current views are: 2

3 Φεβρουαρίου 2017
Δημοσίευση09:03

Η Tesla, η Κατερίνη και η τύφλα μας

Επενδύσεις, είπατε; Μάλιστα. Καίγεται η χώρα μας και θέλει όσο τίποτε να δει επιτέλους ξένους επενδυτές στο έδαφός της. Ειδικά όταν πρόκειται για παραγωγικές επενδύσεις. Είναι το κλειδί για την πολυπόθητη Ανάπτυξη. 

Δημοσίευση 09:03’

Επενδύσεις, είπατε; Μάλιστα. Καίγεται η χώρα μας και θέλει όσο τίποτε να δει επιτέλους ξένους επενδυτές στο έδαφός της. Ειδικά όταν πρόκειται για παραγωγικές επενδύσεις. Είναι το κλειδί για την πολυπόθητη Ανάπτυξη. 

Επενδύσεις, είπατε; Μάλιστα. Καίγεται η χώρα μας και θέλει όσο τίποτε να δει επιτέλους ξένους επενδυτές στο έδαφός της. Ειδικά όταν πρόκειται για παραγωγικές επενδύσεις. Είναι το κλειδί για την πολυπόθητη Ανάπτυξη.

Ε, λοιπόν, η Ελλάδα κοιμάται. Αδιαφορεί. Εγκλωβισμένη στις μυλόπετρες της Αξιολόγησης και επιρρεπής στην  μικροπολιτική αντιπαράθεση-το είδαμε  προχθές για πολλοστή φορά στη Βουλή- δεν ενδιαφέρεται ουτε διαθέτει τα αναγκαία αντανακλαστικά να προσελκύσει επενδύσεις ή να ενισχύσει εγχώριες παραγωγικές προσπάθειες. Ακούστε δυό ιστορίες που επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές.

Η περίφημη Tesla, αμερικάνικη βιομηχανία παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προτίθεται να κάνει μεγάλη επένδυση στην Ευρώπη, ύψους 5 δισ. δολαρίων. Αναζητεί, λοιπόν, μια χώρα που να διαθέτει κυρίως άφθονη ηλιοφάνεια, διότι η παραγωγική μονάδα που θα εγκαταστήσει, χρειάζεται φθηνή ηλιακή ενέργεια.

Πρώτη ενδιαφέρθηκε η Ολλανδία, κάνοντας συγκεκριμένη πρόταση, αλλά η Tesla ήταν διστακτική. Καλή η χώρα της τουλίπας, αλλά δεν είναι χώρα του ήλιου. Επομένως, Νότος είπαν οι Αμερικανοί. Δεν πρόλαβαν να το πούν, και αμέσως έσπευσαν με προτάσεις η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία διεκδικώντας την  μεγάλη επένδυση.  

Και η Ελλάδα; Απούσα. Εγκληματικά αδιάφορη. Η χώρα που έπρεπε – στην κατάσταση που βρίσκεται-, να έχει τις αντένες της σε εγρήγορση, η χώρα που φυτοζωεί και σε τέτοιες επενδύσεις έπρεπε να ποντάρει, πολεμώντας με λύσσα να τις διεκδικεί, η χώρα μας δυστυχώς κοιμάται. Κανένας κυβερνητικός δεν ενδιαφέρθηκε, κανένας σύμβουλος αρμοδίων υπουργών δεν τους πληροφόρησε για την επένδυση, κανένας από το προσωπικό του Μαξίμου δεν ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για την υπόθεση Tesla.

Ακούστε, τώρα, και την δεύτερη ιστορία. Κοντά στην Κατερίνη, υπάρχει εδώ και δέκα χρόνια μια εταιρεία, η οποία κατασκευάζει αυτοκίνητα-ρέπλικες. Εκπληκτικά δημιουργήματα, τα οποία εξάγει σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες (Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Λουξεμβούργο).

Ελληνική η εταιρεία. Ανθρωποι με μεράκι, δημιουργικοί, που ψάχνονται και προοδεύουν. Αλλά… Αυτό το πικρό «αλλά» που δεν αφορά τους ίδιους, αλλά την πολιτεία. Την άσχετη  και καθεύδουσα πολιτεία. Αντί να ενδιαφερθεί αμέσως , να δεί τι γίνεται εκεί πάνω στην Πιερία και να προσφέρει την πολύτιμη αρωγή της, αδιαφορεί παντελώς.

Κι όχι μόνον αυτό. Η εταιρεία αυτή έχει υποβάλλει αιτήσεις για υπαγωγή στα προγράμματα ΕΣΠΑ, αλλά βρήκε τοίχο. Αρνηση… Προφανώς κάποιοι γραφειοκράτες αποφάσισαν. Ενώ οι αρμόδιοι υπουργοί που οφείλουν να έχουν ως κόρην οφθαλμού τέτοιες παραγωγικές προσπάθειες, προφανώς την αγνοούν. Πιθανώς να μην την ξέρουν καν.

Ναι, το ξέρω. Σε μια σοβαρή χώρα, θα έσπευδε ο ίδιος ο πρωθυπουργός να ασχοληθεί με τέτοια θέματα. Να υποδηλώσει πρακτικά το ενδιαφέρον της πολιτείας για ξένες επενδύσεις και για την εγχώρια παραγωγή. Και να δώσει εντολές στους αρμόδιους υπουργούς, ώστε να επιλύονται τάχιστα πιθανά προβλήματα γραφειοκρατίας και άλλα συναφή.

Δυστυχώς, η κυβέρνηση περί άλλα τυρβάζει. Όπως και οι προηγούμενες. Κατά τα άλλα, δεν αποκλείεται η επόμενη προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή να αφορά τις επενδύσεις και την Ανάπτυξη.  

Υ.Γ. (1) Κανένας κυβερνητικός αξιωματούχος δεν έχει πατήσει το πόδι του στην εταιρεία της Κατερίνης. Ο μόνος που ενδιαφέρθηκε ήταν ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, υφυπουργός στην κυβέρνηση Σαμαρά, ο οποίος συνέβαλε ώστε να λυθεί ένα σοβαρό πρόβλημα γραφειοκρατικής υφής.

Υ.Γ. (2) Τα στοιχεία για την επένδυση της Tesla τα βρήκα σ΄ένα θαυμάσιο κείμενο του Κώστα Γιαννακίδη, στο Protagon.