Αν και το cloud αποτελεί βασικό συστατικό των next-gen σχεδίων τόσο της Microsoft, όσο και της Sony, οι δύο εταιρείες επικεντρώνονται σε διαφορετικό τρόπο χρήσης του.

Η μεν Microsoft θα χρησιμοποιεί το cloud για ενίσχυση των παιχνιδιών του Xbox One με διάφορους τρόπους, η δε Sony θα το χρησιμοποιεί κυρίως για διάθεση ολόκληρων παιχνιδιών μέσω streaming στο PS4. H διαφορά φιλοσοφίας φαίνεται και από τα λεγόμενα του Mark Cerny, αρχιτέκτονα του PS4. 

Σύμφωνα με τον Cerny, αν και το cloud χρησιμοποιείται για κάποιες υπολογιστικές λειτουργίες στο PS4, όπως το matchmaking, σίγουρα δεν προσφέρεται για βελτίωση των γραφικών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Microsoft υπόσχεται πως τα παιχνίδια του Xbox One με το cloud μπορούν να έχουν καλύτερα γραφικά, και μεγαλύτερους και πιο ζωντανούς κόσμους.