Κάποτε τα online games αποτελούσαν ενασχόληση ατόμων που ανήκαν σε μία σχετικά μικρή κοινότητα ατόμων νεαρότερης κυρίως ηλικίας. Ωστόσο, πολλά άλλαξαν στο χώρο την τελευταία δεκαετία, και πλέον σχεδόν όλοι (ή τουλάχιστον, οι περισσότεροι) γνωρίζουν τίτλους όπως World of Warcraft, Lineage, Star Wars: The Old Republic κλπ, καθώς τα online games (MMOGs- Massively Multiplayer Online Games, και ειδικότερα ΜΜΟRPGs, Massively Multiplayer Online Role Playing Games, δηλαδή παιχνίδια όπου ο κάθε παίκτης ενσαρκώνει έναν ρόλο/ χαρακτήρα) έχουν εισέλθει στη σφαίρα της mainstream διασκέδασης.

Ωστόσο, τα συγκεκριμένα παιχνίδια θεωρούνται- και είναι, σε αρκετές περιπτώσεις- εξαιρετικά εθιστικά, με πολλούς παίκτες να περνούν άπειρες ώρες παίζοντας τους χαρακτήρες τους, με δυσάρεστα επακόλουθα σε τομείς της πραγματικής τους ζωής, όπως την επαγγελματική, την οικογενειακή και την κοινωνική τους ζωή. Σε χώρες όπως η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα έχουν αναφερθεί περιστατικά ατόμων που πέθαναν κυριολεκτικά πάνω στον υπολογιστή τους, από αίτια που προέκυψαν λόγω της αδιάκοπης ενασχόλησης για πάρα πολλές ώρες (αφυδάτωση, δραματική επιδείνωση της υγείας λόγω κακής διατροφής και καθιστικής ζωής σε βάθος χρόνου, καρδιακές προσβολές κ.α), με αποτέλεσμα να λειτουργούν πλέον κέντρα απεξάρτησης από τα παιχνίδια. Ακόμη και στην ελληνική κοινωνία πλέον είναι πάρα πολλοί αυτοί που γνωρίζουν άτομα που έχουν παραμελήσει/ εγκαταλείψει πάρα πολλά στην καθημερινή τους ζωή χάριν της φανατικής ενασχόλησης με ένα παιχνίδι όπως το World of Warcraft ή το Lineage 2.

Περίοπτη θέση στον κόσμο των online games κατέχει η Blizzard Entertainment, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το World of Warctaft (το πιο επιτυχημένο MMORPG μέχρι σήμερα), τα Starcraft 1&2 (από τους ιστορικότερους τίτλους στο χώρο των παιχνιδιών στρατηγικής πραγματικού χρόνου, με έντονη παρουσία στο online gaming) και τη σειρά Diablo (με το τρίτο μέρος να έχει κυκλοφορήσει πριν μερικούς μήνες). Όπως ήταν αναμενόμενο, πολλοί την έχουν κατηγορήσει ότι τα παιχνίδια της αποτελούν ένα εξαιρετικά εθιστικό «ναρκωτικό» , το οποίο έχει τη δυνατότητα να καταστρέψει ζωές- και επί της παρούσης η «μάχη» μαίνεται στο χώρο της Ιατρικής σχετικά με το εάν τα online games πρέπει να θεωρηθούν ως μία μορφή εν δυνάμει εθισμού, όπως τα ναρκωτικά και το αλκοόλ.

Ωστόσο, η εταιρεία, σε μία πρόσφατη «αντεπίθεσή» της μέσω ανακοίνωσής της στο CNN, σε όσους κατηγορούν τα παιχνίδια της πως «καταστρέφουν ζωές» απαντά στους επικριτές της. Η ανακοίνωσή της έχει ως εξής:

«Τα παιχνίδια αποτελούν έναν τρόπο διασκέδασης, και όπως στις ταινίες, τα βιβλία, τον αθλητισμό και τη μουσική, κατανοούμε πως διαφορετικοί άνθρωποι επιδίδονται σε αυτά για διαφορετικές χρονικές διάρκειες. Σε κάθε μορφή διασκέδασης, πιστεύουμε πως είναι σημαντικό να υπάρχει υπεύθυνη στάση και προσοχή στις εκτός παιχνιδιού υποχρεώσεις. Δεν αποτελεί στόχο μας να κάνουμε τους παίκτες να παίζουν τα παιχνίδια μας σε βάρος άλλων δραστηριοτήτων. Θεωρούμε πως η καθημερινή ζωή ενός ατόμου πρέπει να έχει προτεραιότητα έναντι κάθε μορφής διασκέδασης, και σε τελική ανάλυση εξαρτάται από τον ίδιο τον παίκτη ή τον γονιό ή κηδεμόνα του να καθορίζει πόσο χρόνο πρέπει να περνά παίζοντας οποιοδήποτε παιχνίδι. Είναι σημαντικό να επισημάνουμε πως οι παίκτες μπορούν να μπουν στα παιχνίδια μας και να επιτύχουν ικανοποιητικούς και μεγάλους στόχους, όπως η συμμετοχή σε ανταγωνιστικά παιχνίδια, η ολοκλήρωση quests (αποστολών), η αγοραπωλησία εξοπλισμού για τους χαρακτήρες τους, το κυνήγι τεράτων και η κοινωνική συναναστροφή με άλλους παίκτες με πολύ μικρό χρόνο ενασχόλησης…ο απώτερος στόχος μας σαν εταιρεία παιχνιδιών ήταν πάντα να δημιουργούμε όσο καλύτερα παιχνίδια μπορούμε. Με παιχνίδια όπως το World of Warcraft και το Starcraft 2 νιώθουμε ότι έχουμε δημιουργήσει εμπειρίες που ανταμείβουν τον παίκτη, τις οποίες είναι στην ευχέρεια ανθρώπων από όλο τον κόσμο να απολαύσουν».

Πηγή: naftemporiki.gr