Ένας στους πέντε 15χρονους νέους στην Ευρώπη, όπως επίσης και πολλοί ενήλικες, δε διαθέτει τις βασικές ικανότητες ανάγνωσης και γραφής, γεγονός που δυσχεραίνει την αναζήτηση εργασίας και συνεπάγεται κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού.

Αυτά επισημαίνει σε σημερινή ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία σημειώνει ότι για να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του προβλήματος, συγκρότησε ανεξάρτητη ομάδα ειδικών με σκοπό να προσδιοριστούν τρόποι βελτίωσης των επιπέδων αλφαβητισμού.

Η ομάδα αυτή, που συνεδρίασε για πρώτη φορά σήμερα στις Βρυξέλλες, έχει πρόεδρο την πριγκίπισσα Λαυρεντιανή των Κάτω Χωρών, που είναι Ειδική Απεσταλμένη σε θέματα Αλφαβητισμού για την Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού, Επιστημονικού και Πολιτιστικού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO).

Οι υπουργοί της ΕΕ έχουν θέσει ως στόχο τη μείωση κάτω από το 15% του ποσοστού μαθητών με δυσκολίες στην ανάγνωση, στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες έως το 2020. Η Ανδρούλλα Βασιλείου, ευρωπαία Επίτροπος αρμόδια για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό, την Πολυγλωσσία και τη Νεολαία, δήλωσε: Η συγκρότηση αυτής της ομάδας σηματοδοτεί την έναρξη μιας πανευρωπαϊκής εκστρατείας για να αντιμετωπιστούν τα βαθύτερα αίτια των χαμηλών επιπέδων αλφαβητισμού. Υπερβολικά μεγάλος αριθμός Ευρωπαίων βρίσκονται αποκλεισμένοι από την αγορά εργασίας και αντιμετωπίζουν δυσκολίες για να συμβάλουν πλήρως στην κοινωνία επειδή δε διαθέτουν τις βασικές ικανότητες ανάγνωσης και γραφής. Αν θέλουμε να πετύχουμε τους στόχους που θέσαμε για το 2020 για έξυπνη ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς, πρέπει να δράσουμε σήμερα για την επίλυση του προβλήματος αυτού».