Περιμένοντας τον Γκοντό στο Αίθριο του Μουσείου Μπενάκη -λάβετε θέσεις

Περιμένοντας τον Γκοντό στο Αίθριο του Μουσείου Μπενάκη -λάβετε θέσεις

Η τραγικωμωδία του Σάμιουελ Μπέκετ ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Νατάσας Τριανταφύλλη με τους Λάζαρο Γεωργακόπουλο, Δημήτρη Μπίτο, Αντώνη Αντωνόπουλο και Αινεία Τσαμάτη και την φωνή της Λένας Παπαληγούρα

Μπορεί η σεζόν των «σοβαρών» θεαμάτων να πλησιάζει στο τέλος της –εξαιρείται το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου-, όμως κάποιοι τολμούν ακόμη. Η Νατάσα Τριανταφύλλη, η σκηνοθέτις που μας χάρισε πέρυσι τέτοια εποχή τους εξαιρετικούς «Αδερφούς Καραμάζοφ» στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, επανέρχεται με μια διαφορετική ανάγνωση του πολυπαιγμένου «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Μπέκετ, στο Αίθριο του Μουσείου Μπενάκη στην Πειραιώς. Πλαισιωμένη από μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών - Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Δημήτρης Μπίτος, Αντώνης Αντωνόπουλος και Αινείας Τσαμάτης- με τη συμμετοχή της Λένας Παπαληγούρα, η οποία δανείζει τη φωνή της στο νεαρό αγόρι του έργου, η σκηνοθέτις θα επιχειρήσει να ξεμπλέξει το κουβάρι των σημαινομένων του έργου. Στο πλευρό της θα βρίσκονται η δημοφιλής Μόνικα, η οποία υπογράφει το μουσικό τοπίο της παράστασης, και ο συνεργάτης του Μπομπ Γουίλσον, Σκοτ Μπόλμαν, που θα επιμεληθεί τους φωτισμούς.

Δυο λόγια για την υπόθεση του έργου:

Ο Βλαντιμίρ και ο Εστραγκόν συναντιούνται σε ένα χώρο οικείο αλλά όχι συγκεκριμένο, κοντά σ’ ένα δέντρο. Συζητώντας ανακαλύπτουν και αποκαλύπτουν ότι βρίσκονται εκεί γιατί περιμένουν απλώς έναν άντρα, τον Γκοντό. Στη διάρκεια της αναμονής τους, έρχεται ο Πότζο, που έχει δεμένο με σκοινί τον Λάκυ, το δούλο του, τον οποίο πηγαίνει να πουλήσει στην αγορά. Ο Πότζο συζητάει με τον Βλαντιμίρ και τον Εστραγκόν για διάφορα θέματα βάζοντας τον Λάκυ να τους διασκεδάζει, διατάζοντάς τον να χορέψει, να σερβίρει, ακόμα και να... σκεφτεί! Οι δύο τους φεύγουν, αφήνοντας τους άλλους δύο να περιμένουν. Να περιμένουν τον Γκοντό. Ένα νεαρό αγόρι, αναγγέλλει ότι ο Γκοντό δεν θα έρθει, ανανεώνοντας το ραντεβού για την επομένη. Οι δύο άντρες αποφασίζουν να φύγουν. Αλλά όχι. Την επόμενη μέρα, την ίδια ώρα, ο Βλαντιμίρ και ο Εστραγκόν συναντιούνται στο ίδιο μέρος, κοντά στο ίδιο δέντρο, μόνο που αυτή τη φορά το δέντρο έχει βγάλει 3 φύλλα. Εμφανίζονται και πάλι ο Πότζο και ο Λάκυ, μόνο που αυτή τη φορά ο ένας είναι μουγκός και ο άλλος τυφλός. Περιμένουν και πάλι τον Γκοντό, μόνο που αυτή τη φορά δε διασκεδάζουν. Και, κυρίως, δεν θυμούνται καν την προηγούμενη συνάντηση.

Η άποψη της σκηνοθέτιδας:

Ερωτώμενος για το νόημα και το στόχο του «Περιμένοντας τον Godot», ο Μπέκετ απαντά: It’ all about Symbiosis. Το «Περιμένοντας τον Godot», όπως άλλωστε και όλο το έργο του Μπέκετ, αποτελεί  ένα κείμενο που παραμένει ανοιχτό σε πολλαπλές ερμηνείες, που χωράει άπειρες σκέψεις, πολλούς προβληματισμούς, εξαντλητικά “ism's” -όπως αποκαλεί χαριτολογώντας ο ίδιος τα διάφορα φιλοσοφικά ρεύματα. Συμβιώνοντας ο Εστραγκόν με τον Βλαντιμίρ, ο Πότζο με τον Λάκυ, αλλά και τα δύο αυτά ζευγάρια μεταξύ τους τουλάχιστον δύο φορές, ανοίγεται το πεδίο πάνω στο οποίο η συμβίωση αυτή πρέπει να παραμείνει, να επιμείνει, να περιμένει μέχρι που να καταφέρει να βιώσει τις πιο χαρούμενες και δημιουργικές της στιγμές. Θέτοντας ως στόχο την άφιξη του Γκοντό, η συμβίωση αυτή αυτοτροφοδοτείται από την ελπίδα και την προσμονή που αυτή η προσδοκώμενη άφιξη επιφυλάσσει. Η μη άφιξη, συντηρεί την Πίστη. Η επανάληψη κρατά το χρόνο σε κίνηση. Σε μια κίνηση που αποτελείται άλλοτε από λεπτά αφόρητης πλήξης, άλλοτε από λεπτά παιγνιώδους διασκέδασης, από χρόνους σκέψης και φιλοσοφικών αναζητήσεων, άλλοτε από δευτερόλεπτα απόλυτης παραίτησης. Ο Χρόνος του έργου καταφέρνει να συμπεριλάβει όλα εκείνα τα στάδια από τα οποία περνάει ο άνθρωπος όταν καλείται να συνυπάρξει με τον συνάνθρωπο. Τα πράγματα και οι σκέψεις βρίσκονται μακριά από την απολυτότητα και την μονοσήμαντη τοποθέτηση. Ο Πότζο με τον Λάκυ είναι αυτοί που ταράζουν τους δύο «απο- ηρημένους», αποτραβηγμένους από τον κόσμο άντρες. Είναι αυτοί που είτε τραβώντας είτε σέρνοντας, βρίσκονται σε κίνηση και επανεκκινούν και την πραγματικότητα των δύο αντρών. Μετατρέπουν τη «φωτογραφία» σε «κινηματογραφικό έργο». Σε αυτόν τον παραβολικό μύθο του Μπέκετ, όπου η ζωή φαίνεται να μην κινείται προς τα μπρος, αλλά να συντηρεί όλες εκείνες τις συνήθειες που την τροχοδρομούν σε μια επαναληπτικότητα χωρίς διέξοδο, εμφανίζεται στο τέλος κάθε πράξης αυτό το αγόρι, για να ανακοινώσει εν πλήρη ηρεμία ότι ο Γκοντό δεν θα έρθει. Τουλάχιστον, ως αύριο. Εν αναμονή, λοιπόν.

Νατάσα Τριανταφύλλη

Η ταυτότητα της παράστασης:

Μετάφραση: Έρι Κύργια
Σκηνοθεσία: Νατάσα Τριανταφύλλη
Μουσική: ΜΟΝΙΚΑ
Σκηνογραφία: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Φωτισμοί: Scott Bolman
Δραματολόγος: Δήμητρα Γκούγκλια
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βασιλική Σουρή
Βοηθός  Σκηνογράφου: Φιλάνθη Μπουγάτσου
Οργάνωση Παραγωγής: Μανόλης Σάρδης - PRO 4

Παίζουν: Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Δημήτρης Μπίτος, Αντώνης Αντωνόπουλος, Αινείας Τσαμάτης

“The Boy” voice over: Λένα Παπαληγούρα

Περιμένοντας τον Γκοντό, Αίθριο Μουσείου Μπενάκη, Πειραιώς 138 και Ανδρονίκου. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τρίτη με Κυριακή, ώρα 21:30, από 14 Ιουλίου 2016. Πληροφορίες & Κρατήσεις στο τηλέφωνο 210 3255444.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο