Πώς το facebook άλλαξε την online διαφήμιση

Πώς το facebook άλλαξε την online διαφήμιση

Απέκτησε το πρώτο του προφίλ στις 4 Φεβρουαρίου του 2004, το οποίο δεν ήταν άλλο από αυτό του ιδρυτή του, Mark Zuckerberg.

Μέσα σε μία δεκαετία, το Facebook έχει εξελιχθεί από ένα μέσο δικτύωσης για φοιτητές, στο πιο δημοφιλές social networking website παγκοσμίως, αλλάζοντας τα δεδομένα στην online διαφήμιση.

Με αφορμή τα δέκατα γενέθλιά του, ας θυμηθούμε τα σημαντικότερα σημεία στην ιστορία του Facebook, που συνέβαλαν στο να αποκτήσει το social media marketing τη σημερινή του μορφή.

Η επέκταση της προσβασιμότητάς του σε κάθε online χρήστη

Έχοντας ξεκινήσει ως μία υπηρεσία με χρήση περιορισμένη στους φοιτητές του Πανεπιστημίου του Harvard, το Facebook σύντομα εξαπλώθηκε και σε άλλες φοιτητικές και σχολικές κοινότητες στις ΗΠΑ. Από το 2006 άρχισε να επιτρέπει σε οποιονδήποτε online χρήστη άνω των 13 ετών, από κάθε σημείο του πλανήτη, να δημιουργήσει προφίλ, κάνοντας το πρώτο βήμα για την επανάσταση που θα ακολουθούσε σύντομα στην online και offline κοινωνική δικτύωση.

Το Facebook Platform

Το 2007, και ενώ οι χρήστες του αυξάνονταν με ταχύτατους ρυθμούς, το Facebook εγκαινίασε ένα νέο σύστημα που προσέφερε σε εξωτερικούς developers πρόσβαση στα δεδομένα της πλατφόρμας του και τους επέτρεψε να δημιουργήσουν δικά τους applications. Σύντομα έγινε εμφανές ότι αυτή η εξέλιξη θα άνοιγε νέες ευκαιρίες για δημιουργική διαφήμιση. Εταιρίες όπως η Zynga Games και η King (που βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία του Candy Crush) εκμεταλλεύτηκαν τις νέες δυνατότητες και κατάφεραν να εξελιχθούν σε κολοσσούς του ίντερνετ.

Το Like button

Έκανε την εμφάνισή του στις αρχές του 2009, επιτρέποντας στους χρήστες να εκφράσουν το θετικό συναίσθημά τους για τη δραστηριότητα των επαφών τους στο Facebook, όπως, για παράδειγμα, τα status updates και οι φωτογραφίες που ανεβάζουν. Σύντομα, το Like button εξελίχθηκε σε σημαντικό marketing tool, οδηγώντας όλο και περισσότερους marketers στο να δημιουργήσουν σελίδα στο Facebook, έχοντας συνειδητοποιήσει ότι πλέον το interaction με τους καταναλωτές γίνεται στα social media.

Ωστόσο, το σημαντικότερο βήμα ήρθε ένα χρόνο αργότερα, όταν το Facebook επέτρεψε σε εξωτερικά websites να εγκαταστήσουν το like button, έτσι ώστε το περιεχόμενό τους να δημοσιεύεται άμεσα στο προφίλ του χρήστη που επιλέγει να το πατήσει. Σε λιγότερο από ένα μήνα, 100.000 εξωτερικά websites υιοθέτησαν το like button, ανοίγοντας το δρόμο για μία νέα εποχή στο social media marketing, που πολλοί έχουν χαρακτηρίζει ως “Like economy”.

Η στροφή στο mobile

Το 2011, ύστερα από τη δημοσίευση στατιστικών στοιχείων που φανέρωσαν την ταχύτατη αύξηση των mobile χρηστών, το δημοφιλές social network αποφάσισε να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στη mobile στρατηγική του. Το αποτέλεσμα φάνηκε πρόσφατα, με την ανακοίνωση των εσόδων του Facebook για το τελευταίο τέταρτο του 2013: η εταιρία αποκάλυψε ότι το 53% των εσόδων της προήλθαν από mobile διαφήμιση.

Τι να περιμένουμε, λοιπόν, μέσα στο 2014;

Το Facebook θα συνεχίσει να έχει σε προτεραιότητα τη σχέση του με τους mobile χρήστες, ενώ είναι πιθανό να το δούμε σύντομα να πειραματίζεται και με νέες πλατφόρμες πρόσβασης στο internet.

Πηγή: xblog.gr

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο