Το Facebook χρησιμοποιείται από όλο και περισσότερους επιχειρηματίες για να κρίνουν τη συμπεριφορά των υπαλλήλων τους. Δεν είναι λίγα τα τμήματα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού εταιρειών, τα οποία χρησιμοποιούν το Facebook ως βασικό κριτήριο για την πρόσληψη ή την απόρριψη υποψηφίων εργαζομένων για μια θέση εργασίας. Αλλά αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο.

Πλέον υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις υπαλλήλων που απολύθηκαν από την εργασία τους διότι ο επιχειρηματίας είδε κάποιο ανάρμοστο σχόλιο στο προφίλ του εργαζομένου στο Facebook ή κάποια ανάρμοστη φωτογραφία.

Υπάρχουν και περιπτώσεις βέβαια όπου υπάλληλοι μιας εταιρείας έχουν κανονίσει συνεντεύξεις με εταιρείες ανταγωνιστικές στην εταιρεία που ήδη εργάζονται και φυσικά είχαν την αφέλεια να το τοποθετήσουν στο προφίλ τους ως κάποιο φοβερό επίτευγμα.

Από νομικής πλευράς ο εργοδότης δεν έχει δικαίωμα να απολύσει έναν υπάλληλο επειδή διάβασε κάποιο σχόλιο που δεν του άρεσε στο Facebook ή επειδή διαπίστωσε μια παράλληλη δραστηριότητα του υπαλλήλου του. Σίγουρα όμως τέτοιου είδους ενέργειες λαμβάνονται σοβαρά υπόψη και ενδέχεται να επηρεάσουν δραματικά την άποψη του εργοδότη για κάποιον υπάλληλο.

Αφενός οι εργαζόμενοι θα πρέπει να είναι αρκετά προσεκτικοί σχετικά με το περιεχόμενο των πληροφοριών που μοιράζονται μέσω του προφίλ του στο Facebook. Οι εργοδότες από την άλλη θα πρέπει να μη δίνουν τόσο μεγάλη βαρύτητα σε σχολιασμούς και απόψεις που διατυπώνονται εκτός εργασιακού χώρου. Ο εκάστοτε υπάλληλος θα πρέπει να κρίνεται από την απόδοσή του στο πόστο που εργάζεται και όχι τόσο από την προσωπική του ζωή.















Πηγή: secnews.gr
TAGS