Να παραιτηθεί κάλεσαν τον κρατικό υπεύθυνο προπαγάνδας και λογοκρισίας της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, Τούο Ζεν, νυν και πρώην εργαζόμενοι στην κινεζική εφημερίδα Southern Weekly.

Αιτία της διαμαρτυρίας των δημοσιογράφων αποτέλεσε η αλλοίωση, όπως καταγγέλλουν, του κύριου άρθρου της εφημερίδας από πλευράς του Ζεν.

Στην αρχική μορφή του άρθρου γινόταν λόγος για την ανάγκη κατοχύρωσης της ελευθερίας του λόγου και της συνάθροισης.

Οι εργαζόμενοι της Southern Weekly κατηγορούν τον κρατικό αξιωματούχο ότι το μετέτρεψε σε ένα «υμνολόγιο για το ΚΚ Κίνας».

Η διαμαρτυρία πήρε την μορφή δύο ανοικτών επιστολών, με την πρώτη να υπογράφεται από 35 βετεράνους της σύνταξης της εφημερίδας, και τη δεύτερη να φέρει τις υπογραφές 50 εν ενεργεία συντακτών.

Οι δημοσιογράφοι χαρακτηρίζουν την επέμβαση του Τούο Ζεν «ωμή και βάναυση».

Το περιστατικό έρχεται σε μικρό χρονικό διάστημα από το κλείσιμο, με απόφαση των κινεζικών αρχών, της ιστοσελίδας γνωστής φιλελεύθερης εφημερίδας, με αφορμή την δημοσίευση άρθρου το οποίο παρότρυνε σε πολιτικές μεταρρυθμίσεις στην Κίνα.

Το ιδιαίτερα επιδραστικό διαδικτυακό περιοδικό Yanhuang Chunqiu είχε καλέσει πρόσφατα με τη σειρά του τους κινέζους ηγέτες να εγγυηθούν τα δικαιώματα της ελευθερίας της έκφρασης και της συνάθροισης.

Η εφημερίδα Southern Weekly, σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές, «φλερτάρει» συχνά με τα όρια της λογοκρισίας.

Από την πλευρά της, η εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας περιορίστηκε να δηλώσει ότι η Κίνα «δεν λογοκρίνει τις ειδήσεις».

Είναι γνωστό ωστόσο ότι τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης παρακολουθούνται από τα κατά τόπους τμήματα προπαγάνδας, τα οποία συχνά επεμβαίνουν στο περιεχόμενο για να το ευθυγραμμίσουν με την πολιτική γραμμή του ΚΚ Κίνας.