Ξεδιψάστε φυσικά και υγιεινά


Αυτό το καλοκαίρι σκεφτείτε εναλλακτικά και δροσιστείτε με υγιεινούς χυμούς. Δοκιμάστε τα 6 πρωτότυπα, εξωτικά, φρουτένια ποτά που σας προτείνουμε.

Φανταστείτε μια ζεστή μέρα του καλοκαιριού. Είστε καθισμένοι κάτω από μια μεγάλη ομπρέλα και απολαμβάνετε ένα ποτήρι παγωμένη σόδα, λεμονάδα με ανθρακικό ή κρύο τσάι. Αυτά τα κλασικά ποτά του καλοκαιριού είναι ασφαλώς γευστικά, μπορούν όμως να σβήσουν τη δίψα σας;

Αυτό το καλοκαίρι ξεχάστε τα ανθρακούχα αναψυκτικά και πειραματιστείτε με μια πεντανόστιμη και θρεπτική επιλογή που συνδυάζει ενυδάτωση και απόλαυση. Μια δελεαστική γκάμα φρουτοχυμών με αναρίθμητους συνδυασμούς, από το ροδάκινο και το τζίντζερ μέχρι το πεπόνι και τη μέντα, σας δίνει τη δυνατότητα να γεύεστε αρωματικά ποτά που αναζωογονούν και δροσίζουν. Καταπλήξτε τους φίλους σας ετοιμάζοντας μια κανάτα δροσιστικό ποτό για το δείπνο, ένα εορταστικό κοκτέιλ για το πάρτι στην παραλία ή έναν απολαυστικό χυμό για το πικνίκ.

Την επόμενη φορά που τα διψασμένα παιδιά σας ζητήσουν αναψυκτικά με ζάχαρη, φτιάξτε χυμούς από αληθινά φρούτα. Είναι προτιμότερο να παίρνουν τη φυσική φρουκτόζη απευθείας από την πηγή. Αν μάλιστα θέλετε να δώσετε μια πινελιά αναψυκτικού στον χυμό σας, προσθέστε μικρή ποσότητα φυσικού ανθρακούχου νερού. Για να μειώσετε την υψηλή περιεκτικότητα των φυσικών χυμών σε ζάχαρη προσθέστε νερό, και για να απαλύνετε την έντονη γλυκάδα βάλτε μπόλικα παγάκια.

Η θρεπτική αξία των φρούτων είναι αξεπέραστη: τα εσπεριδοειδή είναι πλούσια σε βιταμίνη C, τα μάνγκο είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης Α και οι σαρκώδεις καρποί ξεχειλίζουν από αντιοξειδωτικά. Τα ρόδια έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και ο χυμός μήλου λέγεται ότι βοηθά στη μείωση της κακής χοληστερίνης. Τονώστε το ανοσοποιητικό σας σύστημα πίνοντας καθημερινά χυμούς φρούτων. Ασφαλώς κάτι τέτοιο είναι αδύνατο με τα κοινά ανθρακούχα ή μη αναψυκτικά. Και παρόλο που η κατανάλωση ολόκληρων των φρούτων προσφέρει μεγαλύτερη ποσότητα ινών, ο φρουτοχυμός μπορεί να ενεργοποιήσει ένζυμα και συνένζυμα, γι’ αυτό κρατάτε πάντα και τον πολτό.

Οι υγιεινοί χυμοί που προτείνουμε εδώ αποτελούν τη βάση για μια δελεαστική γκάμα από λαχταριστά φρουτένια κοκτέιλ:

1. Καρπούζι, πεπόνι ή και τα δύο μαζί;

Με καταγωγή από το Μεξικό, αυτό το ποτό θα σας κάνει να πιείτε στο ποτήρι το αγαπημένο σας καρπούζι. Χτυπήστε στο μπλέντερ νερό και καρπούζι, αφού πρώτα αφαιρέσετε τα σπόρια, και δημιουργήστε ένα φυσικό γλυκό ποτό που θα σας ενυδατώσει στη στιγμή. Προσθέστε λίγη μέντα και μια σταλιά χυμό lime. Δώστε χρώμα στον χυμό σας, γεμίζοντας το ποτήρι με παγωμένα κομμάτια από πεπόνι διαφόρων ποικιλιών (δοκιμάστε τις ποικιλίες honeydew και cantaloupe, αν υπάρχουν) αντί για παγάκια. Το φυσικό ανθρακούχο νερό δίνει μια νότα ανθρακικού και τα «παγάκια» πεπονιού αφήνουν μια απολαυστική αίσθηση δροσιάς στα χείλη.

2. Εξωτικό κέρασμα

Δώστε χρώμα διακοπών στο τραπέζι σας με φέτες από μάνγκο, ανανά, παπάγια και ακτινίδιο, σε συνδυασμό με μια πινελιά από τριμμένο τζίντζερ και μια πνοή δροσιάς από lime. Άλλα τροπικά φρούτα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι τα γκουάβα, τα φρούτα του πάθους και τα φρούτα αστέρια (star fruit). Διαλύστε το μίγμα με φυσικό νερό καρύδας, το οποίο αποτελεί σπουδαία ενυδατική πηγή ηλεκτρολυτών (προσοχή στη ζάχαρη που υπάρχει στους έτοιμους χυμούς!). Πασπαλίστε το ποτό με τριμμένη καρύδα.

3. Σαρκώδης φρουτοαπόλαυση

Αναμίξτε διάφορους σαρκώδεις καρπούς όπως σμέουρα, μύρτιλα, φράουλες και βατόμουρα – ακόμη και σε κατεψυγμένη μορφή – και δημιουργήστε ένα απολαυστικό αντιοξειδωτικό κοκτέιλ. Για εντυπωσιακή εμφάνιση, παίξτε με τις χρωματικές αντιθέσεις: ετοιμάστε ένα κοκτέιλ από κόκκινους σαρκώδεις καρπούς και πασπαλίστε με ολόκληρα μύρτιλα.

4. Λατρεμένα εσπεριδοειδή

Οι φρεσκοστυμμένοι χυμοί από πορτοκάλι και γκρέιπφρουτ, όταν συνδυάζονται, προσφέρουν μια υπέροχη γλυκόξινη αρμονία. Τα κουμκουάτ και τα λεμόνια προσθέτουν μια νότα αψάδας στη γεύση. Κόψτε μια λεπτή φέτα lime, πλούσια πηγή βιταμίνης C, και διακοσμήστε το γείσο του ποτηριού σας.

5. Ροδάκινα και Σύκα σε αρμονία

Τα εποχικά φρούτα με κουκούτσια, όπως τα ροδάκινα, τα δαμάσκηνα, τα σύκα και τα νεκταρίνια, μεταμορφώνονται σε χυμώδη ποτά με πλούσια γεύση και πολύτιμα συστατικά καθώς περιέχουν βιταμίνη Α, νάτριο, κάλιο και σίδηρο. Αναμίξτε κομμάτια φρούτων με νερό, και προσθέστε μια φέτα από φρούτο ή έναν σαρκώδη καρπό σε κάθε ποτήρι για εντυπωσιακή εμφάνιση. Αν προτιμάτε ένα γευστικό επιδόρπιο, μετατρέψτε τον χυμό σε κρεμώδες smoothie προσθέτοντας γάλα από ξηρούς καρπούς ή λευκό γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά. Πασπαλίστε με σπόρια ροδιού.

6. Σανγκρία και κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ

Για να φτιάξετε κοκτέιλ χωρίς αλκοόλ θα χρειαστείτε μπλέντερ. Διαφορετικά χρησιμοποιήστε έτοιμους χυμούς, αλλά προσέξτε τη ζάχαρη. Για σανγκρία χωρίς κρασί, συνδυάστε χυμό σταφύλι με χυμό μήλο και πορτοκάλι. Σε μια γαβάθα, ρίξτε τους χυμούς και προσθέστε φέτες από φρέσκα μήλα, πορτοκάλια και σταφύλια κομμένα στη μέση. Αν έχετε διάθεση για Cosmopolitan, αναμίξτε χυμό κράνμπερι και lime σε αναλογία 2:1 και ξεχάστε τη βότκα. Μπορείτε επίσης να ετοιμάσετε ένα αθώο Virgin Mary από πικάντικο χυμό ντομάτας και ένα βλαστάρι σέλερι.

Στην υγειά σας!

 

Πηγή: epithimies

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο