Πιο γρήγορο το PlayStation 4 από το Xbox One

Πιο γρήγορο το PlayStation 4 από το Xbox One

Όταν ανακοινώθηκαν τα χαρακτηριστικά και των δύο μηχανημάτων, PS4 και Xbox One, αποτελούσε κοινή πεποίθηση ότι οι δύο κονσόλες δεν έχουν φοβερές διαφορές μεταξύ τους. Γινόταν λόγος για την ενοποιημένη μνήμη GPU και CPU, τα 8GB GDDR5 έναντι 8 DDR3, τον επεξεργαστή Jaguar του PS4 ο οποίος μπορεί να είναι κι αυτός της AMD αλλά υπερισχύει σε Teraflops, αλλά τίποτα τόσο δραστικό, όσο αυτό που ακολουθεί.

Όπως φαίνεται, όμως, σιγά-σιγά ο πόλεμος των χαρακτηριστικών ξεκινά, όσο πλησιάζουμε στο λανσάρισμα των δύο κονσολών, και λάδι στη φωτιά ρίχνει ένα άρθρο του Edge πάνω στο θέμα. Επικαλούμενο αρκετούς γνωστούς developers, χωρίς να τους κατονομάζει, ως πηγές, προκύπτει το συμπέρασμα ότι το PS4 είναι πιο γρήγορο από το Xbox One, της τάξεως του 40 με 50%! Για την ακρίβεια, οι συγκεκριμένοι προγραμματιστές αναφέρουν πως οι διαφορές είναι εμφανείς και σημαντικές.

Επίσης, η ALU (Arithmetic Logic Unit) του τσιπ γραφικών είναι κι αυτή περίπου 50% ταχύτερη. Για παράδειγμα χωρίς οptimization για καμία κονσόλα, το PS4 τρέχει στα 30fps σε ανάλυση 1920x1080, ενώ το Xbox One τρέχει στα 20fps σε 1600x900. Το συμπέρασμα ενός developer, είναι πως η next-gen κονσόλα της Microsoft είναι πιο αδύναμη από αυτή της Sony, και πως η χρήση της ESRAM (βρίσκεται ενσωματωμένη στη μνήμη) αποτελεί «πονοκέφαλο».

Κι όλα αυτά, παρά την προσπάθεια της Microsoft για αύξηση της ταχύτητας γραφικών κατά 6,62% (πλέον στα 853ΜHz GPU έναντι 800 αρχικά), ή πιθανώς και το boost της CPU, από τα 1,6GHz στα 1,75, απλούστατα γιατί στο επιτελείο της εταιρείας γνωρίζουν το πρόβλημα. Πάντως, ο ίδιος developer θεωρεί πως η αναβάθμιση του clock speed είναι κάτι, καλύτερο από το τίποτα όπως λέει χαρακτηριστικά, αλλά δεν αλλάζει σημαντικά τα πράγματα.

Όπως και να 'χει, μια άλλη πηγή του Edge αποκαλύπτει πως δεν έχει κλειδώσει τίποτα ακόμη όσον αφορά στο hardware, και πιθανώς να δούμε κι άλλα upgrades από Microsoft και Sony. Πάντως, το Xbox One υπερέχει σε κάποιους τομείς, όπως το procedural generation, δηλαδή τη δημιουργία περιεχομένου μέσω αλγορίθμων, το οποίο αφορά το level design εν πολλοίς.

Επίσης, στο ίδιο άρθρο γίνεται αναφορά για την απροθυμία που δείχνουν οι developers να αναπτύξουν games ή τμήματα αυτών, που κάνουν χρήση των καινοτομιών του DualShock 4 (touchpad) και του Kinect, παρά την προώθηση από τις δύο εταιρείες.

Επιστρέφοντας όμως στο θέμα της ταχύτητας και της υπεροχής του PS4, είναι μάλλον απίθανο να διαπιστώσουμε μεγάλες διαφορές ανάμεσα σε παιχνίδια που θα κυκλοφορήσουν και στις δύο πλατφόρμες, τουλάχιστον στο λανσάρισμα. Ένας παράγοντας, όπως αναφέρεται, είναι τα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα. Οι developers, στην παρούσα φάση, προσπαθούν να μην βγουν εκτός χρόνου, παρά να εξερευνήσουν τις δυνατότητες των μηχανημάτων. Τίθεται δηλαδή ζήτημα εξοικείωσης, μέχρι να περάσουν αρκετό χρόνο με τις κονσόλες και να μάθουν τα «κουμπιά» τους.

Από την άλλη, όμως, υπάρχουν και φωνές που υποδεικνύουν θέμα πολιτικής, υπό την έννοια ότι δεν θα ήθελαν να παρουσιάσουν δύο εκδόσεις που έχουν τρανταχτές διαφορές, ώστε να αποφύγουν γκρίνιες, διενέξεις και διαμάχες με τους υπευθύνους των εταιρειών. Βέβαια, υπάρχει κι ένας άλλος developer που αναφέρει πως δεν θα είχε κανένα πρόβλημα να φτιάξει μια ανώτερη έκδοση του παιχνιδιού του και δεν τον ενδιαφέρουν ζητήματα πολιτικής, αλλά και πάλι δεν βλέπει το όφελος, τουλάχιστον από οικονομικής πλευράς.

Ήρθε λοιπόν η στιγμή τα multiplatform games να εμφανίζονται καλύτερα, ομορφότερα και με λιγότερα τεχνικά προβλήματα στο PS4 έναντι του Xbox One, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε με PS3 και Xbox 360 στην τρέχουσα γενιά; Πιθανότατα, αν και τίθενται τα προαναφερθέντα ζητήματα πολιτικής, που πάντως δεν εμπόδισαν μέχρι πρότινος τα multiplatform games στο 360 να είναι στην πλειοψηφία τους πιο στρωτά και ομαλά, με τους developers να επιλέγουν αυτή ως βασική έκδοση και να κάνουν έπειτα το port στο PS3, διαμαρτυρόμενοι για το δύστροπο Cell.

Από την άλλη, μπορεί και να μείνουμε στο ίδιο έργο θεατές, αν υποθέσουμε ότι το PS3 ήταν πιο δυνατό από το 360, αλλά λόγω του πολύπλοκου Cell, οι multiplatform τίτλοι δεν αξιοποιούσαν πλήρως τις δυνατότητες της κονσόλας, κάτι το οποίο ίσως να συμβεί και στην next-gen εποχή αλλά για διαφορετικούς λόγους, αυτούς που αναφέρθηκαν παραπάνω.

Πηγή: thegang.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο