«Οffline» ένας στους τρεις Έλληνες

«Οffline» ένας στους τρεις Έλληνες

Ένας στους τρεις Έλληνες (ποσοστό 34,4%) δηλώνει ότι δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ ηλεκτρονικό υπολογιστή, ενώ ένα ελαφρώς μεγαλύτερο ποσοστό (36,3%) δηλώνει ότι δεν έχει συνδεθεί ποτέ στο Διαδίκτυο. Αυτό αποκαλύπτει μεταξύ άλλων έρευνα του Παρατηρητηρίου για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση της Κοινωνίας της Πληροφορίας ΑΕ, η οποία διεξήχθη το 2013, σχετικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών από τους πολίτες.

Το ποσοστό των πολιτών που χρησιμοποιούν τακτικά το Διαδίκτυο αυξάνεται πάντως συνεχώς και μάλιστα με επιταχυνόμενο ρυθμό. Το 81% όσων χρησιμοποιούν υπολογιστή σερφάρει σχεδόν καθημερινά.

Οι αριθμοί 

Ο προσωπικός υπολογιστής παραμένει η πιο δημοφιλής συσκευή πρόσβασης (91,5% των χρηστών), ενώ χάρη στην τεχνολογία 3G και στα «έξυπνα κινητά» αυξάνεται σημαντικά πλέον και η πρόσβαση μέσω κινητών συσκευών (18,7%).

Περισσότερες γυναίκες (40,8%) από ό,τι άνδρες (35,9%) δεν έχουν ποτέ χρησιμοποιήσει το Internet.

H έρευνα διαπιστώνει επίσης αύξηση των χρηστών που αγοράζουν αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση μέσω του διαδικτύου, με δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων τα είδη ένδυσης και υπόδησης και τις ηλεκτρονικές συσκευές. Οι Έλληνες χρήστες πραγματοποιούν κατά μέσο όρο μία έως πέντε ηλεκτρονικές αγορές ανά τρίμηνο και δαπανούν έως και 500 ευρώ στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Έξι στους δέκα χρήστες (61,5%) δηλώνουν, σύμφωνα με tovima.gr, ότι έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο από το σπίτι τους, ενώ το 37,5% όχι. Από άποψη ηλικιακών ομάδων, περίπου τρία στα τέσσερα άτομα ηλικίας 66 έως 74 ετών (ποσοστό 73,4%) λένε ότι δεν έχουν πρόσβαση από το σπίτι, ποσοστό που πέφτει στο 57,3% στην ηλικιακή ομάδα των 55-65 ετών. Το μικρότερο ποσοστό μη πρόσβασης αφορά στους νέους 16-25 ετών (18,4%). 

Μεταξύ των χρηστών του Internet, το 81%, συνδέεται κάθε μέρα ή σχεδόν κάθε μέρα και το 14% μερικές φορές την εβδομάδα.

Οι κυριότερες διαδικτυακές «βόλτες»

Η απόκτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (76,7%), το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (74,6%), η ανάγνωση ηλεκτρονικών περιοδικών και εφημερίδων (70,5%), η ψυχαγωγία (παιγνίδια-φωτογραφίες-μουσική-ταινίες - 63,9%) και η ενασχόληση με τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook (51,4%) είναι οι πέντε κυριότερες ηλεκτρονικές δραστηριότητες των χρηστών.

Όσον αφορά στις online αγορές, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) πληρώνουν τις παραγγελίες του μέσω αντικαταβολής, το 29% μέσω πιστωτικής κάρτας και το 25% μέσω προπληρωμένης κάρτας. Το 27,5% των ηλεκτρονικών αγορών γίνεται από εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα.

Η μεγάλη πλειονότητα των πολιτών πιστεύει, ότι χάρη στην διαδικτυακή πρόσβαση βελτιώνονται οι συναλλαγές με το Δημόσιο (90%) και προσφέρεται δυνατότητα μεγαλύτερης συμμετοχής στα κοινά (88%).

Όσον αφορά την ασφάλεια στο διαδίκτυο, έξι στους δέκα (60%) δηλώνουν ότι έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα.

Στον τομέα της εκπαίδευσης, περισσότερα από τα μισά ελληνικά σχολεία (το 54%) έχουν πλέον δική τους ιστοσελίδα, ενώ το 30% των μαθητών χρησιμοποιούν smartphone τηλέφωνο στο σχολείο.

Η έρευνα επίσης εστιάζει σε επιμέρους πληθυσμιακές ομάδες, ηλικιωμένους, ΑΜΕΑ, μετανάστες, άτομα χαμηλού μορφωτικού επιπέδου και ανέργους, με σκοπό να αναδείξει τον τρόπο που αξιοποιούν το διαδίκτυο και τις ιδιαίτερες ψηφιακές ανάγκες τους.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο