current views are: 1

17 Μαρτίου 2014
Δημοσίευση17:00

Ταλιμπάν: Μακάρι να είχαμε κάνει αεροπειρατεία στο Boeing – Θρίλερ χωρίς τέλος

Δίνουν και παίρνουν τα σενάρια για την τύχη του Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών, που αγνοείται εδώ και πάνω από μία εβδομάδα. 

Δημοσίευση 17:00’
αρθρο-newpost

Δίνουν και παίρνουν τα σενάρια για την τύχη του Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών, που αγνοείται εδώ και πάνω από μία εβδομάδα. 

Δίνουν και παίρνουν τα σενάρια για την τύχη του Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών, που αγνοείται εδώ και πάνω από μία εβδομάδα. 

Το τελευταίο σενάριο, ερχόταν από τον Independent, και ανέφερε ότι το αεροσκάφος πέταξε σκόπιμα πολύ χαμηλά (κοντά στα 5.000 πόδια) για να «χαθεί» από τα ραντάρ, ώστε να κατευθυνθεί σε προπύργιο των Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν, κοντά στα σύνορα με το βορειοδυτικό Πακιστάν, και μάλιστα ότι σχεδιαζόταν τρομοκρατική επίθεση ανάλογη με αυτή της 11ης Σεπτεμβρίου.

Ωστόσο, το σενάριο αυτό διαψεύστηκε από τους ίδιους τους Ταλιμπάν.

Ο Ζαμπιχουλάχ Μουτζαχίντ, εκπρόσωπος των Ταλιμπάν του Αφγανιστάν, δήλωσε ότι η οργάνωσή του δεν έχει καμία σχέση με την εξαφάνιση του αεροπλάνου. «Συνέβη έξω από το Αφγανιστάν και μπορείτε να δείτε ότι ακόμα και χώρες με πολύ προηγμένο εξοπλισμό δεν μπορούν να το εντοπίσουν», είπε. «Οπότε εμείς δεν έχουμε καμία πληροφορία, καθώς πρόκειται για εξωτερικό ζήτημα».

Ένας από τους αρχηγούς των Ταλιμπάν στο Πακιστάν –χωριστής οργάνωσης από τους Αφγανούς Ταλιμπάν–, δήλωσε ότι η οργάνωσή του μόνο να ονειρευτεί θα μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο. «Μακάρι να είχαμε την ευκαιρία να καταλάβουμε ένα τέτοιο αεροπλάνο», είπε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς μέσω τηλεφώνου από το Βόρειο Ουαζιριστάν.

Πακιστάν, Ινδία, Καζακστάν αρνούνται ότι γνωρίζουν κάτι

Αξιωματούχοι των Υπηρεσιών Πολιτικής Αεροπορίας του Πακιστάν, της Ινδίας και κρατών της κεντρικής Ασίας ισχυρίστηκαν σήμερα ότι δεν γνωρίζουν τίποτε για την τύχη του αεροσκάφους, αφού οι έρευνες για τη αναζήτηση της πτήσης MH370 επεκτάθηκαν στα δικά τους εδάφη.

Στελέχη του υπουργείου Άμυνας της Ινδίας απέρριψαν το ενδεχόμενο ένα αεροπλάνο να πετούσε επί ώρες πάνω από τη χώρα χωρίς να γίνει αντιληπτό. «Η ιδέα ότι το αεροπλάνο πετούσε στον ινδικό εναέριο χώρο για αρκετές ώρες χωρίς να το αντιληφθεί κανείς είναι αλλόκοτη», δήλωσε στέλεχος του υπουργείου Άμυνας της Ινδίας, μιλώντας υπό τον όρο της διατήρησης της ανωνυμίας του. 

«Αυτές οι πληροφορίες δεν έχουν καμία βάση», συνέχισε, εξηγώντας ότι ο πιλότος θα πρέπει να γνώριζε την ακριβή τοποθεσία όλων των ινδικών ραντάρ και των συστημάτων παρακολούθησης, ώστε να είναι σε θέση να τα αποφύγει.

Εξηγώντας γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν απίθανο, επισήμανε ότι η επιτήρηση στον εναέριο χώρο στα σύνορα της Ινδίας με το Πακιστάν είναι κατά κανόνα τόσο στενή που τον περασμένο μήνα απογειώθηκαν αμέσως δύο μαχητικά τζετ τύπου Σουχόι επειδή εντοπίστηκε στο ραντάρ ένα αγνώστου ταυτότητας ιπτάμενο αντικείμενο. Τελικά αποδείχθηκε πως ήταν ένα μετεωρολογικό μπαλόνι το οποίο είχε παρασυρθεί από τον άνεμο προς τα σύνορα.

Πακιστανοί αξιωματούχοι είπαν ότι δεν εντοπίστηκε τίποτε ύποπτο στον εναέριο χώρο του κράτους αυτού μετά την εξαφάνιση του Boeing. «Έχουμε ελέγξει τις καταγραφές στα ραντάρ για τη χρονική εκείνη περίοδο, ωστόσο δεν βρήκαμε κανένα στοιχείο για την πτήση», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Πακιστάν.

Το Καζακστάν ανακοίνωσε σήμερα ότι δεν εντόπισε καμία «μη εγκεκριμένη χρήση» του εναέριου χώρου του από οποιοδήποτε αεροπλάνο την 8η Μαρτίου, γεγονός που καθιστά απίθανο το αεροπλάνο της Malaysia Airlines να πέρασε πάνω από τη χώρα.

«Ακόμη και αν όλα τα μηχανήματα [εντοπισμού] του αεροσκάφους είναι απενεργοποιημένα, είναι αδύνατο να πετά απαρατήρητο», σημειώνεται σε ανακοίνωση την οποία υπογράφει ο αναπληρωτής επικεφαλής της επιτροπής Πολιτικής Αεροπορίας του Καζακστάν, Σέρικ Μουχτιμπάγεφ. «Υπάρχουν επίσης στρατιωτικές υπηρεσίες που επιτηρούν τον εναέριο χώρο της χώρας», πρόσθεσε.

Το ενδεχόμενο το 777 να έχει εξαφανιστεί μέσα ή κοντά στο Κιργιστάν απέκλεισε επίσης η πολιτική αεροπορία της χώρας. «Όχι, αυτό το αεροσκάφος δεν πέταξε πάνω από το έδαφος του Κιργιστάν», δήλωσε ο Ντάιρ Τοκομπάγεφ, αντιπρόεδρος του αεροδρομίου Μανάς, του κυριότερου πολιτικού αεροδρομίου της χώρας κοντά στο Μπισκέκ.

Οι ερευνητές πάντως έχουν χαράξει δύο μεγάλα τόξα -το ένα από τη βόρεια Μαλαισία ως την κεντρική Ασία, το άλλο στο νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού- που πιστεύεται ότι διασταυρώνονται με την πορεία που ακολούθησε το αεροπλάνο.

Στις έρευνες που διεξάγονται στο βόρειο και το νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού συμμετέχουν είκοσι έξι χώρες, με επικεφαλής την Αυστραλία και την Ινδονησία.

Το χρονικό της μοιραίας πτήσης

00:41π.μ.:  Το αεροσκάφος της Malaysia Airlines απογειώνεται από την Κουάλα Λουμπούρ

01:07π.μ.: Στέλνονται τα τελευταία σήματα από το σύστημα ACAR

01:19π.μ.: Ο συγκυβερνήτης Fariq Abdul Hamid λέει: “Εντάξει. Καληνύχτα” στον Πύργο Ελέγχου

01:21π.μ.: Κλείνει ο αναμεταδότης

01:30π.μ.: Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Μαλαισίας χάνει κάθε επαφή με το αεροπλάνο

01:37π.μ.: Τα ACAR εμφανίζονται σβηστά

02:15π.μ.: Το αεροπλάνο εντοπίζεται κοντά στα νησιά Ανταμάν από στρατιωτικό ραντάρ

08:11π.μ.: Ο τελευταίος αντοπισμός μέσω δορυφόρου κάνει τις αρχές να “αυξήσουν” το εύρος των ερευνών τόσο στον Ινδικό Ωκεανό

Στον συγκυβερνήτη ανήκει το τελευταίο μήνυμα

Σύμφωνα με τη Malaysia Airlines, ο 27χρονος συγκυβερνήτης, Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ, ήταν εκείνος που πρόφερε τις τελευταίες λέξεις που εστάλησαν από το πιλοτήριο του Boeing 777 προς τον πύργο ελέγχου.

“Οι προκαταρκτικές έρευνες δείχνουν ότι μιλούσε ο συγκυβερνήτης”, δήλωσε ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας Αχμαντ Ζαουχάρι Γιαχία κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Το μήνυμα “Ολα καλά, καληνύχτα” εστάλη μετά την εσκεμμένη διακοπή της λειτουργίας ενός από συστήματα επικοινωνίας του αεροπλάνου.

Ο Ζαουχάρι ανακοίνωσε ότι η τελευταία αυτή επικοινωνία έγινε στη 01:19 του Σαββάτου 8 Μαρτίου (1719 ώρα GMT της Παρασκευής), 12 λεπτά μετά την τελευταία μετάδοση δεδομένων από το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System), το οποίο μεταδίδει στην εταιρεία μηνύματα για οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά την πτήση, βλάβες ή διακοπή του συστήματος.

Η απενεργοποίηση αυτού του συστήματος στο αγνοούμενο αεροσκάφος της Malaysia Airlines μπορεί να έγινε πριν ή μετά την τελευταία προφορική επικοινωνία από το πλήρωμα–που προφανώς έγινε από τον συγκυβερνήτη, ανακοίνωσε ο ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας.

“Δεν γνωρίζουμε πότε απενεργοποιήθηκε το σύστημα ACARS. Αυτό που γνωρίζουμε είναι η τελευταία μετάδοση”, πρόσθεσε ο ίδιος.


σχετικα αρθρα