Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις τροφές που καταναλώνουν εκτός σπιτιού θα ήθελαν οι καταναλωτές, οι οποίοι πιστεύουν ότι οι ιδιοκτήτες εστιατορίων και κυλικείων θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη παροχής των πληροφοριών αυτών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα World Menu της Unilever Food Solutions, το 90% των ερωτηθέντων σε μη δυτικές χώρες αλλά και η συντριπτική πλειονότητα στις χώρες της Δύσης, εξέφρασαν την επιθυμία για περισσότερες διαθέσιμες πληροφορίες όταν γευματίζουν εκτός σπιτιού, έτσι ώστε να μπορούν να κάνουν την επιλογή που τους ταιριάζει.

Πληροφόρηση, είτε για την προέλευση του τροφίμου, είτε για τον τρόπο παρασκευής του, είτε για τη θρεπτική του αξία ή την ασφάλειά του. Οι επιθυμητές διατροφικές πληροφορίες πάντως φαίνεται να λείπουν σε όλες τις χώρες όπου διεξήχθη η έρευνα παγκοσμίως. Τα υψηλότερα ποσοστά απαντώνται στην Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία όπου το 90% των ερωτηθέντων ανέφερε πως την τελευταία φορά που γευμάτισε εκτός οικίας δεν είχε καμία πληροφόρηση σχετικά με τη θρεπτική αξία του γεύματος.

Η διαφαινόμενη ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με το τι υπάρχει στο φαγητό μας, δείχνει να συνδέεται με την τάση που κερδίζει συνεχώς έδαφος παγκοσμίως για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Είναι ενδιαφέρον το στοιχείο πως η πλειονότητα των ερωτηθέντων σε χώρες της Δύσης και πάνω από το 70% σε μη δυτικές χώρες, ισχυρίζονται πως η γνώση του θρεπτικού περιεχομένου των γευμάτων τους θα επηρέαζε τις επιλογές τους, σημειώνοντας πως κάτι τέτοιο θα τους οδηγούσε σε πιο υγιεινές επιλογές.

Όταν ρωτήθηκαν για τα θρεπτικά συστατικά, οι περισσότεροι απάντησαν πως θα ήθελαν να έχουν στη διάθεσή τους πληροφορίες για τα λιπαρά, τις θερμίδες, τα πρόσθετα και τα συντηρητικά. Στο δυτικό κόσμο και ιδιαίτερα στη Μεγάλη Βρετανία και τις ΗΠΑ, οι άνθρωποι θα επιθυμούσαν επίσης πιο σαφείς πληροφορίες για την περιεκτικότητα σε αλάτι, ενώ στην Κίνα ζητούν κι άλλες πληροφορίες για τις βιταμίνες και τις πρωτεΐνες που περιέχει το φαγητό τους.

Είναι χαρακτηριστικό, πως περίπου τα δυο τρία των ερωτηθέντων είπαν ότι η διατροφική σήμανση με πληροφορίες για χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και θερμίδες θα ήταν ευπρόσδεκτη στο μενού όταν γευματίζουν εκτός σπιτιού.

Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ότι από εκείνους που πιστεύουν πως χρειάζεται περισσότερη διαφάνεια σχετικά με το περιεχόμενο των γευμάτων εκτός σπιτιού, η πλειοψηφία συμφώνησε ότι οι ιδιοκτήτες εστιατορίων και κυλικείων πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη της πληροφόρησης. Τα μεγαλύτερα ποσοστά καταγράφονται κατά σειρά στις Ρωσία (68%), Κίνα (64%), ΗΠΑ (59%) και Μεγάλη Βρετανία (58%).

Η World Menu Report πραγματοποιείται δυο φορές το χρόνο με σκοπό την αποτύπωση των τάσεων στο φαγητό εκτός σπιτιού. Καταναλωτές από όλον τον κόσμο καλούνται να συγκρίνουν και αντιπαραβάλουν τις γεύσεις και τις τακτικές μάρκετινγκ που αλλάζουν στη σημερινή διατροφική βιομηχανία.

Στην έρευνα συμμετέχουν επτά χώρες (ΗΠΑ, Βρετανία, Κίνα, Γερμανία, Ρωσία, Βραζιλία και Τουρκία).