Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα αλλιώς από τον Κωνσταντίνο Ρήγο

Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα αλλιώς από τον Κωνσταντίνο Ρήγο

Το σαιξπηρικό δράμα μεταμορφωμένο σε ένα σύγχρονο West Side Story ανεβαίνει από σήμερα 19 Φεβρουαρίου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.

Ο Κωνσταντίνος Ρήγος, χορευτής, χορογράφος, σκηνοθέτης και image maker των αστέρων, μας έχει συνηθίσει στις προσωπικές αναγνώσεις κλασικών και λιγότερο κλασικών έργων. Με άλλα λόγια, οι παραστάσεις του έχουν φανατικούς φίλους και ουκ ολίγους εχθρούς.

Η φετινή πρότασή του για το σαιξπηρικό «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» δεν θα αποτελέσει εξαίρεση στον κανόνα. Πρώτον, για την επιλογή της μετάφρασης. Ο λόγος του Δημήτριου Βικέλα, συριανού λόγιου του δεύτερου μέρους του 19ου αιώνα, κομψός, ρυθμικός, αντιπροσωπευτικός του πνευματικού ήθους της εποχής του, αποτελεί ένα στοίχημα που θα πρέπει να κερδίσουν ηθοποιοί και σκηνοθέτης. Δεύτερον, για την μεταφορά της δράσης του έργου σε άγνωστο χρόνο και χώρο –σε ένα δυστοπικό άστυ όπου ο ήλιος ποτέ δεν ξημερώνει, η μουσική ενοχλεί αντί να ευφραίνει, ο ρομαντισμός χλευάζεται,  ο έρωτας απαγορεύεται και το μίσος επιβάλλεται.

Αν λοιπόν ανήκετε στη μερίδα εκείνη του κοινού που δεν δέχεται καμία παρέκκλιση από το γράμμα του νόμου του ελισαβετιανού θεάτρου –κοστούμια εποχής κ.λπ.-, τότε η παράσταση που έθεσε σε κίνηση ο Κωνσταντίνος Ρήγος με τους συνεργάτες του στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά δεν είναι για εσάς. Αν πάλι είστε ανοιχτοί σε πειραματισμούς, τότε πρέπει να της δώσετε μια ευκαιρία.

Ας δούμε όμως πως αναλύει ο σκηνοθέτης το όραμά του για το σαιξπηρικό έργο:

Δεν είδα ποτέ τον έρωτα του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας ως μια ρομαντική ιστορία, αλλά ως μια πράξη «βίας ενάντια στη βία της εξουσίας».

Ο πατριαρχικός κόσμος του έργου, ένας κόσμος καμίας επιλογής και καμίας διαφυγής, κυριαρχείται από το μίσος με το οποίο γαλουχούνται οι ήρωες («οι άλλοι είναι εχθροί»), από το αναπόφευκτο της ακραίας σύγκρουσης («θα σκοτώσω ή θα σκοτωθώ»), από την έννοια του «φέουδου» που πρέπει να προστατευτεί πάση θυσία, από τους θανάσιμους νόμους του «ανδρισμού», από την αδυναμία μεταστροφής του μέλλοντος. Η ατμόσφαιρα αυτή διαποτίζει όλους τους χαρακτήρες που συμμετέχουν στο «φέουδο», πολώνει τις κοινωνικές τους σχέσεις (ακόμη και οι πιο στενές σχέσεις συνιστούν ένα «προπονητήριο» για ό,τι βεβαιωμένα έπεται να συμβεί στους δρόμους) και τους καθιστά ερωτικά ανενεργούς αποσυνδέοντας τη σεξουαλική πράξη από το φλερτ και ταυτίζοντας την ηδονή με την επιθετικότητα και τη φαλλική βία. Αυτή η σύγκρουση μεταξύ του να είσαι «άντρας» για λογαριασμό του πατέρα και του να είσαι άντρας για μια γυναίκα, βρίσκεται στην καρδιά του έργου.  

Η ταυτότητα της παράστασης:

Μετάφραση: Δημήτριος Βικέλας
Σκηνοθεσία-Χορογραφία-Σκηνογραφία: Κωνσταντίνος Ρήγος
Δραματουργική επεξεργασία: Έρι Κύργια
Συνεργάτης σκηνογράφος: Μαίρη Τσαγκάρη
Κοστούμια: Γιώργος Σεγρεδάκης
Φωτισμοί: Χρήστος Τσόγκας
Σχεδιασμός Ήχου: Studio 19
Βοηθός Σκηνοθέτη: Έλενα Σκουλά, Άγγελος Παναγόπουλος
Βοηθός Χορογράφου: Μαρκέλα Μανωλιάδη

Φωτογραφίες – Βίντεο: Κωνσταντίνος Ρήγος
Οργάνωση & Εκτέλεση Παραγωγής: Άγγελος Παναγόπουλος
Make Up: Έλενα Χατζηνικολίδου / Inglot Greece
Βοηθός Make up: Αναστασία Δηπτένη
Κομμώσεις: Νάσος Ασημακόπουλος

Εμφανίζονται με αλφαβητική σειρά: Αχτάρ Αλέξανδρος, Επιθυμιάδη Δανάη, Καραούλης Γιάννης, Καραχανίδης Αναστάσιος, Κατσής Γιώργος, Παναγιώτης Μπρατάκος, Παϊταζόγλου Κίττυ, Πλεμμένος Κωνσταντίνος, Σταμόπουλος Αντώνης

Πατήρ Λαυρέντιος: Ιερώνυμος Καλετσάνος
Παραμάνα: Άρτεμις Μπόγρη (μέτζο σοπράνο) / Λητώ Μεσσήνη (υψίφωνος)

Μαζί τους …… ο Ακύλλας Καραζήσης και η Μαρία Σκουλά.
Σύνθεση και εκτέλεση μουσικής Γιώργος Κατσής, Αντώνης Σταμόπουλος. 

Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Ηρώων Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς, τηλ. 210 4143300. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη και Κυριακή 18:30, Πέμπτη και Παρασκευή 20:30, Σάββατο 17:00 και 21:00. Τιμές εισιτηρίων: 25 ευρώ (διακεκριμένη ζώνη), 18 (κανονικό), 12 (φοιτητικό), 10 ευρώ (άνεργοι, ΑΜΕΑ, ατέλειες). Προπώληση εισιτηρίων: από το ταμείο του θεάτρου και στην www.ticketservices.gr.   

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο