Στην προηγούμενη γενιά η Crytek είχε δικαιολογημένα παράπονα για τη λίγη RAM των PS3 και Xbox 360. Όμως παρόλο που τα PS4 και Xbox One έχουν υπερπολλαπλάσια μνήμη από τους προκατόχους τους, η Crytek δεν είναι απόλυτα ευχαριστημένη. 

Σύμφωνα με τον Sean Tracy της Crytek, τα 8GB RAM των PS4 και Xbox One όχι μόνο εξαντλούνται εύκολα, αλλά δεν και εξ ολοκλήρου διαθέσιμα στους developers, αφού ένα μέρος της RAM απασχολείται από το λειτουργικό σύστημα. 

Ο Tracy θεωρεί πως όσο αυξάνονται οι υπολογιστικές απαιτήσεις των παιχνιδιών τόσο πιο έντονος θα είναι αυτός ο περιορισμός στη διάρκεια της γενιάς και η λύση είναι τεχνολογία που προσαρμόζεται και εκμεταλλεύεται πλήρως το hardware.