Συμφωνα με έρευνα Αυστραλών επιστημόνων, η δουλειά στο σπίτι για τους μαθητές είναι περισσότερο αντιπαραγωγική παρά βοηθητική. Οι επιστήμονες μάλιστα διαπίστωσαν ότι όχι μόνο η πολλή δουλειά στο σπίτι δεν τους βοηθά να μάθουν περισσότερα, αλλά μειώνει τις επιδόσεις τους.
Η επιστημονική ομάδα του πανεπιστημίου του Σίδνεϊ συγκρίνοντας τον όγκο της εργασίας που κουβαλούν από το σχολείο στο σπίτι οι μαθητές, με τις σχολικές τους επιδόσεις κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι μαθητές τελικά κουράζονται χωρίς λόγο τελικά. Σύμφωνα με τον ψυχολόγο, Ρίτσαρντ Ουόλκερ,  στις χώρες του ΟΟΣΑ, όπου το εκπαιδευτικό σύστημα φορτώνει τα παιδιά με πολλή δουλειά, οι επιδόσεις τους ήταν χαμηλότερες στο τεστ διεθνούς αξιολόγησης PISA, σε σχέση με τους συμμαθητές τους που δεν έχουν τόσο φόρτο εργασίας.

Οι Αυστραλοί ερευνητές θεωρούν ότι βλάπτει η υποχρέωση της πολύωρης καθημερινής μελέτης στο σπίτι, αντιπροτείνοντας μία με δύο ώρες μελέτης την εβδομάδα στις πρώτες τάξεις του δημοτικού και σταδιακή αύξηση στις τελευταίες.