Με την κρίση στην Ισπανία να βαθαίνει όλο και περισσότερο, οι Ισπανοί προσπαθούν να βρίσκουν έξυπνες ιδέες για να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη ανεργία. Έτσι, κατέφυγαν στη λύση των διαφημιστικών εσόδων

Οι δημοτικές αρχές της Ισπανίας «έντυσαν» το γυμνό μέχρι πρότινος διάσημο άγαλμα του Χριστόφορου Κολόμβου, που βρίσκεται στο λιμάνι της Βαρκελώνης, με την καινούρια φανέλα της Μπαρτσελόνα. Από την κίνηση αυτή, οι Ισπανοί κέρδισαν 114.000 ευρώ από τη Nike, έναν από τους χορηγούς της ποδοσφαιρικής ομάδας, καθώς η εταιρεία ήθελε να δει τη φανέλα με το λογότυπό της σε περίοπτη θέση.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι ο ιστορικός σταθμός του μετρό Πλάθα ντελ Σολ θα μετονομαστεί σε Vodafone ντελ Σολ. Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας πλήρωσε αδρά με το ποσό των 3 εκατ. ευρώ την εταιρεία του μετρό, προκειμένου να προστεθεί για τρία χρόνια το λογότυπό της στον σταθμό της Μαδρίτης.

Όσο για τις αντιδράσεις; Φυσικά και δεν θα μπορούσαν να λείπουν. Ομάδα οικολόγων υποστηρίζει πως οι σταθμοί του μετρό δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για την προώθηση πολιτιστικών δραστηριοτήτων και ότι τέτοιου είδους κινήσεις «μπερδεύουν» τους καταναλωτές, οι οποίοι μπορεί να μην είναι ικανοί να ξεχωρίσουν μεταξύ διαφήμισης και πληροφόρησης.

Στη Βαρκελώνη, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να «ντύσει» τον Κολόμβο προκάλεσε την έντονη αντίδραση του συλλόγου της περιοχής «Εσπανιόλ», του οποίου ο πρόεδρος χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη κίνηση ως τη «σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι».