ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ

Μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης…

του Γιάννη Τριάντη - Δημοσίευση 29 Σεπτεμβρίου 2017, 20:32 / Ανανεώθηκε 29 Σεπτεμβρίου 2017, 23:38
Μεταξύ Σκύλλας και Χάρυβδης…
Facebook Twitter Whatsapp

Οι νόμοι πρέπει να ισχύουν και να τηρούνται. Η χώρα μας έχει πληρώσει ακριβά μέχρι τώρα την παράκαμψη νόμων, καθώς και λογής αυθαιρεσίες από ισχυρούς του χρήματος που είχαν τις πλάτες των εκάστοτε κυβερνώντων. Κάπως έτσι μετεβλήθη σε κόλαση τσιμέντου η Αττική. Κάπως έτσι υψώνονται τείχη θλιβερών οικοδομημάτων στα πλευρά της Ακρόπολης. Κάπως έτσι καταπατήθηκαν παραλίες (όχι μόνο από ισχυρούς). Κάπως έτσι φαντάζει τραγική η εικόνα της Ιεράς Οδού. Κάπως έτσι ντρέπεσαι να αντικρύσεις το ιερό των Σαλαμινομάχων.

Ελληνικό, Fraport, TaxiBeat. Αυτά, ναι, είναι σοβαρά ζητήματα και όχι το καζίνο του Καμμένου και το ζεϊμπέκικο του Κουρουμπλή (και ειδικά αυτό που αποδείχτηκε ψεύτικη είδηση). Αυτά. Διότι πρόκειται για  ζέοντα ζητήματα θεσμικών διαστάσεων και οικονομικής φύσεως.

 Σύμφωνοι. Οι νόμοι πρέπει να ισχύουν και να τηρούνται. Η χώρα μας έχει πληρώσει ακριβά μέχρι τώρα την παράκαμψη νόμων, καθώς  και λογής αυθαιρεσίες από ισχυρούς του χρήματος που είχαν τις πλάτες των εκάστοτε κυβερνώντων. Κάπως έτσι μετεβλήθη σε κόλαση τσιμέντου η Αττική. Κάπως έτσι υψώνονται τείχη θλιβερών οικοδομημάτων στα πλευρά της Ακρόπολης. Κάπως έτσι καταπατήθηκαν παραλίες (όχι μόνο από ισχυρούς). Κάπως έτσι φαντάζει τραγική η εικόνα της Ιεράς Οδού. Κάπως έτσι ντρέπεσαι να αντικρύσεις το ιερό των Σαλαμινομάχων. Κάπως έτσι…

Για τον χώρο του Ελληνικού ουδέποτε είχε προϊδεαστεί η κοινωνία ότι στα σπλάχνα του υπάρχουν αρχαιολογικοί θησαυροί. Το ήξεραν οι Αρχαιολόγοι, αλλά ποτέ δεν έγινε θέμα… Σε μια σοβαρή χώρα οι Αρχαιολόγοι ενημερώνουν επακριβώς. Με στοιχεία. Ώστε να γνωρίζει ο πάσα είς τι διακυβεύεται και τι μπορεί να γίνει όταν συγκρούεται η οικονομική αναγκαιότης (π.χ. επένδυση στο Ελληνικό) με  την  προστασία τιμαλφών του Πολιτισμού.

Με άλλα λόγια, μετράς και κρίνεις, έχοντας υπ΄όψιν ότι σχεδόν ολόκληρη η Ελλάδα κρύβει στη γη της αρχαιολογικούς θησαυρούς. Εν πάση περιπτώσει, θα μπορούσαν να υποβληθούν συγκεκριμένες προτάσεις, ώστε και τα τυχόν ευρήματα στο Ελληνικό να μην ταφούν αιωνίως, αλλά  και να μην εμποδιστεί η επένδυση. Να αναδειχτούν, δηλαδή, και να ενταχθούν με κάποιον τρόπο στο  συνολικό σχέδιο.

Πέραν αυτών, προκύπτουν δύο σοβαρά ερωτήματα. Πρώτον: Γιατί επι τόσους μήνες καθυστερεί να αποφανθεί το ΚΑΣ;

Δεύτερον: Γιατί θυμήθηκε τώρα η κυβέρνηση να πεί ότι το ΚΑΣ έχει απλώς γνωμοδοτική αρμοδιότητα και όχι αποφασιστική ;

Εν πάση περιπτώσει, η χώρα δεν μπορεί να είναι ξέφραγο αμπέλι, αλλά ούτε άθυρμα στα χέρια συντεχνιών και ποικιλώνυμων Συμβουλίων. Η κατάσταση είναι πολύ σοβαρή για να πρυτανεύει η λογική ιδεοληπτικών ή να κανοναρχεί η εξίσου ολέθρια επιλογή του «μπάτε σκύλοι αλέστε». Οι καιροί ου μενετοί.

Υ.Γ. (1): Για το… δάσος του Ελληνικού είναι ντροπή ακόμη και να συζητείται ως θέμα.

 Υ.Γ. (2): Για την Fraport, που ζητεί 74 εκατομμύρια από τα ελληνικό κράτος για ζημιές στα αεροδρόμια που παρέλαβε, καθώς και για το TaxiBeat, θα πούμε σε επόμενο σημείωμα. Απλώς μια επισήμανση τώρα: Το θέμα δεν είναι σημερινό. Δεν αποκαλύφθηκε ,δηλαδή, από το πρόσφατο δημοσίευμα  του Spiegel η απαίτηση της Fraport. Τον Μάιο του 2017, το PressProject είχε αποκαλύψει την σχετική επιστολή της γερμανικής εταιρείας, με την οποία ζητεί το συγκεκριμένο ποσόν.