Οι δύο μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Ιαπωνίας είχαν αντικαταστήσει μπαταρίες ιόντων λιθίου στα Boeing 787 Dreamliner του στόλου τους κατά τους μήνες πριν από τα ξεχωριστά περιστατικά που οδήγησαν το τεχνολογικά προηγμένο αεροσκάφος να καθηλωθεί στο έδαφος λόγω των προβλημάτων στις μπαταρίες αυτές.

Τα σχόλια τόσο από την All Nippon Airways, τον μεγαλύτερο πελάτη για το νέο αεροσκάφος της Boeing μέχρι σήμερα, και από την Japan Airlines επικεντρώνονται σε θέματα αξιοπιστίας των μπαταριών, πολύ πριν πιάσει φωτιά μια μπαταρία σε ένα 787 της JAL στο αεροδρόμιο της Βοστόνης και να σημειωθεί η πυρκαγιά που προκάλεσε το λιώσιμο μιας δεύτερης μπαταρίας σε μια πτήση εσωτερικού της ΑΝΑ η οποία υποχρεώθηκε να κάνει προσγείωση έκτακτης ανάγκης.

Η ΑΝΑ δήλωσε ότι άλλαξε 10 μπαταρίες στα 787 της πέρυσι, αλλά δεν είχε ενημερώσει τους ερευνητές ατυχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες επειδή τα περιστατικά αυτά, στα οποία περιλαμβάνονται η αλλαγή πέντε μπαταριών που είχαν ασυνήθιστα χαμηλές φορτίσεις, δεν έθεταν σε κίνδυνο την ασφάλεια του αεροσκάφους, δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος της εταιρείας Ριοσέι Νομούρα.

Η JAL αντικατέστησε επίσης μπαταρίες στα 787 «σε μερικές περιπτώσεις», δήλωσε η εκπρόσωπος Ζε Χουν Γιαπ, αρνούμενη να γίνει πιο συγκεκριμένη για το πότε οι μονάδες αυτές αντικαταστάθηκαν ή αν αυτές οι αντικαταστάσεις αναφέρθηκαν στις αρχές.

Η ANA πάντως ενημέρωσε την Boeing για τις βλάβες που ξεκίνησαν το Μάιο, και επέστρεψε τις μπαταρίες στον κατασκευαστή τους, την GS Yuasa Corp. Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας κατασκευής μπαταριών αρνήθηκε να σχολιάσει σήμερα. Οι μετοχές της εταιρείας υποχώρησαν κατά 1,2%.

Η Boeing, σε ανακοίνωσή της ανέφερε ότι οι αντικαταστάσεις μπαταριών δεν είναι ασυνήθιστη στα αεροπλάνα.