Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τις διαφημίσεις στην τηλεόραση - Ξεκαθάρισμα στο τηλεοπτικό τοπίο

Σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για τις διαφημίσεις στην τηλεόραση - Ξεκαθάρισμα στο τηλεοπτικό τοπίο

Μετά το νομοσχέδιο για τις άδειες των καναλιών που επιχειρεί να ρυθμίσει το τηλεοπτικό τοπίο σειρά έχει στις κυβερνητικές πρωτοβουλίες, η ρύθμιση της διαφημιστικής αγοράς στην τηλεόραση.

Στους στόχους του υπουργού Επικρατείας και της γενικής γραμματείας Ενημέρωσης είναι η οριστική ρύθμιση του τοπίου των ΜΜΕ, η «γιατρειά», όπως αναφέρουν κύκλοι,  κακοφορμισμένων πληγών των μίντια (μεταξύ άλλων, η αδειοδότηση των καναλιών, η πληρωμή του τέλους χρήσης συχνοτήτων, το Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης και η διαφάνεια στη χορήγηση κρατικής διαφήμισης).

Κύκλοι της γενικής γραμματείας ενημέρωσης μάλιστα επισημαίνουν πως πλέον με το νομοσχέδιο αυτό αντιμετωπίζεται και ο τελευταίος και ίσως πιο ισχυρός πυλώνας της διαπλοκής, αυτός του ελέγχου των χρημάτων της διαφήμισης από media shops και ενδιάμεσους σε κανάλια και επιχειρήσεις.

Το νέο σχέδιο νόμου, σύμφωνα με πληροφορίες, το οποίο από σήμερα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, φιλοδοξεί να ξεκαθαρίσει το αχανές τοπίο που επικρατεί στη διαφημιστική αγορά.

Αυτό το σχέδιο νόμου προβλέπει τη λειτουργία μιας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, μέσα από την οποία θα διεξάγεται όλη η διαδικασία διάθεσης και αγοράς διαφημιστικού χρόνου από τα κανάλια.

Μέσα από το «Ηλεκτρονικό Σύστημα Διάθεσης Διαφημιστικού Χρόνου» , τόσο οι διαφημιστικές εταιρίες, οι μεσολαβήτριες και κάθε άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο που διενεργεί παρόμοιες συναλλαγές, θα μπορούν να εξασφαλίζουν με διαφανή τρόπο διαφημιστικό χρόνο από τον κάθε τηλεοπτικό σταθμό. Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη πρακτική θ’ αφορά σε κάθε είδους διαφημιστική προβολή, συμπεριλαμβανομένων των χορηγιών ή των γνωστών «τοποθετήσεων προϊόντων», ενώ το σύστημα θα είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Ρυθμιστής του συστήματος είναι η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο προώθησης των ηλεκτρονικών συναλλαγών και ρύθμισης της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς, καθώς «ακουμπά» στην ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης των τηλεοπτικών σταθμών, και θ’ αρχίσει τη λειτουργία του στις αρχές του 2017.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο