Έγινε διάσημος χάρη στις επιδόσεις του στο τηλεπαιχνίδι «Jeopardy!», μελετάται το ενδεχόμενο της χρήσης του για ιατρικούς σκοπούς και τώρα ενδεχομένως να βρίσκει το δρόμο του προς τα smartphones: ο υπερυπολογιστής Watson της ΙΒΜ φαίνεται πως ήρθε για να μείνει.

Ουσιαστικά, η φορητή/ smartphone έκδοση του Watson θα αποτελεί έναν φωνητικά ελεγχόμενο «βοηθό» σαν το Siri της Apple - μόνο σε μία πολύ «ενισχυμένη» έκδοση. Ο φορητός Watson δέχεται το ερώτημα του χρήστη, κάνει τις αναζητήσεις του στις βάσεις δεδομένων του (εάν είναι απαραίτητο, λαμβάνει υπόψιν και δεδομένα όπως η τοποθεσία όπου βρίσκεται ο χρήστης εκείνη τη στιγμή) και δίνει την απάντηση.


Η εναλλακτική χρήση του Watson εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο προσπαθειών της ΙΒΜ να εισέλθει σε νέες αγορές και να αυξήσει τα έσοδά της από τις εφαρμογές επιχειρηματικού χαρακτήρα: στο ίδιο πνεύμα εξετάζονται οι δυνατότητες του Watson πάνω στην επεξεργασία οικονομικών δεδομένων. Ο απώτερος στόχος είναι κάποια στιγμή ο αποκαλούμενος Watson 2.0 να βρει κάποια στιγμή τη θέση του στους «βασιλείς» των φορητών συσκευών, τα smartphones και τα tablets.

Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η ΙΒΜ έγκειται στις ενεργειακές απαιτήσεις μίας τέτοιας εφαρμογής: επί της παρούσης, ο «εγκέφαλος» του Watson αποτελείται από μία μικρή «στρατιά» από servers Power 750, με υπολογιστική ισχύ που αντιστοιχεί σε 6.000 «συμβατικούς» desktop υπολογιστές. Επίσης, για να μπορεί ο Watson να λειτουργήσει ως «βοηθός», πρέπει πρώτα να «μάθει»: να απορροφήσει τεράστιες ποσότητες δεδομένων, στις οποίες θα μπορεί να ανατρέξει όταν του τίθεται κάποιο ερώτημα. Ακόμη, πρέπει να «προικιστεί» με τεχνολογίες αναγνώρισης φωνής , αλλά και εικόνας, καθώς ένας πραγματικά «πλήρης» βοηθός θα πρέπει να μπορεί να «βλέπει» και το περιβάλλον του.


Ο προσανατολισμός της ΙΒΜ πάνω στο συγκεκριμένο αντικείμενο διαφέρει πολύ από αυτόν της Apple και του Siri, καθώς η εταιρεία του εκλιπόντος Στιβ Τζομπς στοχεύει στο ευρύτερο καταναλωτικό κοινό, με το Siri να έχει να κάνει με αρκετά «γενικές» ερωτήσεις, ενώ η ΙΒΜ σκοπεύει να επικεντρωθεί σε πελάτες από τον εταιρικό/ επιχειρηματικό χώρο, που απαιτούν εξειδίκευση πάνω σε συγκεκριμένους τομείς και δυνατότητα απάντησης σε σύνθετες, εξαιρετικά συγκεκριμένες ερωτήσεις.
 

Πηγή: naftemporiki.gr