Καταγγελίες από καταναλωτές σχετικά με αγορές που πραγματοποίησαν μέσω διαδικτύου από ιστοσελίδες με προσφορές και εκπτωτικά κουπόνια δέχεται το τελευταίο διάστημα το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή (ΚΕΠΚΑ), το οποίο εφιστά την προσοχή των καταναλωτών. Σε κάποιες από τις καταγγελίες οι καταναλωτές ανέφεραν τα εξής:

- «Σε εκπτωτική ιστοσελίδα xxx, υπάρχει αναρτημένη μία προσφορά του προμηθευτή xxx για επίγειο ψηφιακό δέκτη TV. Αναφέρεται ότι η αρχική τιμή ήταν 50 ευρώ και μετά από έκπτωση 32% το προϊόν προσφέρεται στην τιμή των 33,9 ευρώ. Εκτός του ότι με σύντομη έρευνα στο διαδίκτυο οι τιμές που πωλείται αρχίζουν από 25,76 ευρώ, ο ίδιος ο προμηθευτής στην ιστοσελίδα του το πουλάει στην τιμή των 29,9 ευρώ.»

- «Αγόρασα την προσφορά της εταιρείας xxx με αριθμό κουπονιού 24/2728. Στο κουπόνι αλλά και στην προσφορά, αναφέρεται ότι η αρχική τιμή του προϊόντος ήταν 200 ευρώ και με το κουπόνι 99 ευρώ, ήτοι έκπτωση 51%. Όμως, 99 ευρώ είναι η κανονική τιμή του προϊόντος και στο κατάστημα, την οποία μάλιστα διαφημίζει με σχετική μεταλλική πινακίδα και δεν υφίσταται καμία έκπτωση.»

- «Μέσω site αγόρασα ιατρική εξέταση τεστ Παπανικολάου, αντί 20 ευρώ. Στο ιατρικό κέντρο, όπου έκανα την εξέταση, αποδείχθηκε ότι η τιμή της, ήταν 15 ευρώ, για κάθε ασθενή, χωρίς κουπόνι.»

- «Αγόρασα κουπόνια, για ημιμόνιμο μανικιούρ-πεντικιούρ. Η λέξη ημιμόνιμο αναγραφόταν, στα κουπόνια. Στην επιχείρηση, όπου έκανα το μανικιούρ-πεντικιούρ μου είπαν ότι τα κουπόνια είναι μόνο για απλό και όχι για ημιμόνιμο.»

- «Αγόρασα εκπτωτικό κουπόνι, για γυμναστήριο, διαρκείας 5 ωρών. Το γυμναστήριο δεν υπάρχει.»

Το ΚΕΠΚΑ απευθύνθηκε στα site των προσφορών αυτών και για τις τρεις πρώτες περιπτώσεις οι απαντήσεις τους ήταν ότι και οι προμηθευτές τους έκαναν τις ίδιες προσφορές ή ότι η προσφορά του προμηθευτή αφορά συγκεκριμένους τύπους προϊόντων.

Στην ελεύθερη αγορά αξίζει να επισημανθεί ότι οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα, κάτι που σημαίνει ότι τα ίδια προϊόντα μπορούμε να τα βρούμε σε διαφορετικές τιμές.

Ωστόσο, επειδή όταν μπαίνει κανείς στις ιστοσελίδες προσφορών με τα εκπτωτικά κουπόνια, τα γνωστά “deal sites” που ξεπερνούν τα 100 στη χώρα μας, έχει την πεποίθηση ότι θα βρει το προϊόν που τον ενδιαφέρει στη χαμηλότερη τιμή, αποφεύγει να κάνει έρευνα αγοράς προτού αγοράσει το εκπτωτικό κουπόνι με αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις να αγοράζει τελικά ακριβότερα το προϊόν ή την υπηρεσία που τον ενδιαφέρει.

Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή εφιστά την προσοχή των καταναλωτών:

- Δεν αγοράζουμε τίποτα αν προηγουμένως δεν έχουμε κάνει έρευνα αγοράς.

- Διαβάζουμε πάντα πριν αγοράσουμε κάποια προσφορά ή εκπτωτικό κουπόνι τους όρους και τα «ψιλά γράμματα», γιατί εκεί «κρύβονται» συνήθως παγίδες.

- Πριν κάνουμε κάποια αγορά ελέγχουμε αν πράγματι οι επιχειρήσεις είναι υπαρκτές και λειτουργούν κανονικά.

TAGS