Στη σύσταση ομάδας εργασίας για την προώθηση της συνεργασίας των χωρών, τις οποίες "διατρέχει" ο σιδηροδρομικός Πανευρωπαϊκός Άξονας 10, κατέληξαν υπουργοί και ανώτατοι αξιωματούχοι υπουργείων Μεταφορών της Γερμανίας, της Αυστρίας, της Σλοβενίας, της Κροατίας, της Σερβίας, της Βουλγαρίας και της Σερβίας, στη διάρκεια των εργασιών του συνεδρίου, που πραγματοποιήθηκε στο Μπρντο Πρι Κράνιου, στη Σλοβενία.

Η ομάδα εργασίας θα εστιάσει την προσοχή της σε θέματα αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών στις προαναφερόμενες χώρες, καθώς και στην επίλυση των όποιων τεχνικών θεμάτων ανακύψουν, στην πορεία εκτέλεσης έργων για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών γραμμών και τη διασύνδεσή τους.

Επιπλέον, θα δοθεί έμφαση στην κοινή διαχείριση των σιδηροδρομικών υποδομών, κατά μήκος του Άξονα 10, καθώς και στην άρση διοικητικών και άλλων "φραγμών", όπως οι δασμοί.

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της ομάδας εργασίας θα βρεθεί η προώθηση του Άξονα 10 ως βέλτιστης διαδρομής μεταφοράς φορτίων, έναντι άλλων γραμμών.

Άλλωστε, όπως υπενθύμισαν οι υπουργοί Μεταφορών της Κροατίας και της Σλοβενίας, Μπόζινταρ Καλμέτα και Πάτρικ Βλάσιτς, αντίστοιχα, το 2010 ιδρύθηκε εταιρεία από τους σιδηροδρομικούς οργανισμούς της Κροατίας, της Σλοβενίας και της Σερβίας, με την επωνυμία Cargo 10, με στόχο την ενίσχυση του μεριδίου των μεταφορών κατά μήκος του Άξονα 10, έναντι του Πανευρωπαϊκού Άξονα 4.

Η διακίνηση της κυκλοφορίας στον Πανευρωπαϊκό Άξονα 10 (δρομολόγια Λιουμπλιάνα - Ζάγκρεμπ - Βελιγράδι - Ντιμίτροβγκραντ - Κωνσταντινούπολη) γίνεται με περίπου 700 τρένα, ενώ στον Άξονα 4 (Δρέσδη - Νυρεμβέργη - Πράγα - Βιέννη - Μπρατισλάβα - Βουδαπέστη - Άραντ - Βουκουρέστι - Κονστάντζα - Κράιοβα - Σόφια - Θεσσαλονίκη - Πλβόντιβ - Κωνσταντινούπολη) διακινούνται περίπου 7.000 τρένα. Περίπου το 90% των εμπορευμάτων διακινούνται μέσω του Άξονα 4 και όχι του Άξονα 10.

Ένας άλλος στόχος της Cargo 10 είναι η μείωση του χρόνου διακίνησης των επιβατών και αγαθών, μέσω των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών και να διευκολύνει την πρόσβαση σε Σερβία, Σλοβενία και Κροατία, καθώς απλοποιούνται, περαιτέρω, οι έλεγχοι στα σύνορα των τριών αυτών χωρών (σ.σ. τον Σεπτέμβριο του 2010 οι υπουργοί Μεταφορών των προαναφερόμενων χωρών υπέγραψαν πρωτόκολλο εναρμόνισης με την ιδρυτική διακήρυξη της τριμερούς κοινοπραξίας, η οποία υπεγράφη τον Ιούλιο του 2010).