Οχημα των υπηρεσιών εκτάκτων αναγκών το οποίο κατευθυνόταν προς τον τόπο συντριβής του αεροσκάφους της εταιρείας Asiana στο διεθνές αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο ενδεχομένως να παρέσυρε και να σκότωσε μία από τις δύο κινέζες έφηβες που έχασαν τη ζωή τους στο αεροπορικό δυστύχημα, ανακοίνωσεη πυροσβεστική υπηρεσία της περιοχής.

Ο ιατροδικαστής του Σαν Φρανσίσκο διενεργεί νεκροψία-νεκροτομή για να διακριβώσει τα αίτια θανάτου του 16χρονου κοριτσιού, δήλωσε η εκπρόσωπος της πυροσβεστικής υπηρεσίας Μίντι Τάλματζ.

"Ένα από τα νεκρά (κορίτσια) έφερε τραύματα που αντιστοιχούν σε τραύματα κάποιου που έχει σκοτωθεί από όχημα. Πολλές υπηρεσίες βρίσκονταν στον τόπο (του δυστυχήματος) χθες", είπε η ίδια.

Η πτήση 214 της Asiana συνετρίβη κατά την προσγείωση το Σάββατο προκαλώντας τον θάνατο των δύο 16χρονων μαθητριών από την ανατολική Κίνα και τον τραυματισμό περισσοτέρων από 180 ανθρώπων.

Την έσχατη στιγμή προσπάθησε ο πιλότος του Boeing 777 να ακυρώσει την προσγείωση και να ξανασηκωθεί, αλλά τελικά ήταν πολύ αργά, όπως φαίνεται από τα πρώτα στοιχεία γύρω από το δυστύχημα. Το αεροσκάφος προσγειωνόταν με ταχύτητα σημαντικά μικρότερη από όση έπρεπε, ενώ φαίνεται πως ο πιλότος είχε πολύ λίγες ώρες πτήσης σε αυτόν τον τύπο αεροσκάφους -παράγοντας που ίσως συνέβαλε στο δυστύχημα.

Η έρευνα που έχει ξεκινήσει από το αμερικανικό Συμβούλιο Ασφαλών Μετακινήσεων (NTSB) δεν έχει διαλευκάνει ακόμη αρκετά σημεία γύρω από το δυστύχημα, αλλά το βασικότερο από τα όσα έχουν μέχρι τώρα προκύψει είναι πως η προσγείωση έγινε με αρκετά μικρότερη ταχύτητα από όσο έπρεπε.

«Δεν μιλάμε για μερικούς κόμβους παρακάτω» είπε χαρακτηριστικά. Τα τελευταία δευτερόλεπτα, τα συστήματα του αεροπλάνου 'χτύπησαν κόκκινο' για τον κίνδυνο το αεροσκάφος να μείνει «ακίνητο» και έτσι ο πιλότος προσπάθησε την τελευταία στιγμή -ενάμισι δευτερόλεπτο πριν από την πρόσκρουση- να ακυρώσει την προσγείωση.

Τότε όμως, η ουρά χτύπησε κυματοθραύστη και το αεροπλάνο έπεσε. Μέχρι δέκα δευτερόλεπτα νωρίτερα, όλα τα συστήματα φαίνεται να λειτουργούσαν κανονικά και το πλήρωμα δεν έμοιαζε ανήσυχο ή να έχει αντιληφθεί κάποια ανωμαλία.

Αυτόπτες μάρτυρες και επιζήσαντες περιέγραψαν σκηνές χάους μετά το δυστύχημα, ενώ οι υπηρεσίες εκτάκτων αναγκών προσπαθούσαν να απομακρύνουν τους επιβάτες με ασφάλεια. Από τους συνολικά 307 επιβάτες, τραυματίστηκαν περίπου 180. Από αυτούς, περίπου έξι βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση.

Όπως περιγράφει μία από τους επιβάτες, η Γουέν Ζανγκ, καθόταν στα τελευταία καθίσματα του αεροσκάφους, το οποίο προερχόταν από την Σεούλ ύστερα από δεκάωρη πτήση, και περίμενε μέχρι το αεροσκάφος να σταματήσει. Έπειτα πήρε τον 4χρονο γιό της που έκλαιγε, την χειραποσκευή της και βγήκε έξω από το αεροπλάνο.

Το αεροδρόμιο είχε απενεργοποιήσει λόγω καλοκαιριού ένα σύστημα πλοήγησης που θα εξασφάλιζε την καλύτερη δυνατή προσγείωση στο αεροσκάφος, κι ενώ οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ καλές, ο πιλότος του Μπόινγκ 777 πετούσε για πρώτη φορά αυτό το αεροπλάνο προς τον συγκεκριμένο προορισμό στο πλαίσιο εκπαίδευσής του. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, είχε σχεδόν 10.000 ώρες πτήσεως, αλλά μόλις 43 σε Μπόινγκ 777. Ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους είχε πάνω από 3.000 ώρες πτήσεως σε αυτού του τύπου το αεροσκάφος.