ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

«Το αγόρι που αρνείται να μεγαλώσει» δείχνει τον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο

Δημοσίευση 20 Φεβρουαρίου 2020, 17:00 / Ανανεώθηκε 20 Φεβρουαρίου 2020, 17:35
Facebook Twitter Whatsapp

Στόχος η αφύπνιση της συνείδησης των ενήλικων και την εδραίωση νέων καταναλωτικών συνηθειών, λιγότερο επιβαρυντικών για το περιβάλλον.

Ζουμ σε μια έρημη ελληνική παραλία. Οι ξαπλώστρες έχουν μαζευτεί για τον χειμώνα και οι μόνες ζωντανές υπάρξεις είναι οι γλάροι που περιπολούν στην άμμο. Όμως, όχιˑ κάτι συμβαίνει. Μια ομάδα ανθρώπων έχει περικυκλώσει ένα δελφίνι. Δυστυχώς, είναι αργά. Κανείς δεν μπορεί να το βοηθήσει.

Και να ήταν το μόνο…
Kάθε χρόνο δελφίνια, φάλαινες και ζιφιοί είναι τα θύματα της αλόγιστης απόρριψης πλαστικών στο θαλάσσιο περιβάλλον. Πλαστικών που, όταν εισέρχονται στο πεπτικό σύστημα των ζωντανών, οδηγούν σε αδυναμία λήψης τροφής και άρα σε βέβαιο θάνατο.

Τα πλαστικά αυτά, συνήθως μίας χρήσης σακούλες, πλαστικά ποτήρια, καλαμάκια, περιβλήματα καπνικών προϊόντων, βρίσκονται πλέον ακόμα και στα πλέον απόμερα σημεία των ακτογραμμών και των πελάγων μας, είτε επειδή κάποιος ασυνείδητος τα πέταξε, είτε γιατί ο αέρας και το νερό της βροχής τα μετέφεραν εκεί από τα σημεία όπου είχαν «ενταφιαστεί».

Αλλαγή σκηνικού…
Σε έναν πολυσύχναστο δρόμο του κέντρου της πόλης, έξω από ένα εστιατόριο, δύο εργαζόμενοι αδειάζουν στους κάδους σκουπιδιών ό,τι έμεινε «στο ράφι». Φρούτα και λαχανικά, ακόμα λαχταριστά, που δεν έτυχαν της προτίμησης της πελατείας. Οι καρποί της γης, προορισμένοι να δίνουν ζωή, πέφτουν θύματα της ανθρώπινης αμετροέπειας, που με τη σειρά της έχει ένα και μοναδικό θύμα: τον άνθρωπο. Τον άνθρωπο που βιώνει την υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος με την εξάντληση του εδάφους και την κατασπατάληση των φυσικών πόρων: του νερού και της ενέργειας.

Μάρτυρας και στα δύο περιστατικά ένα παιδί. Καταγράφει με το βλέμμα του ό,τι το πληγώνει. Και αντιδρά. Με τον μόνο τρόπο που γνωρίζει. Γυρίζει την πλάτη του στον κόσμο των μεγάλων. Σταματά να μεγαλώνει.

Και, με τον τρόπο του, δείχνει τον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο. Τον δρόμο που ακολουθούν και άλλα παιδιά. Τον δρόμο προς μια βιώσιμη ανάπτυξη, με σεβασμό προς το περιβάλλον και τις γενιές που έρχονται.

«Το αγόρι που αρνείται να μεγαλώσει» είναι εδώ. Είναι ο πρωταγωνιστής της νέας καμπάνιας ενημέρωσης της Lidl Ελλάς που ξεδιπλώνεται εδώ και λίγες ημέρες σε όλα τα παραδοσιακά και νέα διαφημιστικά Μέσα με στόχο την αφύπνιση της συνείδησης των ενήλικων και την εδραίωση νέων καταναλωτικών συνηθειών, λιγότερο επιβαρυντικών για το περιβάλλον.

Απολαύστε την εδώ. 

Την ταινία, βασισμένη σε μια ιδέα της The Newtons Laboratory, υλοποίησε η ομάδα της Filmiki Productions με σκηνοθέτη τον Augusto Fraga και διευθυντή φωτογραφίας τον Ευθύμη Μπακατάκη. Τη μουσική υπογράφει ο Νίκος Πορτοκάλογλου.

Η καμπάνια με τίτλο «Στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο» έρχεται να επιβεβαιώσει τη δέσμευση της Lidl Ελλάς για ένα #kaliteroavrio με λιγότερο πλαστικό και λιγότερα πεταμένα τρόφιμα.

Μια δέσμευση που μεταφράζεται σε μια ολοκληρωμένη σειρά δράσεων:
• Οριστικό τέλος στις πλαστικές σακούλες μιας χρήσης.
• Μείωση του πλαστικού στις συσκευασίες ιδιωτικής ετικέτας.
• Εγκατάσταση 9 κέντρων ανταποδοτικής ανακύκλωσης
• Υποστήριξη μέσω  χορηγιών των 2 πρώτων πάρκων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ανταποδοτικής ανακύκλωσης στην Ευρώπη.
• Οριστική κατάργηση όλων των πλαστικών μιας χρήσης από τα καταστήματά Lidl.
• Εξορθολογισμό των παραγγελιών και της παραγωγής, ώστε να συμβαδίζουν με την κατανάλωση.
• Αξιοποίηση των ζωϊκών υποπροϊόντων, τα οποία μετατρέπονται σε βιοαέριο, λίπασμα και ζωοτροφές.
• Περιορισμό της σπατάλης τροφίμων με μειωμένες τιμές έως και -30% στα κοντόληκτα προϊόντα και με τη συνεχή προσφορά προϊόντων σε οργανισμούς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

Στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο, η Lidl Ελλάς πρωτοπορεί με δύναμη και ευθύνη για τη μείωση του πλαστικού. Το «λένε» τα νούμερα:
• 842 τόνοι λιγότερο πλαστικό από το 2017, επειδή, πρώτοι από όλους, κατάργησαν τις πλαστικές σακούλες μίας χρήσης 4 λεπτών στα καταστήματά τους.
• 475 τόνοι λιγότερο πλαστικό από το τέλος του 2017, επειδή κατάργησαν την περιμετρική σακούλα στις συσκευασίες των χαρτικών στην παλέτα.
• 65 τόνοι λιγότερο πλαστικό κάθε χρόνο, επειδή μείωσαν το πάχος στα πλαστικά μπουκάλια αναψυκτικού.
• 42 τόνοι λιγότερο πλαστικό κάθε χρόνο, επειδή μείωσαν το βάρος στο καπάκι του εμφιαλωμένου νερού.

Στον δρόμο για ένα καλύτερο αύριο
#kaliteroavrio