Η βρετανική υπηρεσία ερευνών των αεροπορικών ατυχημάτων (ΑΑΙΒ) συνέστησε σήμερα την απενεργοποίηση των ραδιοφάρων έκτακτης ανάγκης (ELT) που κατασκευάζει η εταιρεία Honeywell International Inc από τα αεροσκάφη Μπόινγκ 787, μέχρι να ληφθούν τα «κατάλληλα μέτρα», με αφορμή την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε σε ένα αεροπλάνο των Αιθιοπικών Αερογραμμών στο αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου.

«Συστήνεται στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας (FAA) των ΗΠΑ να λάβει μέτρα για να απενεργοποιηθεί ο ραδιοφάρος εντοπισμού RESCU406AFN από τα αεροσκάφη Μπόινγκ 787 μέχρι να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την ασφάλεια των πτήσεων», σημειώνει η ΑΑΙΒ στην έκθεσή της για την πυρκαγιά στο αιθιοπικό αεροσκάφος.

Η ΑΑΙΒ πάντως υπογραμμίζει ότι τα αίτια της πυρκαγιάς παραμένουν αδιευκρίνιστα: ενδέχεται να οφείλεται είτε σε υπερθέρμανση της μπαταρίας του ραδιοφάρου είτε σε κάποιον άλλο λόγο, όπως σε κάποιο βραχυκύκλωμα.

Οι ραδιοφάροι αυτοί, που χρησιμεύουν στον εντοπισμό των αεροσκαφών σε περίπτωση συντριβής τους, τροφοδοτούνται από μια μικρή μπαταρία λιθίου-μαγγανίου. Σύμφωνα με την ΑΑΙΒ, είναι η πρώτη φορά που ο ραδιοφάρος ενοχοποιείται για πυρκαγιά. Να σημειωθεί ότι περισσότεροι από 6.000 ραδιοφάροι αυτού του τύπου είναι τοποθετημένοι σε διάφορα αεροσκάφη σε όλο τον κόσμο.

Η Μπόινγκ από την πλευρά της διαβεβαίωσε ότι οι ραδιοφάροι της Honeywell μπορούν να απομακρυνθούν εύκολα, μέσα σε μία ώρα από τα αεροσκάφη. Ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Μαρκ Μπίρτελ, είπε ότι ο βασικός λόγος ύπαρξης της συσκευής είναι να βοηθά τους διασώστες να εντοπίζουν τα αεροσκάφη. Ορισμένες χώρες απαιτούν από τις αεροπορικές εταιρείες τους να χρησιμοποιούν αυτόν τον εξοπλισμό, όμως οι κανονισμοί της FAA δεν καθιστούν υποχρεωτική τη χρήση του στα αεροσκάφη.