Γιατί τα παράθυρα στα αεροπλάνα είναι οβάλ

Γιατί τα παράθυρα στα αεροπλάνα είναι οβάλ


Συνήθως είναι τετράγωνα ή στρογγυλά... γιατί όμως τα παράθυρα στα αεροπλάνα είναι οβαλ;

Οι τρύπες που έχουν στρογγυλεμένες άκρες έχουν πιο δυνατή δομή και δεν σπάνε εύκολα. Επίσης, δεν κάνουν ρωγμές αν ασκηθεί έντονη πίεση επάνω τους. 

Σε μια καμπίνα αεροπλάνου, αν ένα παράθυρο ραγίσει, θα δημιουργήσει έκρηξη λόγω της αποσυμπίεσης! 

Η σοβαρότητα αυτού του προβλήματος έγινε αντιληπτή για πρώτη φορά, όταν το πρώτο εμπορικό αεροσκάφος, το De Havilland Comet της Βρετανίας, συνετρίβει. 

Ο λόγος και στις 3 περιπτώσεις ήταν η αλλοίωση των μετάλλων. Και το μεγαλύτερο μέρος αυτής της αλλοίωσης, που άγγιζε το 70%, προήλθε από τις γωνίες των μεγάλων παραλληλόγραμμων παραθύρων του.


Έτσι, το αεροσκάφος ανακατασκευάστηκε, και αυτή τη φορά, είχε πιο δυνατά, στρόγγυλα παράθυρα. 

Γιατί όμως τα αεροπλάνα έχουν οβάλ παράθυρα και όχι ολοστρόγγυλα; 

Αν τα παράθυρα ήταν στρόγγυλα, θα χρειαζόταν περισσότερο συμπαγές υλικό(”τζάμι”) ανάμεσα στα παράθυρα, δηλαδή... περισσότερα έξοδα! 


Τα οβάλ παράθυρα προσφέρουν μεγαλύτερη επιφάνεια παραθύρου, άρα και καλύτερη θέα στους επιβάτες, καθώς επίσης και εξυπηρετούν επιβάτες με διαφορετικό σωματικό ύψος (και τους κοντούς, αλλά καί τους 2μετρους!) 

 

Πηγή: axioperierga.blogspot.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο