Οδοιπορικό Newpost: Τριήμερο στο μαγευτικό Λονδίνο (Βίντεο και φωτό)

Γράφει ο Λάζος Μαντικός

Ποιος είπε ότι τρεις ημέρες δεν είναι αρκετές για να γνωρίσεις την πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου; Αν και μετά το Βrexit η Αγγλία μπορεί να μοιάζει ξένη πλέον στην «Ενωμένη» Ευρώπη, παραμένει μια πόλη με πολλούς Έλληνες και διάφορους Ευρωπαίους πολίτες! Εμείς ταξιδέψαμε και σας παρουσιάζουμε το Λονδίνο μέσα από την δική μας ματιά!

Με μόλις τρεις ώρες πτήσης φτάσαμε από Αθήνα στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Αγγλίας το Χίθροου (Heathrow). Πήραμε το τρένο και πήγαμε στο Γκίλφορντ (Guildford) όπου ήταν και η βάση μας! Το μέρος που μας φιλοξενούσαν…

Το Γκίλφορντ είναι μια Πανεπιστημιούπολη με αρκετούς φοιτητές, αφού εκεί βρίσκεται και στεγάζεται το Πανεπιστήμιο του Σάρεϊ (University of Surrey). Αποτελεί ένα από τα πιο ακριβά προάστια του Λονδίνου με γραφικά παραδοσιακά βικτωριανά σπιτάκια και πάρα πολλούς Έλληνες!

Guildford #england

1η Νύχτα στην Αγγλία – Γκίλφορντ

Η πρώτη νύχτα στην Αγγλία μας βρήκε σε μια από τις πολλές pub της πόλης να σχεδιάζουμε το πλάνο της επόμενης ημέρας στο φαντασμαγορικό Λονδίνο… Δοκιμάσαμε πίτσα σε λεπτό φύλλο ψημένη μέσα σε παραδοσιακό ξυλόφουρνο και παίξαμε επιτραπέζια, ενώ έξω έβρεχε. Συχνό φαινόμενο αυτό να ξέρετε στην Αγγλία…

Φαγητό & επιτραπέζια!

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Lazos Mantikos (@itslazos) στις

Εκείνο που μας έκανε εντύπωση είναι ότι σε κάθε σπίτι του Λονδίνου μπορεί να μένουν άνθρωποι που δεν έχουν καμία συγγένεια μεταξύ τους. Αν για παράδειγμα σ’ ένα σπίτι υπάρχει ένα κενό δωμάτιο και δε χρησιμοποιείται, οι Άγγλοι είναι της νοοτροπίας να μην μένει τίποτα ανεκμετάλλευτο, να υπάρχει κέρδος σε ότι έχουν. Έτσι ενοικιάζουν χώρους (δωμάτια) του σπιτιού και εισπράττουν ενοίκια. Σε ένα τέτοιο σπίτι μέναμε και εμείς – φίλης Ελληνίδας που ζει και εργάζεται στο Λονδίνο.

2η ημέρα: Εξερεύνηση του Λονδίνου

Με την αυγή ξεκινήσαμε από το Γκίλφορντ για Λονδίνο με το τρένο – μόλις 40’ απόσταση – με στάση το Waterloo, για να μετεπιβιβαστούμε στο μετρό της πόλης «London Underground» με κατεύθυνση το Μουσείο Φυσικής ιστορίας. Γενικά μπορείς να πας οπουδήποτε με τις συγκοινωνίες αφού είναι άρτιες και σύγχρονες. Από τα πρωτότυπα κόκκινα λεωφορεία μέχρι τα μαύρα επιβλητικά ταξί. Να τονίσουμε ότι η είσοδος σε όλα τα μουσεία είναι δωρεάν και μας έκανε αρκετά εντύπωση όλο αυτό, αφού σε διάφορα σημεία των μουσείων υπήρχαν ειδικά κουτιά που άφηνες εσύ ότι χρηματικό ποσό ήθελες σα δωρεά.

London trip !

Το μουσείο φυσικής ιστορίας

Ένα διαδραστικό μουσείο (National history museum) στο οποίο εκτίθεται ευρύ φάσμα δειγμάτων από διάφορους τομείς της φυσικής ιστορίας. Η συλλογή αποτελείται από περίπου 80 εκατομμύρια αντικείμενα τα οποία εντάσσονται σε πέντε κύριες συλλογές: βοτανική, εντομολογία, ορυκτολογία, παλαιοντολογία και ζωολογία. Τα δείγματα που μας έκαναν αρκετά εντύπωση ήταν οι Δεινόσαυροι, το τμήμα με τους σεισμούς όπου μπορείς να βιώσεις την ένταση των μεγαλύτερων σεισμών που έχουν πλήξει τη γη, τα ηφαίστεια και η εξέλιξη του ανθρώπινου είδους ανά αιώνες μέσα από κέρινα ομοιώματα που σε κοιτούσαν στα μάτια έτοιμα να σου μιλήσουν, σαν να ήταν αληθινά σε ταξίδευαν σε εκείνη την εποχή!

Σα ζωντανος...ετοιμος να σου μιλησει !

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Αθηνα Κουρη (@athina.kouri) στις

Το Βρετανικό μουσείο με τα δικά μας Μάρμαρα του Παρθενώνα

Ενθουσιασμένοι με τις εικόνες από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας πήραμε το μετρό και σταματήσαμε στο «holborn» που βρίσκεται το Βρετανικό μουσείο. Ένα μουσείο με μεγάλη φήμη παγκοσμίως. Οι συλλογές του, αριθμούν περισσότερα από επτά εκατομμύρια αντικείμενα, από όλες τις ηπείρους, απεικονίζοντας και καταγράφοντας την ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού από την απαρχή του έως και σήμερα. Ένα μεγάλο του κομμάτι περιέχει τα δικά μας μάρμαρα του Παρθενώνα που τα διεκδικούμε από το 1983 με πρωτοβουλία της τότε Υπουργού Πολιτισμού Μελίνας Μερκούρη. Μπαίνοντας στην επιβλητική είσοδο του μουσείου θα δείτε μπροστά σας την στήλη της Ροζέττας που μπορείτε να την «αποκρυπτογραφήσετε»! Η στήλη της Ροζέττας είναι μια πέτρινη πλάκα που χρονολογείται από τον 2ο αιώνα π.χ. που έχει χαραγμένη πάνω της δύο γλώσσες: Την Ελληνική & την Αιγυπτιακή! Έτσι καταφέραμε και αποκρυπτογραφήσαμε τα ιερογλυφικά… Μια ανακάλυψη που αποτέλεσε για το μέλλον εξέλιξη στην επιστήμη της Αιγυπτιολογίας.

Η στήλη της Ροζέττας! #bestmoments

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Lazos Mantikos (@itslazos) στις

Από την Πέτρα της Ροζέττας και τα Αιγυπτιακά ιερογλυφικά καταλήξαμε στην αίθουσα με τις αληθινές μούμιες και τους τρόπους που ταριχεύανε τότε τους νεκρούς. Φτάνοντας στην αίθουσα με τα μάρμαρα του Παρθενώνα καταλάβαμε την μεγαλοπρέπεια του τότε Ελληνικού Πολιτισμού και δεν σας κρύβω ότι πηγαίνοντας εκεί και βλέποντας τα μάρμαρα μας. Αναρωτηθήκαμε γιατί να μην βρίσκονται αυτά πλέον στο δικό μας μουσείο της Ακρόπολης, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το Βρετανικό Μουσείο.

Το περπάτημα θέλει ενέργεια – Ώρα για φαγητό στο Soho!

Μετά την ατελείωτη συζήτηση για την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα στην Ελλάδα και αν αυτό θα επιτευχθεί, περπατήσαμε μέχρι το Soho- κατάλληλη περιοχή της πόλης για φαγητό και ποτό. Μπείτε στο «burger and lobster» και φάτε αστακό με μόνο 20£ (23€ περίπου). Σας σερβίρουν τον αστακό σε διάφορες version. Δοκιμάστε το μπιφτέκι και τα rolls αστακού (Σε χαμηλότερη τιμή). Θα ξετρελαθείτε αν σας αρέσουν τα γνωστά fish & chips!

Αφού γευματίσαμε αναχωρήσαμε με το μετρό προς τον σταθμό «Waterloo» όπου εκεί βρίσκεται η τεράστια ρόδα, η αλλιώς «London eye». Με ύψος 135 μέτρα και δίπλα στον ποταμό Τάμεση σου εξασφαλίζει μια πανοραμική θέα όλου του Λονδίνου. Προτιμήστε τη νυχτερινή βόλτα για να δείτε το Λονδίνο φωτισμένο! Η «champagne experience» είναι ότι πρέπει. Επιλέξτε αυτού του τύπου βόλτα και θα ενθουσιαστείτε!

London eye #bestmoments

Cheers! #nightout #london #champagne

Κοκτέιλ στον 40ο όροφο του Heron Tower!

Με ένα ποτό δεν τελειώνεις ποτέ στο Λονδίνο! Έχει να κάνεις και να δεις πολλά! Πήραμε το μετρό και σταματήσαμε στη στάση «Liverpoolstreet» όπου εκεί βρίσκεται ο «Heron Tower». Ανεβήκαμε για ένα γρήγορο cocktail στο «shushishamba» γνωστό κοκτειλάδικο μέσα στον Πύργο! Η δεύτερη νύχτα στο Λονδίνο έκλεισε πίνοντας ποτά σε ένα πάρτι Ελλήνων στην περιοχή «Soho».

Shushi samba cocktail bar @sushisamba #london

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Lazos Mantikos (@itslazos) στις

3η ημέρα: Τελευταίες ξεναγήσεις στην πόλη του Λονδίνου!

Αν και τις προηγούμενες ημέρες το Λονδίνο ήταν συννεφιασμένο, την τελευταία ημέρα μας έβγαλε ήλιο για να μας αποχαιρετήσει! Γενικά στο Λονδίνο ο ήλιος δεν βγαίνει συχνά. Όταν βγει όμως οι Άγγλοι το εκμεταλλεύονται και βγαίνουν στα πάρκα για… ηλιοθεραπεία! Οι Άγγλοι ξεκινούν την ημέρα τους με τζοκινγκ και ένα δυνατό πρωινό. Εμείς δεν τρέξαμε, αλλά πήγαμε για ένα English Brunch - όπως λένε και οι Άγγλοι - στο «Bill’s» κοντά στο μετρό «London Bridge». Φάγαμε ένα δυνατό πρωινό και περπατήσαμε μέχρι τη γέφυρα του Λονδίνου (tower bridge), είδαμε τον επιβλητικό ουρανοξύστη «Shard» με ύψος 309,6 μέτρα είναι το ψηλότερο κτίριο στην Ευρώπη και η δεύτερη ψηλότερη κατασκευή στο Ηνωμένο Βασίλειο!

Το υψηλότερο κτήριο της Ευρώπης! #shard #london

Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Lazos Mantikos (@itslazos) στις

Εκεί υπάρχει και ο εμπορικός ουρανοξύστης σε σχήμα «V» «20 Fenchurch Street» που έχει το παρατσούκλι «Walkie Tolkie» λόγω σχήματος. Μάλιστα οι μηχανικοί έχουν δεχθεί μηνύσεις γιατί το σχήμα του κτηρίου σε συνδυασμό με τα τζάμια, δημιουργούσε μαζί με την ηλιακή ενέργεια υψηλές θερμοκρασίες στο έδαφος με την αντανάκλαση του Ήλιου. Αποτέλεσμα όλου αυτού, ήταν να καίγονται τα πλαστικά των αυτοκινήτων! Ναι πολύ καλά διαβάσατε… Οι μηχανικοί στην αρχή δεν πίστευαν στα μάτια τους με αυτό που συνέβαινε. Άλλαξαν το υλικό του τσαμιού, έβαλαν και μια ειδική τέντα και πλέον δεν καίγονται τα πλαστικά των σταθμευμένων αυτοκινήτων κάτω από το κτήριο. Στην κορυφή του «Walkie Tolkie» κτηρίου υπάρχει το «Sky Garden» που πρέπει να επισκεφτείτε. Εστιατόριο με φαντασμαγορική θέα!

Sky garden #london

Τέλος πήραμε το μετρό με προορισμό το «Green park». Το καταπράσινο πάρκο μαζί με το «James park», τη λίμνη και τα σκιουράκια να κάνουν κυριολεκτικά βόλτα μαζί σας, αποτελούν ένα μοναδικό τοπίο σε συνδυασμό με τα ανάκτορα του Μπάκιγχαμ που σου δίνουν την αίσθηση του βασιλικού κύρους που υπάρχει στο Ηνωμένο Βασίλειο…

Μια πόλη που αν βρεις τον τρόπο, μπορεί να την εξερευνήσεις και οικονομικά. Θέληση να υπάρχει και όλα γίνονται.

Brexit ή Bremain, το Λονδίνο αποτελεί προορισμός που πρέπει να επισκεφτείτε… Εμείς καταφέραμε και ταξιδέψαμε με τις ταυτότητες μας, αυτό ίσως να αλλάξει στο μέλλον.

Ανακαλύψτε την!

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο