Η ταραχώδης προσωπική ζωή του ζωγράφου Μικελάντζελο Μερίζι, γνωστού σε όλους ως Καραβάτζιο, αποκαλύπτεται από την έκθεση, που παρουσιάζεται εώς τις 15 Μαΐου στο κτήριο των ιταλικών Κρατικών Αρχείων στη Ρώμη.

Η έκθεση περιλαμβάνει χειρόγραφα από τα αρχεία της αστυνομίας και άλλες υπηρεσίες, απ' όπου αντλούνται πληροφορίες για τις φιλίες και την καθημερινότητά του διάσημου ζωγράφου, αλλά και για τους καβγάδες στους οποίους έμπλεκε.

Σύμφωνα με το BBC, πολλά από αυτά τα χειρόγραφα αφορούν και την υπόθεση δολοφονίας ενός νεαρού, τον οποίο ο Καραβάτζιο μαχαίρωσε κατά την διάρκεια ενός καυγά.

Ορισμένοι βιογράφοι του ζωγράφου υποστηρίζουν ότι οι δύο άνδρες λογομάχησαν για μία γυναίκα, όμως έγγραφο του δικαστηρίου δείχνει ότι ο καβγάς ξέσπασε με αφορμή ενός χρέους από τζόγο.Οι φίλοι του Καραβάτζιο συνελήφθησαν και φυλακίστηκαν, αλλά ο ίδιος διέφυγε αρχικά στη Μάλτα και εν συνεχεία στη Σικελία.

Στην συνέχεια καταδικάστηκε ερήμην σε θάνατο από τον Πάπα Παύλο τον 5ο, ενώ λίγο πριν την καταδίκη του, ο Καραβάτζιο μόλις είχε ολοκληρώσει την προσωπογραφία του ποντίφικα.

Προκύπτει, επίσης, ότι τις περισσότερες φορές ο Καραβάτζιο κυκλοφορούσε οπλισμένος με ξίφη και στιλέτα, παρότι δεν είχε επίσημη άδεια για κάτι τέτοιο. Στην έκθεση φιλοξενείται μάλιστα και ένα σκίτσο το οποίο φέρει την υπογραφή Ιταλού δικαστή και απεικονίζει τον οπλισμό του διάσημου καλλιτέχνη.

Άλλα έγγραφα αποκαλύπτουν ότι έμπλεκε αρκετά συχνά σε φασαρίες, καθώς αναφέρεται ότι είχε πετάξει ένα πιάτο σε έναν σερβιτόρο, ενώ μαζί με έναν φίλο του είχε σπάσει τα παράθυρα του διαμερίσματος της σπιτονοικοκυράς του, πετώντας πέτρες.

Λίγες ημέρες πριν, η εν λόγω γυναίκα είχε καταθέσει μήνυση εναντίον του, επειδή ο Καραβάτζιο είχε ανοίξει μία τεράστια τρύπα στο ταβάνι του εργαστηρίου του, προκειμένου να χωρούν εκεί τα έργα του.

Τα αρχεία ρίχνουν, επίσης, φως στις συνθήκες θανάτου του, στο Πόρτο Έρκολε τον Ιούλιο του 1610 και βάσει των εγγράφων που παρουσιάζονται, ο Καραβάτζιο άφησε την τελευταία του σε νοσοκομείο της πόλης.