Το Παλλάς αλλάζει χέρια (ξανά)

Το Παλλάς αλλάζει χέρια (ξανά)

Η ιστορική αίθουσα της Βουκουρεστίου όπου λειτουργούσε από τη δεκαετία του ’20 ο κινηματογράφος Παλλάς περνάει στα χέρια της νεοσύστατης εταιρείας Θεατρικές Σκηνές του επιχειρηματία Πάνου Κατσαρίδη

Η ιστορία του Παλλάς είναι η ιστορία της Ελλάδας του 20ου αιώνα. Από τα ψηλά στα χαμηλά και φτου κι απ’ την αρχή. Εγκαινιάστηκε στα τέλη της δεκαετία του ’20 όταν ανεγέρθηκε το Μέγαρο του Μετοχικού Ταμείο Στρατού στη θέση των παλιών βασιλικών στάβλων και αποτέλεσε πόλο έλξης για την «αριστοκρατία» της εποχής για να ξεπέσει στη συνέχεια σε κινηματογράφο Β’ προβολής και κατόπιν να γίνει αίθουσα συναυλιών –από την Κ.Ο.Α. ως τη Μάριαν Φέιθφουλ όλοι πέρασαν από εκεί. Η αλλαγή χρήσης του Μεγάρου και η μετατροπή του σε εμπορικό κέντρο συμπαρέσυρε και την αίθουσα η οποία ανακαινίστηκε για να παραδοθεί στο κοινό το 2006 με όλα τα σύγχρονα κομφόρ και υπό νέα διεύθυνση.

Το νέο Παλλάς, με σημαντικά επαυξημένες δυνατότητες, εγκαινιάστηκε το 2006 με την παράσταση «Δύο» του Δημήτρη Παπαϊωάννου υπό τη σκέπη της Ελληνικής Θεαμάτων, της κραταιάς εταιρείας του Κώστα Γιαννίκου και της Αρχοντούλας Παπαπαναγιώτου που διαδέχτηκε την επίσης κραταιά Γενική Θεαμάτων (Τάσος Παπανδρέου, Δημοσθένης Βαρδινογιάννης, Κώστας Γιαννίκος και Αρχοντούλα Παπαπαναγιώτου).

Η κατάρρευση του τηλεοπτικού σταθμού Alter και οι διώξεις εις βάρος του Κώστα Γιαννίκου σήμαναν το τέλος της Ελληνικής Θεαμάτων μετά από δεκατέσσερα χρόνια (τα τέσσερα ως Γενική) πρωταγωνιστικού ρόλου στα πολιτιστικά δρώμενα της Αθήνας. Μην ξεχνάμε πως στο απόγειο της δόξας της η εταιρεία έλεγχε δεκατρείς θεατρικές σκηνές.

Μετά την «διάλυση» της Ελληνικής Θεαμάτων το 2014 την διαχείριση του Παλλάς και του Μικρού Παλλάς ανέλαβε η εταιρεία Αθηναϊκά Θέατρα (Διονύσης Παναγιωτάκης, Ελένη Κούρκουλα) η οποία με την σειρά της «παραδίδει» τον Σεπτέμβρη στην εταιρεία Θεατρικές Σκηνές του επιχειρηματία Πάνου Κατσαρίδη, με θητεία στα Μ.Μ.Ε. και στις τουριστικές επιχειρήσεις.

Η νέα εταιρεία ανακοίνωσε πως η συμφωνία που σύνηψε είναι δεκαετούς διάρκειας –το CityLink διαχειρίζεται η εταιρεία Picar του Ομίλου Πειραιώς ως το 2052- και  στόχος της είναι να παρουσιάσει «ένα πλούσιο πρόγραμμα με θεατρικά έργα του διεθνούς και ελληνικού ρεπερτορίου, οικογενειακά θεάματα, μουσικές παραστάσεις και πολλές εκπλήξεις».

Η αρχή θα γίνει με μια μουσική παράσταση-αφιέρωμα στη ζωή και τα τραγούδια της Τζένης Βάνου, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη με πρωταγωνίστρια τη Φωτεινή Δάρρα.

Το πρόγραμμα της εταιρείας Θεατρικές Σκηνές για την προσεχή σεζόν 2016 - 2017 περιλαμβάνει ακόμα τρεις παραγωγές:

Στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου Άλμα ο Γιώργος Κιμούλης θα ανεβάσει το τολμηρό έργο του Σοντερλό ντε Λακλό «Επικίνδυνες Σχέσεις», κρατώντας παράλληλα τον πρωταγωνιστικό ρόλο του ερωτύλου υποκόμη Βαλμόν. Θα τον πλαισιώνουν οι Εβελίνα Παπούλια, Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, Μάρα Δαρμουσλή και Μάρω Κοντού. Στη Β' σκηνή του θεάτρου Άλμα, η Πέμυ Ζούνη θα σκηνοθετήσει την Ελένη Καστάνη στο έργο του Γουίλι Ράσελ, «Σίρλεϊ Βαλεντάιν» σε μετάφραση Αλέξανδρου Ρήγα.

Τον Δεκέμβριο στο Θέατρο Πάνθεον θα ανεβεί το έργο του Μπέρναρντ Σω «Πυγμαλίων - Ωραία μου Κυρία», σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ρήγα, σκηνικά του Μανόλη Παντελιδάκη και κοστούμια του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη με τους Δήμητρα Ματσούκα, Κώστα Κόκλα, Παύλο Χαϊκάλη, Αντώνη Καφετζόπουλο, Ορέστη Τζιόβα, Ησαϊα Ματιάμπα και Μάρθα Βούρτση.

Και κάπως έτσι το θεατρικό τοπίο της Αθήνας αλλάζει για άλλη μία φορά την ίδια στιγμή που πληθαίνουν οι φήμες για την επαναδραστηριοποίηση του Κώστα Γιαννίκου στην δισκογραφία και αλλού.

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο