Η Λυδία Φωτοπούλου Μάνα Κουράγιο στο ΚΘΒΕ

Η Λυδία Φωτοπούλου Μάνα Κουράγιο στο ΚΘΒΕ

Η σπουδαία ηθοποιός επιστρέφει στο «πατρικό» της μετά από 8 χρόνια απουσίας με ένα έργο-σταθμό σε σκηνοθεσία Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς

Με ένα από τα πιο δύσκολα έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, ένα έργο-σταθμό στην εξέλιξη του σύγχρονου θεάτρου, θα αναμετρηθούν το επόμενο διάστημα στη σκηνή του Θεάτρου της Εταιρείας  Μακεδονικών Σπουδών (ΚΘΒΕ) η Λυδία Φωτοπούλου και ο Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς. Η συγκυρία είναι σημαδιακή. Η Φωτοπούλου, γέννημα θρέμμα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, επιστρέφει με αυτή την παράσταση στην «γενέτειρά» της,  μετά από μια παρατεταμένη περίοδο παραμονής στην Αθήνα που σημαδεύτηκε –μην το ξεχνάμε- από πολύ σημαντικές επιτυχίες. Αλλά και ο Μιλιβόγιεβιτς, ένας από τους πιο προβεβλημένους σέρβους σκηνοθέτες σήμερα με σταθερή παρουσία στα θεατρικά πράγματα της Ελλάδας και με πάμπολλες διακρίσεις διεθνώς, επιστρέφει στην Θεσσαλονίκη και δη στο ΚΘΒΕ μετά από 12 χρόνια («Πλατόνοφ» του Τσέχοφ το 2003).

Οι δύο τους συμπράττουν στο πασίγνωστο «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της», το αντιπολεμικό αριστούργημα του Μπέρτολτ Μπρεχτ, που γράφτηκε το 1939, ενώ ο συγγραφέας βρισκόταν αυτοεξόριστος στη Σουηδία. Η Λυδία Φωτοπούλου ως Άννα Φίρλινγκ, μια δαιμόνια εμπόρισσα που κατά τη διάρκεια του τριακονταετούς πολέμου (1618-1648) αγωνίζεται να επιβιώσει η ίδια και τα τρία παιδιά της επιστρατεύοντας κάθε μέσο, ακολουθώντας τον στρατό με το κάρο της, ζώντας παρασιτικά. Ο Μιλιβόγιεβιτς ως διαμεσολαβητής του μπρεχτικού σύμπαντος.

O Νικίτα Μιλιβόγεβιτς σημειώνει για την παράσταση: «Αντανακλώντας τη σημερινή κατάσταση, το έργο μπορεί να ερμηνευθεί όχι ως ο παραλογισμός του πολέμου, αλλά ως ο παραλογισμός της απληστίας. Η απληστία είναι μια από τις σημαντικότερες πληγές της κοινωνίας μας. Η «Μάνα Κουράγιο» έχει απήχηση στη νέα γενιά και για αυτό στην παράστασή μας ο κεντρικός χαρακτήρας θα πλαισιώνεται από νέους ηθοποιούς, οι οποίοι θα υποδυθούν όλους τους χαρακτήρες που την περιβάλλουν».

Η «Μάνα Κουράγιο» έχει ανέβει άλλη μια φορά στο ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία Θόδωρου Τερζόπουλου το 1982 με τη Λίνα Λαμπράκη στον ομώνυμο ρόλο.

Η ταυτότητα της παράστασης:

Μουσική: Πάουλ Ντεσσάου
Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Σκηνοθεσία: Νικίτα Μιλιβόγεβιτς
Σκηνογραφική επιμέλεια-Κοστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν
Διεύθυνση ορχηστρικού συνόλου: Νίκος Καπετάνιος
Hχητικός σχεδιασμός-Μουσική διδασκαλία: Νίκος Γαλενιανός
Χορογραφίες: Αμάλια Μπένετ
Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Ηλίας Παπαδόπουλος
Βοηθός σκηνογράφου: Μαρία Μυλωνά
Οργάνωση παραγωγής: Ναταλία Λαμπροπούλου

Διανομή: Λυδία Φωτοπούλου (Mάνα Κουράγιο), Εμμανουέλα Μαγκώνη (Κάτριν, η μουγκή κόρη της), Ορέστης Χαλκιάς (Άιλιφ, ο μεγάλος γιος), Εμμανουήλ Κοντός (Έμενταλ, ο μικρός γιος), Ελευθερία Αγγελίτσα (Νέος στρατιώτης), Στελλίνα Βογιατζή (Υβέτ Ποτιέ / Μια φωνή / Νέος Αγρότης), Σοφία Καλεμκερίδου (Μάγειρας / Αγρότισσα), Γιώργος Κολοβός (Μάγειρας / Λοχίας / Ιεροκήρυκας / Στρατιώτης), Δημήτρης Μορφακίδης (Σιτιστής / Γέρος συνταγματάρχης / Παλιός στρατιώτης/ Ιεροκήρυκας / Αγρότης ), Αγγελική Νοέα (Στρατολόγος / Στρατιώτης / Υβέτ Ποτιέ), Χρήστος Παπαδημητρίου (Στρατηγός / Ιεροκήρυκας / Αγρότης/ Γραφιάς / Στρατιώτης), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Λοχίας / Ιεροκήρυκας / Στρατιώτης), Αλέξανδρος Σιάτρας (Γραφιάς / Στρατιώτης / Λοχίας), Μιχάλης Σιώνας (Αυτός με τον επίδεσμο/ Μάγειρας).

Μουσικοί επί σκηνής: Άρτεμις Βαβάτσικα (μπαγιάν), Ιωάννα Γανίτη (τρομπέτα), Κωνσταντίνος Ιωαννίδης (φλάουτο), Ηρώ Μενέγου (πιάνο), Θεόφιλος Μπίκος (κιθάρα), Ανδρέας Παπακώστας-Σμύρης  (φλάουτο), Βαλεντίνη Παπανικολάου (κρουστά), Πασχαλίνα Τσέρνου (πιάνο).

Μάνα Κουράγιο, Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Θεσσαλονίκη. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 18:00, Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:00, από Οκτωβρίου έως 29 Ιανουαρίου.

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο