Η αστοχία ενός μεταλλικού τμήματος στη διακλάδωση αλλαγής της σιδηροτροχιάς, στην οποία βρισκόταν ο συρμός Παρισίων-Λιμόζ που εκτροχιάσθηκε την Παρασκευή, φαίνεται πως ευθύνεται για τη σιδηροδρομική τραγωδία στη Γαλλία, όπως εξήγησε εκπρόσωπος των γαλλικών σιδηροδρόμων (SNCF).

«Αυτή η σφήνα, είδος ατσάλινου άγκιστρου, που συνδέει τις δυο σιδηροτροχιές στις βελόνες της διακλάδωσης, είχε μετακινηθεί και βγήκε από τη βάση της», ανέφερε ο Πιερ Ιζάρ, γενικός διευθυντής υποδομών της εταιρείας, μετά από τις πρώτες γνωματεύσεις των ειδικών.

Στο πλαίσιο αυτό, η SNCF ανακοίνωσε πως θα γίνει τεχνικός έλεγχος σε 5.000 παρόμοια τμήματα στο σιδηροδρομικό της δίκτυο.

«Η αποσταθεροποίηση αυτού του άγκιστρου στις διακλαδώσεις αποτελεί ακριβώς το αντικείμενο» της δικαστικής και τεχνικής έρευνας που έχει δρομολογηθεί, ανακοίνωσε ο πρόεδρος των γαλλικών σιδηροδρόμων Γκιγιόμ Πεπί.

Νωρίτερα και ο γάλλος υπουργός Μεταφορών Φρεντερίκ Κιβιλιέ είχε δηλώσει ότι το δυστύχημα δεν οφείλεται «σε ανθρώπινο λάθος».

«Ευτυχώς ο μηχανοδηγός είχε εξαιρετικά αντανακλαστικά και ενεργοποίησε το συναγερμό αμέσως, αποφεύγοντας έτσι τη σύγκρουση με τρένο  που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση και το οποίο ήταν υπόθεση δευτερολέπτων να πέσει πάνω στα βαγόνια που εκτροχιάζονταν. Δεν πρόκειται συνεπώς για ανθρώπινο λάθος», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Έρευνες για τα αίτια

Ο γάλλος πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ, ο οποίος έσπευσε στον τόπο του δυστυχήματος, ανακοίνωσε ότι θα διεξαχθούν τρεις ξεχωριστές έρευνες, μία από τις αστυνομικές αρχές, μία από το υπουργείο Μεταφορών και μία ακόμα από την εθνική αρχή σιδηροδρόμων, SNCF.

«Έχω πάρει πολλές φορές στη ζωή μου το δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας από το Παρίσι στη Λιμόζ. Πρέπει να μάθουμε όλη την αλήθεια», είπε.