Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Εναέριας Ασφάλειας (AESA) εισηγήθηκε, σήμερα, να γίνουν επιθεωρήσεις στα 30 από τα 67 δρομολογημένα γιγάντια επιβατικά αεροπλάνα 'Airbus A380', επειδή έχουν εντοπιστεί "νέες ρωγμές" στα φτερά του αεροσκάφους. Ήδη από τα πρώτα 24ωρα του τρέχοντος ημερολογιακού έτους, διέρρευσε ότι έχουν εντοπιστεί μικρο-ρωγμές σε εξαρτήματα στερέωσης που συνδέουν το "κάλυμα" του φτερού με τον εσωτερικό του σκελετό.

Όμως χθες Πέμπτη, στο τελευταίο τεύχος της αεροπορικής επιθεώρησης Aviation week περιείχοντο "αποκαλύψεις" για το ίδιο θέμα, μετέδωσε σήμερα το Γαλλικό πρακτορείο.

Από την πλευρά της, η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική κοινοπραξία Airbus εξέδωσε σήμερα μια ανακοίνωση, όπου κάνει λόγο για "επιπλέον, όμως ήσσονες ρωγμές στην περιοχή των ατσαλο-γωνιών, που δεν είναι κρίσιμες" (...) "σε κάποια Α38Ο".

"Οι νέες ρωγμές είναι σπουδαιότερες των αρχικών μικρο-ρωγμών. Φαίνεται ότι η δεύτερη κατηγορία ρωγμών μπορεί να εμφανιστεί και σε άλλα αεροσκάφη του ίδιου τύπου, μετά από την παρέλευση κάποιου χρονικού διαστήματος", κρίνει σήμερα αντιθέτως η ASEA στην ιστοσελίδα της.

"Εάν (οι ρωγμές) δεν εντοπιστούν, δεν επισκευαστούν, τούτο--δυνητικά-- μπορεί να επηρεάσει το σύνολο της δομής του αεροσκάφους", υπογραμμίζεται συγχρόνως.

Ανακοινώθηκε αρμοδίως ότι τις αμέσως προσεχείς μέρες θα γίνει η επιθεώρηση σε εννέα Α380, που ήδη έχουν συμπληρώσει 1.800 πτήσεις, ενώ η επιθεώρηση θα γίνει "εντός 42 ημερών" σε 21 αεροπλάνα της ίδιας κατηγορίας, με "ενεργητικό" από 1.300 - 1.799 πτήσεις.

"Εφόσον εντοπίζουμε εγκαίρως τις ρωγμές, δεν αντιπροσωπεύουν κίνδυνο" όσον αφορά την εναέρια ασφάλεια, τόνισε σήμερα η 'Airbus'.

Μόλις εντοπίστηκαν τα πρώτα 24ωρα του 2012 οι "μικρο-ρωγμές", η κοινοπραξία ανακοίνωσε ότι "οι επιθεωρήσεις για τις μικρο-ρωγμές θα μπορούσαν να γίνουν επ' ευκαιρία των περιοδικών τεχνικών ελέγχων, που εκτείνονται μέσα σε χρόνο 48 μηνών".

Ο αναλυτής της αεροπορικής αγοράς, Κριστόφ Μενάρ, εκτιμά ότι, "οι ρωγμές είναι ενοχλητικές για τη δημόσια εικόνα του γιγάντιου επιβατικού αεροπλάνου".

Τονίζει συγχρόνως ότι αν ο κίνδυνος λόγω ρωγμών στις πτέρυγες ήταν "άμεσος", "τότε η AESA ασφαλώς θα είχε διατάξει όλα τα Α380 να καθηλωθούν στο έδαφος".

Το αεροπλάνο αυτό μεταφέρει περισσότερους και από 500 επιβάτες, όμως με την κατάλληλη διαρρύθμιση, σε 'ενιαία οικονομική θέση', ο αριθμός μπορεί να γίνει 800.

Πρώτη αεροπορική εταιρεία που ενέταξε το αεροπλάνο αυτό στο "στόλο" της ήταν η Singapore Airlines (Οκτώβριος 2007).

Πηγές της αεροπορικής αγοράς, που επικαλείται το Γαλλικό πρακτορείο, αναφέρονται σε "πολυάριθμα προβλήματα συναρμολόγησης" που "προκαλούσαν καθυστερήσεις", όταν ξεκίνησε η εμπορική παραγωγή του Α380.

Η μητρική εταιρεία EADS κατέβαλε αποζημιώσεις γιαυτές τις καθυστερήσεις.

Στα τέλη του 2010 σε ένα από τα έξι A380 που η Quantas, είχε εντάξει στο"στόλο" της, έγινε έκρηξη στο εσωτερικό ενός από τους 4 κινητήρες της Rolls Royce, αλλά το αεροπλάνο μπόρεσε και γύρισε ασφαλώς στη Σιγκαπούρη.

--Η μία πτέρυγα υπέστη ζημιές από "μεταλλικά θραύσματα", που εκσφενδονίστηκαν από την έκρηξη. Το αεροπλάνο αυτό μόνον φέτος τον Φεβρουάριο θα επιστρέψει στα δρομολόγια.

Έως σήμερα έχουν παραγγελθεί συνολικά 253 Α380. Πέρυσι, έγιναν 11 νέες παραγγελίες αυτού του αεροπλάνου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ