Η Χίλαρι και τα media

Η Χίλαρι και τα media

Σημαία είχε κάνει ο Ντόναλντ Τραμπ την «άνευ όρων υποστήριξη» που προσέφεραν τα αμερικανικά media στην Χίλαρι Κλίντον. Το βάζω σε εισαγωγικά, γιατί αν και το ισχυριζόταν ο ίδιος σε όλους τους τόνους, η αλήθεια μπορεί να είναι ολίγον διαφορετική. Βλέπε σχετική ανάλυση του Thomas Patterson στους Los Angeles Times, στις 21 Σεπτεμβρίου, που έφερε τον χαρακτηριστικό τίτλο: «Αν χάσει η Χίλαρι, ρίξτε το φταίξιμο στο στόρι με τα mail και στα media».

Εκεί λοιπόν, αναδεικνυόταν με τα πιο γλαφυρά χρώματα ότι τα ΜΜΕ των ΗΠΑ όχι μόνο δεν βοηθούσαν την Κλίντον αλλά μεγέθυναν όλα τα αρνητικά σημεία της. Η υπόθεση με τα mail για παράδειγμα, αφορούσε στο 11 % της κάλυψης από τα πέντε μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα και τις έξι μεγαλύτερες εφημερίδες.  Και πόσες ήταν οι αρνητικές αναφορές σε αυτό το ποσοστό; Περισσότερες από εννιά στις δέκα (91 %) σύμφωνα με τη μελέτη του Patterson.

Ανάλογο ήταν το ποσοστό των αρνητικών αναφορών (92 %) στην ειδησεογραφία (4 % επί του συνόλου) που αφορούσε στον χαρακτήρα και στην προσωπική ζωή της Χίλαρι. Και έχει και συνέχεια: αρνητικές σε ποσοστό 79 % ήταν και οι αναφορές των media (4 % του συνόλου) για το πολιτικό πρόγραμμα της Χίλαρι.

Η συγκεκριμένη μελέτη του Patterson αφορούσε στις τέσσερεις εβδομάδες που κύλισαν ανάμεσα στα συνέδρια των Ρεπουμπλικάνων και των Δημοκρατικών. Και πιο πριν ωστόσο, όλες τις προηγούμενες εβδομάδες του 2016, οι αρνητικές αναφορές στην Κλίντον ήταν διπλάσιες από τις θετικές. Ακόμη και στο συνέδριο των Δημοκρατικών πάλι πλειοψηφία ήταν οι αρνητικές αναφορές: 56 % έναντι 44 %. Εννοείται ότι τις τελευταίες εβδομάδες υπήρξε μια προσπάθεια από τα αμερικανικά media να ισορροπήσουν τη βάρκα, αλλά η ζημιά είχε ήδη γίνει και ήταν ανεπανόρθωτη…

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο