Ελληνικής... καταγωγής το «έξυπνο» ρομπότ που σερβίρει καφέδες

Ελληνικής... καταγωγής το «έξυπνο» ρομπότ που σερβίρει καφέδες

Ο Robocoffee είναι ένας γρήγορος, ευγενικός, απόλυτα εξυπηρετικός σερβιτόρος.

Τον έφτιαξαν έξι μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί φοιτητές ρομποτικής, κάνοντας τις κατάλληλες μετατροπές σε ένα ρομπότ που είχαν στη διάθεσή τους.

Όπως εξήγησαν κατά την παρουσίαση του Robocoffee που έγινε στη βιβλιοθήκη του «Δημόκριτου», ανέπτυξαν ένα πρόγραμμα για υπολογιστή, μέσω του οποίου ο «πελάτης» στέλνει ασύρματα την παραγγελία του στο ρομπότ, ενώ χρησιμοποίησαν ειδικούς αλγόριθμους για τα «μάτια» του μηχανήματος, για να αναγνωρίσει τον «πελάτη» και να κινηθεί προς το μέρος του, αξιοποιώντας τη φωτογραφία που τραβά ο υπολογιστής και στέλνει μαζί με την παραγγελία.

Επίσης, προγραμμάτισαν τη λειτουργία του αισθητήρα στο ρομπότ, ο οποίος «καταλαβαίνει» πότε έχει γεμίσει η κούπα. Κάτι που χρειαζόταν ώστε το μηχάνημα να «ξέρει» πότε να δώσει ασύρματα εντολή στην ηλεκτρονική βαλβίδα της καφετιέρας να κλείσει, και έτσι να σταματήσει τη ροή καφέ.

Οπως οι έξι νέοι επιστήμονες που δούλεψαν πάνω στον ρομποτικό... σερβιτόρο , οι περισσότεροι από όσους τους παρακολουθούσαν ήταν επίσης Ελληνες και ξένοι φοιτητές, με ηλικίες από 23 έως 32 ετών, οι οποίοι συμμετείχαν στο διεθνές Θερινό Σχολείο ευφυών συστημάτων και ανάλυσης δεδομένων (IRSS14), που διήρκεσε όλο τον Ιούλιο. Το Σχολείο διοργανώθηκε φέτος για δεύτερο καλοκαίρι, πάλι από το Εργαστήριο Τεχνολογίας Γνώσεων και Λογισμικού (SKEL) του Ινστιτούτου Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του «Δημόκριτου». Με στόχο να λειτουργήσει σαν «φυτώριο» καινοτομίας, πέρα από την εκπαιδευτική αποστολή του, έδωσε την ευκαιρία σε 34 νέους ερευνητές από την Ελλάδα και χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Δανία, η Αίγυπτος και η Ολλανδία να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους στην πράξη και να ανακαλύψουν καινούργιες ιδέες.

«Η ιδιαιτερότητά του σε σχέση με άλλα Θερινά Σχολεία ήταν πως η “ραχοκοκαλιά” του δεν ήταν οι διαλέξεις, όπως γίνεται συνήθως, αλλά 13 ερευνητικά πρότζεκτ σαν το Robocoffee, τα οποία είχαν αναλάβει να υλοποιήσουν οι φοιτητές μέχρι το τέλος του, χωρισμένοι σε ομάδες» λέει στην «Κ» ο δρ Βαγγέλης Καρκαλέτσης, διευθυντής Ερευνας στο Ινστιτούτο του «Δημόκριτου» και υπεύθυνος του IRSS14 και του SKEL. Επομένως, πέρα από το Robocoffee, στη βιβλιοθήκη παρουσίασαν τη δουλειά τους όλοι οι υπόλοιποι φοιτητές, όπως μια ομάδα που είχε αναλάβει τον προγραμματισμό ρομπότ που «καταλαβαίνουν» το περιβάλλον, παίζοντας παιχνίδια γρίφων με ανθρώπους ή μια άλλη στην οποία είχε ανατεθεί η ανάπτυξη συστημάτων αυτοματοποίησης για «έξυπνα» σπίτια που «αντιλαμβάνονται» την παρουσία των κατοίκων και ρυθμίζουν αυτόματα τη θερμοκρασία ή ανοιγοκλείνουν τα φώτα.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο