Εκπαίδευση κακής ποιότητας «τρώει» το 10% των παγκόσμιων δαπανών

Εκπαίδευση κακής ποιότητας «τρώει» το 10% των παγκόσμιων δαπανών

Το 1/10 των δαπανών για την πρωτοβάθμια παιδεία παγκοσμίως (129 δισεκατομμύρια δολάρια) χάνεται σε εκπαίδευση κακής ποιότητας, σύμφωνα με έκθεση της Unesco στην οποία προτείνεται η τοποθέτηση των καλύτερων εκπαιδευτικών στους μαθητές που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη.

"Σε τι ωφελεί η εκπαίδευση, αν τα παιδιά περνούν σειρά ετών στο σχολείο και βγαίνουν χωρίς να έχουν αναπτύξει τις δεξιότητες που έχουν ανάγκη;", λέει η Πολίν Ρόουζ, η επικεφαλής της 11ης έκθεσης του προγράμματος "Εκπαίδευση για Ολους", που έχει θέσει έξι στόχους μέχρι το 2015, αφορά 164 χώρες και συμφωνήθηκε στο Ντακάρ το 2000.

Στην εισαγωγή της έκθεσης, η γενική διευθύντρια του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών για την Εκπαίδευση Ιρίνα Μπόκοβα παραδέχεται ότι τα δύο χρόνια που μένουν δεν επαρκούν για την επίτευξη των στόχων.

"Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δέκα ετών, οι άνθρωποι που ανήκουν στις πλέον περιθωριοποιημένες ομάδες του πληθυσμού συνέχισαν να στερούνται τις ευκαιρίες της εκπαίδευσης. Αν και βρισκόμαστε στην τελική ευθεία, δεν είναι πολύ αργά για να επιταχύνουμε", αναφέρεται στην έκθεση.

Στις φτωχές χώρες, "ένας στους τέσσερις νέους είναι ανίκανος να διαβάσει έστω και μία πρόταση" και "στη Δυτική Αφρική, όπου μικρός αριθμός παιδιών εξασφαλίζει τις βάσεις της εκπαίδευσης", περισσότερο από το ήμισι του εκπαιδευτικού σώματος αποτελείται από εκπαιδευτικούς χωρίς οργανική θέση, χαμηλά αμειβόμενους και με ελλιπή επαγγελματική κατάρτιση.
Περί τα 250 εκατομμύρια παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο "δεν λαμβάνουν ούτε τη βασική εκαπίδευση". Το 2011, υπήρχαν 57 εκατομμύρια παιδιά που δεν πήγαιναν στο σχολείο, το ήμισι από αυτά σε χώρες που πλήττονται από ένοπλες συρράξεις.
Για να επιτευχθεί μία βελτίωση, χρειάζονται υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικοί, αναφέρεται στα συμπεράσματα της έκθεσης που καλεί τις κυβερνήσεις να μεριμνήσουν για την κατάρτισή τους και "να θέσουν τους καλύτερους στη διάθεση όσων έχουν περισσότερη ανάγκη".

Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δέχονται μία βασική κατάρτιση που "θα συμφιλιώνει την γνώση του αντικειμένου της μάθησης με τις μεθόδους της εκπαίδευσης", καθώς και να λαμβάνουν μία δια βίου εκπαίδευση σχετικά με "τα μέσα επικέντρωσης της βοήθειας προς τα μη προνομιούχα παιδιά".

Πρέπει επίσης οι εκπαιδευτικοί αυτοί να τοποθετούνται "στις περιοχές όπου υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη" και "να τους προσφέρονται τα κίνητρα για να αφοσιωθούν μακροπρόθεσμα στην εκπαίδευση, όπως ένας μισθός που θα αντιστοιχεί τουλάχιστον στις θεμελιώδεις ανάγκες τους, καλές συνθήκες εργασίας, καθώς και προοπτικές καριέρας", αναφέρεται στην έκθεση.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο