Οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να παρέχουν φροντίδα στους επιβάτες τους σε περιπτώσεις ακύρωσης πτήσεων λόγω έκτακτων περιστάσεων, τονίζει το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, απαντώντας σε προσφυγή επιβάτιδας κατά της Ryan Air.  
Το Δικαστήριο, απαντώντας στην προσφυγή σύμφωνα με την οποία η εταιρεία (σ.σ: μολονότι στην περίπτωση του φαινομένου της ηφαιστειακής τέφρας είχε ακυρώσει τις πτήσεις μεταξύ Πορτογαλίας και Ιρλανδίας για 5 ημέρες) δεν εξυπηρέτησε τους επιβάτες της, έκρινε ότι η αεροπορική πρέπει να καταβάλει στην προσφεύγουσα 1.130 ευρώ για τα έξοδα της έκτακτης διαμονής της στην Πορτογαλία.  

Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπογράμμισε ότι οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να παρέχουν φροντίδα στους επιβάτες τους σε περιπτώσεις ματαίωσης πτήσεων λόγω έκτακτων περιστάσεων.  

Στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου επισημαίνεται ότι σε έκτακτες περιστάσεις (σ.σ: σε αυτές δηλαδή που είναι αναπόφευκτες, ανεξαρτήτως της λήψης των αναγκαίων μέτρων) ο αερομεταφορέας δεν υποχρεούται να καταβάλει αποζημίωση, υποχρεούται όμως να προσφέρει δωρεάν αναψυκτικά, γεύματα και ενδεχομένως διανυκτέρευση, με μεταφορά από και προς το κατάλυμα.