Η ανάδειξη καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας που έχουν αναπτύξει Έλληνες εκπαιδευτικοί με την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, καθώς και οι προοπτικές αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω της επένδυσης στα ψηφιακά μέσα, αποτέλεσαν το αντικείμενο του πρώτου Φόρουμ Πρωτοπόρου Εκπαίδευσης με θέμα «Καινοτομία στην εκπαίδευση: Ο ρόλος των νέων τεχνολογιών» που διοργάνωσε η Microsoft Ελλάς στο Κέντρο Καινοτομίας της, υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας.

Η διοργάνωση εντασσόταν στην ευρύτερη πρωτοβουλία «Συνεργάτες στη Μάθηση» της Microsoft, στο πλαίσιο της οποίας πραγματοποιείται σειρά δράσεων για την προώθηση της χρήσης της νέας τεχνολογίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχει το νέο λογισμικό, συμβάλλοντας και ενθαρρύνοντας τη δημιουργία καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας.

Σύντομο χαιρετισμό απηύθυναν ο Γενικός Γραμματέας Νέας Γενιάς Γιάννος Λιβανός και ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft Ελλάς Ερνστ-Γιαν Στίγκτερ, ενώ στην εκδήλωση μίλησε ο Παναγιώτης Αναστασιάδης, αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Κεντρικό σημείο της εκδήλωσης αποτέλεσε η βράβευση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι διακρίθηκαν στο φετινό Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών, που διοργανώθηκε για έκτη συνεχή χρονιά από τη Microsoft Ελλάς. Ο διαγωνισμός φέτος διήρκεσε από τον Νοέμβριο του 2010 έως τον Ιανουάριο του 2011, συγκεντρώνοντας περισσότερες από 110 συμμετοχές.

Το πρώτο βραβείο παρέλαβαν η Ευαγγελία Μανούσου, δασκάλα 7ου Δημοτικού Σχολείου Παλαιού Φαλήρου και ο Γεώργιος Φιλιππούσης, δάσκαλος του Δημοτικού Σχολείου Λεοντείου Λυκείου Πατησίων, για το «Πρόγραμμα Διαδραστικών Τηλεδιασκέψεων - Οδυσσέας/Περιβάλλον - Ενεργειακή Επανάσταση - Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας - 2010 - Τα ταξίδια του καπετάν ΣΟΣ στη Μεσόγειο», το οποίο επιτρέπει τη διαδικτυακή επικοινωνία πέντε σχολείων (Δημοτικό Σχολείο Λεοντείου Λυκείου Πατησίων Αθήνα, Δημοτικό Σχολείο - Διοίκηση Διοικητικής Μέριμνας Ναυτικού Ναυστάθμου Κρήτης, 7ο Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Φαλήρου, 3ο Δημοτικό Σχολείο Κισσάμου Κρήτης, 1ο Δημοτικό Σχολείο Αίγινας) για ζητήματα περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος.

Τη δεύτερη θέση κέρδισε ο Γιώργος Κοντέλλης, καθηγητής του 3ου Γενικού Λυκείου Μυτιλήνης, για τη δράση «Κατασκευή Εκπαιδευτικού Δορυφόρου τύπου CanSat», ενώ την τρίτη θέση κατέκτησε ο Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης, καθηγητής στο Επαγγελματικό Λύκειο Λιβαδειάς, για τη δράση «Αγώνας Ταχύτητας με την Μάθηση στο Τιμόνι».

Οι συγκεκριμένες συμμετοχές θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο «Πανευρωπαϊκό Φόρουμ Συνεργατών στη Μάθηση 2011» που διοργανώνεται στη Μόσχα στις 22 έως 24 Μαρτίου, προκειμένου να διαγωνιστούν στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών.

Η Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Microsoft Ελλάς, παρουσίασε το πρόγραμμα «Συνεργάτες στη Μάθηση» της Microsoft, μέσω του οποίου η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει συνεργασίες με κυβερνήσεις και σχολεία σε όλο τον κόσμο, προωθώντας την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην καθημερινή διδασκαλία, μάθηση και έρευνα. Στην Ελλάδα, η πρωτοβουλία ξεκίνησε το 2004 και στο πλαίσιό της έχουν πραγματοποιηθεί συνεργασίες με εκπαιδευτικά ιδρύματα, οργανώσεις και εκπαιδευτικούς, καθώς και με το υπουργείο Παιδείας.