Διαφημιστές - ΕΙΤΗΣΕΕ κατά του νομοσχεδίου για τον τηλεοπτικό διαφημιστικό χρόνο

Διαφημιστές - ΕΙΤΗΣΕΕ κατά του νομοσχεδίου για τον τηλεοπτικό διαφημιστικό χρόνο

Την κατηγορηματική αντίθεσή τους στο σχέδιο νόμου για την ηλεκτρονική πλατφόρμα διάθεσης διαφημιστικού τηλεοπτικού χρόνου, το οποίο έθεσε ο υπουργός Επικρατείας σε δημόσια διαβούλευση την 1η Ιουλίου 2016, εκφράζουν με κοινή ανακοίνωσή τους, ο Σύνδεσμος Διαφημιζόμενων Ελλάδος (ΣΔΕ), η Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) και η Ένωση Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ).

Οι εταίροι της τηλεοπτικής αγοράς χαρακτηρίζουν το εν λόγω σύστημα ως πρωτοφανή και αδικαιολόγητη κρατική παρέμβαση στη λειτουργία της αγοράς διαφήμισης και γενικότερα λειτουργίας των ΜΜΕ.

Όπως, τονίζουν, «με το παρόν σ/ν ο Υπουργός Επικρατείας, δια μέσου της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, επιχειρεί μια σαφή υπέρβαση των αρμοδιοτήτων εποπτείας των ΜΜΕ που του παρέχει ο νόμος και έρχεται να εκχωρήσει σε μοναδικό ιδιώτη (ανώνυμη εταιρία) και πιθανούς υπεργολάβους ιδιώτες, μια αρμοδιότητα που ΔΕΝ έχει. Δηλαδή την υποχρεωτική και αναγκαστική διαχείριση του TV buying (συναλλαγές για όλες τις μορφές διαφήμισης στην τηλεόραση) από την προσφορά μέχρι την εκκαθάριση συναλλαγών που αφορούν ιδιωτικές εταιρίες και διεξάγονται μεταξύ ιδιωτικών εταιριών».

Επισημαίνουν, ότι η συγκεκριμένη αγορά δεν χρειάζεται έναν «υπερμεσάζοντα» για να λειτουργήσει σωστά, «ένα υβρίδιο ιδιώτη και κράτους που ουδεμία οργανική σχέση έχει με την οργανωμένη αγορά διαφήμισης και τα ειδικά της χαρακτηριστικά».

Επίσης τονίζουν, ότι η συγκεκριμένη μεθόδευση έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με σειρά διατάξεων του εθνικού και κοινοτικού δικαίου περί ανεξαρτησίας ΜΜΕ, περί ελευθερίας των συναλλαγών και περί ανταγωνισμού, ενώ ήδη έχουν αναθέσει σε νομικούς να γνωμοδοτήσουν για όλα τα γενικά και τα επιμέρους ζητήματα που προκαλεί το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου.

Στην κοινή τους ανακοίνωση οι τηλεοπτικοί εταίροι προτείνουν μία συναινετική λύση προς την κυβέρνηση, επόπτευσης της αγοράς ως προς τη διαφάνεια των διαφημιστικών εσόδων των ΜΜΕ. Συγκεκριμένα, προτείνουν τη θέσπιση ενός ολοκληρωμένου συστήματος καταγραφής της διαφημιστικής δαπάνης και όχι διαχείρισής της, χωρίς την επιβάρυνση μεσαζόντων, το οποίο θα λειτουργεί ως θεσμοθετημένο διακλαδικό όργανο και θα εποπτεύεται από την αρμόδια για τον έλεγχο των ΜΜΕ, ανεξάρτητη Αρχή.

Τέλος, αναφέρουν ότι ο υπουργός Επικρατείας θα πρέπει να αναμορφώσει πλήρως το σχέδιο νόμου, υιοθετώντας την πρότασή τους, προς το κοινό όφελος όλων.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο