Ως δυνάμει “φονιάς του Google” αυτοπαρουσιάζεται στους χρήστες του διαδικτύου το Blekko, μια νέα μηχανή αναζήτησης που υπόσχεται να βάλει την ποιότητα των αποτελεσμάτων κάθε έρευνας πάνω από την ποσότητα.

Αν ενοχλείστε από το γεγονός ότι το διαδίκτυο έχει γεμίσει από ιστοσελίδες- διαφημιστικά «σκουπίδια» (spam), ειδικά σχεδιασμένες να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google και αν πιστεύετε πως το περιεχόμενό κάποιων ιστοσελίδων εξυπηρετεί συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα, τότε το Blekko, που ήδη λειτουργεί σε δοκιμαστική μορφή, είναι μία λύση.

Η νέα «μηχανή» αποτελεί άτυπη «διασταύρωση» του Google, της μεγαλύτερης διαδικτυακής μηχανής αναζήτησης (και εταιρείας) στον κόσμο, και της διάσημης κυβερνο-εγκυκλοπαίδειας Wikipedia. Το “κλειδί” είναι ότι ο διαχωρισμός των online αναζητήσεων σε κατηγορίες ή υποομάδες ιστότοπων «προ-εγκρίνεται» από ανθρώπους και όχι από υπολογιστές.

Ήδη περισσότεροι από 8.000 εθελοντές «αρχισυντάκτες» συμμετέχουν ενεργά στην «ποιοτική ομαδοποίηση αποτελεσμάτων», όπως αποκαλεί την νέα δυνατότητα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ριτς Σκρέντα.

Στην ουσία το Blekko επιτρέπει στους χρήστες του να συμμετέχουν ενεργά στο «ξεσκαρτάρισμα» των αποτελεσμάτων και την απόρριψη είτε των «άσχετων» διαφημίσεων, είτε των ανεπιθύμητων αποτελεσμάτων: αν, ας πούμε κάποιος επιθυμεί να δει φωτογραφίες της Πάρις Χίλτον, αλλά μόνο τις… σεμνές, μπορεί να γράψει στο παράθυρο αναζήτησης Paris Hilton/noporn» – και να εκμεταλλευτεί την προεργασία άλλων χρηστών για να συλλέξει μόνο τα αποτελέσματα που θέλει.

Επιπλέον, το Blekko. com, που κλείνει φέτος τρία χρόνια ανάπτυξης, επιτρέπει στον χρήστη να αναζητά πληροφορίες μόνο από πηγές που ο ίδιος θεωρεί χρήσιμες και αξιόπιστες, σε αντίθεση με τις αναζητήσεις της Google που ερευνούν «απρόσωπα», βάσει συγκεκριμένων αλγορίθμων.

Στην εξέλιξη του Blekko – έχουν επενδυθεί ως τώρα 24 εκατομμύρια δολάρια – συμμετέχει και επενδυτής Μαρκ Άντερσεν, ο οποίος είχε παίξει κεντρικό ρόλο στην ανάπτυξη του Netscape, του browser για πλοήγηση στο Διαδίκτυο που ειχε απείλησει ευθέως το μονοπώλιο της γιγαντιαίας Microsoft. Κάτι αντίστοιχο θέλουν να πράξουν τώρα οι υπεύθυνοι της νέας προσπάθειας, σε βάρος της κραταιάς Google.

Αυτό βέβαια δεν θα είναι εύκολο, αφού το Google κυριαρχεί: ο κατάλογος του Blekko περιλαμβάνει σήμερα μόλις 3 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες, συγκριτικά με το θηριώδες ένα τρισεκατομμύριο (!)( στον κατάλογο της Google.

Όπως όμως σημειώνει ο εξειδικευμένος στις μηχανές αναζήτησης βρετανός blogger Γκρεγκ Στέρλινγκ, «η έμφαση στην ποιότητα έναντι της ποσότητας είναι ελκυστική. Δεν θέλω 30 ή 40 εκατομμύρια αποτελέσματα. Θέλω μόνο τις πληροφορίες που χρειάζομαι, ώστε να μην βλέπω όλες αυτες τις ανοησίες»

Πηγή: tovima.gr