Μεσογειακή διατροφή


Η μεσογειακή διατροφή είναι παγκοσμίως γνωστή για τις ευεργετικές της ιδιότητες. Τα σιτηρά (κατά προτίμηση ολικής άλεσης) σε συνδυασμό με τα άφθονα φρούτα και λαχανικά αποτελούν τη βάση μια ισορροπημένης διατροφικής πυραμίδας.

Το ελαιόλαδο, πλούσιο σε βιταμίνη Ε, συνοδεύει τα περισσότερα μεσογειακά πιάτα δίνοντας γεύση και άρωμα. Σύμφωνα με τους ειδικούς το ελαιόλαδο συνίσταται να το προσθέτουμε στο τέλος .

Πλούσιοι σε ιχνοστοιχεία , σίδηρο και ασβέστιο είναι οι ξηροί καρποί και τα όσπρια. Ο σωστός συνδυασμός τους μπορεί να μετατρέψει απλά υλικά σε ένα γεύμα υψηλής διατροφικής αξίας. Ένας τέτοιος συνδυασμός είναι οι φακές με το ρύζι.

Απαραίτητα στη καθημερινή διατροφή είναι τα γαλακτοκομικά, με κύριο χαρακτηριστικό το ασβέστιο και τις πρωτεΐνες. Στην κατηγορία των γαλακτοκομικών ανήκουν το γάλα, τα κίτρινα και λευκά τυριά, το γιαούρτι κ.α.

Για την λήψη πρωτεϊνών, υψηλής διατροφικής αξίας, καταναλώνονται ψάρια, αυγά, πουλερικά και το κόκκινοι κρέας. Το λευκό κρέας (ψάρι και κοτόπουλο) είναι προτιμότερο να καταναλώνεται 2-3 φορές την εβδομάδα ενώ καλό είναι να αποφεύγεται η συχνή κατανάλωση κόκκινου κρέατος.

Η κατανάλωση του κόκκινου κρασιού είναι ευεργετική, λόγω της αντιοξειδωτικής ιδιότητας που περιέχει, αρκεί βέβαια να καταναλώνεται με μέτρο.

Πηγή: nostimesyntages

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο