογράφων.

Την ίδια στιγμή, υπογράμμισε ότι πλέον η κρατική διαφήμιση που θα δίνεται στις ιστοσελίδες θα γίνεται μόνο αν υπάρχει καταχώρηση της εταιρείας στο μητρώο και μετά την παρέλευση τριών μηνών.

Στην συνέντευξη τύπου, στην οποία συμμετείχαν η κυβ. εκπρόσωπος 'Ολγα Γεροβασίλη και ο γεν. γραμματέας Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος, ο κ. Παππάς συμπλήρωσε ότι ''δεν θα λύσει όλα τα προβλήματα, καθώς είναι πολλοί παράγοντες που πρέπει να ακολουθηθούν''

Όπως τόνισε ο κ. Παππάς στο μητρώο θα μπορούν να γραφτούν ακόμα και σελίδες υβριστικές, καθώς πρόκειται για ''χαρτογράφηση του διαδικτύου και όχι κρίση του περιεχομένου''. 

Μπορεί μια υβριστική ιστοσελίδα να γραφτεί στο Μητρώο; Ναι, μπορεί. Δεν ασχολούμαστε με το περιεχόμενο. Πάμε σε μια χαρτογράφηση του διαδικτύου. Αν ο καθένας από τη θέση του ανταποκριθεί, μπορούμε να γυρίσουμε σελίδα.

Δεν θα απαιτείται ονομαστική καταγραφή των εργαζομένων. Η διασφάλιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων προϋποθέτει οργάνωσή τους και πιέσεις. Μπορούμε με το νέο software (ο σχετικός διαγωνισμός θα ξεκινήσει μέσα στην εβδομάδα) να επισημάνουμε το φαινόμενο της λογοκλοπής, αλλά δεν είναι δικό μας θέμα να το λύσουμε. Ο κάθε ενδιαφερόμενος που θα έχει πέσει θύμα λογοκλοπής θα μπορεί να το λύσει μόνος του. 
Οσον αφορά στους εργαζόμενους, απαιτείται υπεύθυνη δήλωση κατά τον νόμο και υπάρχουν υπουργεία που μπορούν να ασχοληθούν με το ζήτημα. Δεν υποκρινόμαστε εδώ ότι το πρόβλημα μπορεί να λυθεί άμεσα.

Σε σχέση με τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να ακολουθηθούν είναι οι εξής:

  • Δήλωση του αριθμού των συνολικά εργαζομένων.
  • Πρόνοια για διαφάνεια όσων δηλώνουν νομική μορφή, μετόχους, διευθυντή, και αριθμο εργαζομενων δημοσιογραφων και ολων των εργαζομενων.
  • Πρόνοια για διαφάνεια στη μετοχική σύνθεση

Ο υπουργός Ν. Παππάς τόνισε ότι η έναρξη του μητρώου δώσει και μια δυνατότητα οι εργασιακές σχέσεις που υπάρχουν λέει ότι δεν ανταποκρίνονται στα στάνταρ που θα έπρεπε να ανταποκρίνονται.

''Δεν θα υποκριθούμε ότι θα λύσουμε όλα τα προβλήματα στον εργασιακό τομέα. Δεν θα υπονοήσουμε ότι λύνουμε το πρόβλημα, θα είναι λάθος μήνυμα'' συμπλήρωσε. 

'Οπως δήλωσε:

Υπάρχει μαύρη εργασία, υπάρχουν ποικίλες μορφές. O καθένας θα έπρεπε να κάνει ό,τι μπορεί για να τηρήσει τις συλλογικές συμβάσεις. 

Ο κ. Παππάς παρουσίασε, επίσης, πως μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά το αίτημα του επιχειρηματία για την δήλωση του On line μέσου, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια πολύ σύντομη και απλή διαδικασία. 

Την ίδια στιγμή, τόνισε ότι πλέον θα υπάρχει και διαμοιρασμός της κρατικής διαφήμισης αλλά και τραπεζών και στο διαδίκτυο, τονίζοντας ότι :

Θα ξεκινήσουμε και θα απαιτήσουμε από τους φορείς να είναι συμβατοί πλέον με το νόμο. Το ηθικό θα ήταν και αυτές (τράπεζες) να λειτουργήσουν στα πλαίσια αυτής της ρύθμισης. Θα δούμε τις επόμενες ημέρες για τα νομικά εργαλεία που χρειάζονται. 

Σε σχέση με πιθανή αργοπορία στη δημιουργία του μητρώου υπογράμμισε:

Δεν αργήσαμε να δρομολογήσουμε το Μητρώο ίντερνετ. Απλώς μας πήρε πολύ χρόνο η διαδικασία για την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών. Προχωρήσαμε μόλις καταφέραμε να αποφορτισθούμε από την υπόθεση της δημοπρασίας των των τηλεοπτικών αδειών. 

Κρέτσος: Δεν θα επιτραπεί σε κανέναν φορέα που δεν είναι γραμμένος στο Μητρώο να πάρει διαφήμιση από το δημόσιο

Από την πλευρά του, ο γεν. γραμματέας επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος υπογράμμισε ότι το Μητρώο φέρνει διαφάνεια σε τρία επίπεδα:

  • Στο ιδιοκτησιακό καθεστώς.
  • Στο εργασιακό καθεστώς και στις εργασιακές σχέσεις
  • Στην κρατική διαφήμιση. 

Σύμφωνα με τον κ. Κρέτσο:

Με το Μητρώο διασφαλίζουμε ότι τα λεφτά του Δημοσίου δεν πάνε σε λαθρόβιες ιστοσελίδες ή σε εκβιαστές. Εμείς δεν λέμε στους φορείς που να δώσουν τη διαφήμισή τους, θα επιλέξουν αυτοί. Αυτό που κάνει το Μητρώο είναι ότι δεν θα επιτρέψει σε κανέναν φορέα του Δημοσίου να δώσει διαφήμιση σε κάποιον φορέα που δεν θα είναι εγγεγραμμένος στο Μητρώο. Δεν θα βάλουμε κριτήρια αριθμούς εργαζομένων, για να μην ευνοήσουμε συγκεκριμένα συμφέροντα και επιχειρήσεις. 

Πρέπει πλέον όλοι οι φορείς του Δημοσίου να καταθέσουν τους φακέλους τους για τη διαφήμιση στη Γραμματεία. Δεν σας κάνει εντύπωση που ο Δήμος Αθηναίων δεν είχε καταθέσει ποτέ φάκελο; 

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο