current views are: 2

17 Ιανουαρίου 2013
Δημοσίευση10:11

Οι ΗΠΑ καθηλώνουν τα Boeing 787 Dreamliner σε όλο τον κόσμο

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) απαγόρευσε σήμερα Πέμπτη τις πτήσεις των αεροσκαφών Boeing 787 Dreamliner σε όλο τον κόσμο, σε μια ασυνήθιστη απόφαση που συνιστά σκληρό πλήγμα για την αμερικανική εταιρεία έπειτα από μια σειρά προβλημάτων που παρουσιάσθηκαν στο κορυφαίο αεροπλάνο της κυρίως στην Ιαπωνία, όπου η έρευνα, η οποία επικεντρώνεται στις μπαταρίες, μπορεί να διαρκέσει μήνες.

Δημοσίευση 10:11’
αρθρο-newpost

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) απαγόρευσε σήμερα Πέμπτη τις πτήσεις των αεροσκαφών Boeing 787 Dreamliner σε όλο τον κόσμο, σε μια ασυνήθιστη απόφαση που συνιστά σκληρό πλήγμα για την αμερικανική εταιρεία έπειτα από μια σειρά προβλημάτων που παρουσιάσθηκαν στο κορυφαίο αεροπλάνο της κυρίως στην Ιαπωνία, όπου η έρευνα, η οποία επικεντρώνεται στις μπαταρίες, μπορεί να διαρκέσει μήνες.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) απαγόρευσε σήμερα Πέμπτη τις πτήσεις των αεροσκαφών Boeing 787 Dreamliner σε όλο τον κόσμο, σε μια ασυνήθιστη απόφαση που συνιστά σκληρό πλήγμα για την αμερικανική εταιρεία έπειτα από μια σειρά προβλημάτων που παρουσιάσθηκαν στο κορυφαίο αεροπλάνο της κυρίως στην Ιαπωνία, όπου η έρευνα, η οποία επικεντρώνεται στις μπαταρίες, μπορεί να διαρκέσει μήνες.
Ο παγκόσμιος στόλος των περίπου 50 Μπόινγκ 787, τα 24 από τα οποία εκμεταλλεύονται ιαπωνικές εταιρείες, καθηλώθηκε έτσι επ’ αόριστον. “Είναι μια ασυνήθιστη απόφαση”, δήλωσε προς το Γαλλικό Πρακτορείο ένας εκπρόσωπος της ευρωπαϊκής υπηρεσίας αεροπορικής ασφάλειας (AESA), υπογραμμίζοντας πως μόνον η χώρα κατασκευής του αεροσκάφους μπορεί να λάβει μια τέτοια απόφαση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πριν απ’ αυτή τη ριζοσπαστική απόφαση, η αμερικανική FAA ήταν η πρώτη που έδωσε χθες εντολή να παραμείνουν στο έδαφος τα έξι Μπόινγκ 787 της United Airlines, μια ανακοίνωση που οδήγησε το ιαπωνικό υπουργείο Μεταφορών να κάνει το ίδιο με τα 17 αεροσκάφη της All Nippon Airways (ANA) και με τα 7 της Japan Airlines (JAL).

“Μετά την απόφαση της FAA, τα Μπόινγκ 787 δεν θα επιτραπεί να απογειωθούν μέχρι να υπάρξει εγγύηση για την ασφάλεια των μπαταριών”, δήλωσε ο ιάπωνας υφυπουργός Μεταφορών Χιρόσι Κατζιγιάμα, ο οποίος αναφέρθηκε επίσης σε άλλα ανταλλακτικά που συνδέονται μ’ αυτές.

Στο μεταξύ, οι έρευνες που διεξάγονται στις μπαταρίες του Μπόινγκ 787 μπορεί να διαρκέσουν πολλές εβδομάδες, με δεδομένη την πολυπλοκότητα του συστήματος στο οποίο είναι ενσωματωμένο το στοιχείο αυτό και το γεγονός ότι εμπλέκονται διάφορες επιχειρήσεις, ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρεία GS Yuasa, που είναι ο κατασκευαστής των μπαταριών.

“Μας είναι αδύνατο να προβλέψουμε σ’ αυτό το στάδιο πόσο χρόνο θα πάρει η έρευνα, είτε πρόκειται για ημέρες είτε για εβδομάδες, επειδή πρέπει να μελετήσουμε όλο το σύστημα και η GS Yuasa δεν είναι η μόνη που εμπλέκεται”, εξήγησε μια εκπρόσωπος.

Οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Ινδία και η Χιλή αποφάσισαν να καθηλώσουν τα Μπόινγκ 787 εξαιτίας αμφιβολιών για την ασφάλεια της μπαταρίας έπειτα από ένα επεισόδιο που υποχρέωσε αεροσκάφος της ιαπωνικής εταιρείας All Nippon Airways (ANA) να πραγματοποιήσει επείγουσα προσγείωση αφού ανιχνεύθηκε καπνός και έντονη οσμή. Τα αεροπλάνα αυτά δεν θα απογειωθούν παρά μόνον όταν το πρόβλημα εντοπιστεί και η ασφάλεια των μπαταριών είναι εγγυημένη, διευκρίνισαν οι αμερικανικές και οι ιαπωνικές αρχές.

“Στην μπαταρία φαίνονται ανωμαλίες δια γυμνού οφθαλμού, αλλά το ηλεκτρικό σύστημα είναι περίπλοκο και απαιτεί και άλλες έρευνες”, δήλωσε σήμερα ο ιάπωνας υφυπουργός Μεταφορών. “Στο στάδιο αυτό, δεν ξέρουμε αν το πρόβλημα προέρχεται από την ίδια την μπαταρία ή από το ηλεκτρικό σύστημα στο οποίο ενσωματώθηκε από το γαλλικό όμιλο Thales”, πρόσθεσε η εκπρόσωπος της GS Yuasa.

Η ίδια διευκρίνισε: “Η GS Yuasa δεν προμηθεύει απ’ ευθείας τις μπαταρίες στην Boeing, αλλά τις παραδίδει στη Thales, η οποία τις συναρμολογεί στο ηλεκτρικό σύστημα”. Το πρόβλημα δεν οφείλεται απαραιτήτως στις μπαταρίες, αλλά μπορεί να προκαλείται από το σύστημα, συμφωνούν οι ειδικοί.


σχετικα αρθρα