Αστρονόμοι ισχυρίζονται ότι εντόπισαν σήματα... εξωγήινων

Σήματα εξωγήινων ισχυρίζονται τι εντόπισαν δύο αστρονόμοι. Αν έχουν δίκιο, σίγουρα θα είναι η ανακάλυψη του αιώνα, ωστόσοι πολλοί εκτιμούν ότι πρόκειται για την απάτη του αιώνα.

Η είδηση κυκλοφόρησε τάχιστα στους επιστημονικούς κύκλους, προκαλώντας πολλές συζητήσεις και αποσπώντας αρκετά αρνητικά σχόλια, αφού η πλειοψηφία των αστρονόμων θεωρεί ότι τα αποτελέσματα της έρευνας είναι πολύ βιαστικά και πιθανότατα λανθασμένα.

Πριν από τέσσερα χρόνια, ο αστρονόμος Ermano Borra από το πανεπιστήμιο στο Λαβάλ του Καναδά, πρότεινε πως ένας εξωγήινος οργανισμός μπορεί να χρησιμοποιεί λέιζερ, ώστε να καταφέρει μια διαστρική επικοινωνία.

Αν, υποθετικά, οι εξωγήινοι αναβόσβηναν ένα φωτεινό σήμα με κατεύθυνση προς τον πλανήτη μας, τότε θα μπορούσαμε να λάβουμε το μήνυμα εντοπίζοντας τις περιοδικές εκλάμψεις φωτός, μέσα από το φάσμα του άστρου από όπου προέρχονται.

Προσπαθώντας να θέσει την πρόταση του σε εφαρμογή, ο Borra ανέθεσε στον μεταπτυχιακό φοιτητή του Eric Trottier να αναζητήσει σήματα στα 2,5 εκατομμύρια άστρα που έχουν καταγραφεί από το Sloan Digital Sky Survey. Τα περισσότερα από αυτά μάλιστα, ανήκουν στην ίδια φασματική κατηγορία με τον Ήλιο.

Μετά από την αναζήτηση, οι δυο αστρονόμοι βρήκαν 234 άστρα που εμφάνιζαν παλμούς ακτινοβολίας με την ίδια σχεδόν περιοδικότητα. Αποκλείοντας άλλα ενδεχόμενα, οι Borra και Trottier ισχυρίστηκαν πως αυτά τα σήματα είναι ουσιαστικά μηνύματα ξένων πολιτισμών προς τον δικό μας.

Αν η έρευνα τους αποδειχτεί σωστή, τότε σίγουρα οι δυο τους θα μείνουν στην ιστορία. Ωστόσο, αυτό το ενδεχόμενο αμφισβητείται από την πλειοψηφία των αστρονόμων, οι οποίοι θεωρούν πως τα αποτελέσματα της είναι πρόωρα.