current views are: 2

25 Ιουλίου 2013
Δημοσίευση16:08

Πανηγύριζε στα 200 χλμ. ο ισπανός οδηγός του μοιραίου τρένου

Υπό κράτηση τέθηκε ο Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο, μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που εκτροχιάστηκε το βράδυ της Τετάρτης έξω από την πόλη Σαντιάγο δε Κομποστέλα στο νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται, ανακοίνωσαν οι δικαστικές αρχές της Γαλικίας. Σάλος με τις υψηλές ταχύτητες του ισπανού υπόπτου.

Δημοσίευση 16:08’
αρθρο-newpost

Υπό κράτηση τέθηκε ο Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο, μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που εκτροχιάστηκε το βράδυ της Τετάρτης έξω από την πόλη Σαντιάγο δε Κομποστέλα στο νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται, ανακοίνωσαν οι δικαστικές αρχές της Γαλικίας. Σάλος με τις υψηλές ταχύτητες του ισπανού υπόπτου.

Υπό κράτηση τέθηκε ο Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Άμο, μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που εκτροχιάστηκε το βράδυ της Τετάρτης έξω από την πόλη Σαντιάγο δε Κομποστέλα στο νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται, ανακοίνωσαν οι δικαστικές αρχές της Γαλικίας.

Ο δικαστής διέταξε την αστυνομία να ανακρίνει τον 52χρονο οδηγό, όπως έγινε γνωστό, ενώ την ίδια ώρα τον γύρο του κόσμου κάνει το βίντεο της στιγμής του εκτροχιασμού του τρένου, στην Γαλικία που κόστισε τη ζωή σε 80 ανθρώπους και προκάλεσε τον τραυματισμό εκατοντάδων άλλων. 

Ο ίδιος υποβλήθηκε σε εξετάσεις για να διαπιστωθεί αν βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ, οι οποίες ήταν καθαρές.

Οργή για τις υψηλές ταχύτητες

Παράλληλα, οργή προκαλεί δημοσίευμα της ισπανικής εφημερίδας ABC, με το οποίο σκιαγραφεί το προφίλ του μηχανοδηγού του Alvia 151.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα ο Γκαρθόν Αμο συνήθιζε να οδηγεί σε παρά πολύ υψηλές ταχύτητες.  Αυτό αποτυπώνεται και από την φωτογραφία που είχε αναρτήσει τον περασμένο Μάρτιο στο προφίλ που διατηρούσε στο Facebook ο Francisco José Garzón.

Στη φωτογραφία δείχνει το ταχυμέτρο τρένου να έχει πιάσει τα 200 km/ ώρα αλλά δεν διευκρινίζει αν πρόκειται για την ίδια διαδρομή ή σε ποιο τμήμα που βρίσκεται. Να σημειωθεί πως ο λογαριασμός έχει διαγραφεί.

Τα σχόλια κάτω από τη φωτογραφία από δύο διαδικτυακούς φίλους του. Η συνομιλία έχει ως εξής:

Χοσέ Φερνάντεζ: Φίλε, σταμάταα
Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Αμο: Είμαι στο όριο. Δε μπορώ να τρέξω πιο πολύ γιατί θα μου κόψουν πρόστιμο
Χοσέ Φερνάντεζ: Γαμ..ο πας με 200!
Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Αμο: Και το καντράν δεν είναι «φτιαγμένο».
Πέδρο Εράς Γκαρθόν: Θα σε πιάσει η αστυνομία και θα σου αφαιρέσει πόντους χαχα
Φρανθίσκο Χοσέ Γκαρθόν Αμο: Τι πλάκα θα είχε να είμαι παράλληλα με την αστυνομία και να την προσπεράσω σπάζοντας τα ραντάρ της. Χαχαχα μικρό πρόστιμο για την Renfe (Ισπανική εταιρεία σιδηροδρόμων).

Η Renfe μέχρι στιγμής δεν είχε επιβεβαιώσει αν είναι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που εκτροχιάστηκε, ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ισπανικής εφημερίδας, το όνομά του αναφέρεται στη λίστα με τους μηχανοδηγούς που εργάζονται από το 1982 με ημερομηνία γέννησης 4/06/61.

Συνδικάτο μηχανοδηγών: «Η τραγωδία μπορούσε να είχε αποφευχθεί»

Η τραγωδία θα είχε αποφευχθει αν βρισκόταν σε ισχύ το σύστημα σιδηροδρομικής σηματοδότησης ERTMS, που μπορεί να ελέγξει το τρένο αν η αμαξοστοιχία αναπτύσσει υπερβολική ταχύτητα, λέει το συνδικάτο των μηχανοδηγών (SEMAF).

Όπως υποστηρίζουν το σύστημα αυτό είναι ικανό να ελέγξει το τρένο σε περίπτωση που η αμαξοστοιχία αναπτύσσει υπερβολική ταχύτητα, ενώ ήταν σε λειτουργία το σύστημα ASFA, το οποίο ελέγχει μεν το τρένο αλλά δεν το σταματά.

Από την άλλη του υπουργείο Συγκοινωνιών και το τμήμα Δημοσίων Έργων τονίζει πως το σύστημα ASFA ήταν υπεραρκετό σε αυτή τη διαδρομή καθώς επρόκειτο για αστικό περιβάλλον και όχι για σταθμό.

Ο γενικός γραμματέας του συνδικάτου Semaf, Χουάν Χεσούς Γκαρθία Φράιλε, ωστόσο επισήμανε πως σε κανένα σιδηροδρομικό δυστύχημα δεν υπάρχει μοναχά μία αιτία, επισημαίνοντας την κρισιμότητα του σημείου που σημειώθηκε το τραγικό συμβάν καθώς ήταν απότομη στροφή.

Tο συνδικάτο Intersindical υποστηρίζει πως το συγκεκριμένο σημείο της σιδηροδρομικής γραμμής δεν είναι κατασκευασμένο για να περνά τρένο υψηλής ταχύτητας «ειδικά όταν πρόκειται για τόσο κλειστεί στροφή. O μηχανοδηγός αναγκάζεται να φρενάρει απότομα όταν έρχεται με μία μέση ταχύτητα 250 χιλιομέτρων και καλείται να την ελαττώσει σε 80 χιλιόμετρα». 


σχετικα αρθρα