Ταϊλανδέζικο ραντάρ εντόπισε σήμα από το Boeing της Malaysia

Ταϊλανδέζικο ραντάρ εντόπισε σήμα από το Boeing της Malaysia

Το στίγμα ενός αεροπλάνου, που πιθανώς ανήκει στο αγνοούμενο Boeing της Malaysia Airlines, εντόπισε ένα από τα στρατιωτικά ραντάρ της Ταϊλάνδης, όπως δήλωσε αξιωματικός της Ταϊλάνδης

Το ραντάρ εντόπισε το σήμα μόλις λίγα λεπτά μετά την εξαφάνιση της πτήσης MH370 κι ενώ το αεροσκάφος κινούταν δυτικά προς τα Στενά της Μάλακκα.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι αρχές της Ταϊλάνδης δεν είχαν ανακοινώσει τόσες ημέρες αυτή την πληροφορία, γιατί δεν τους ζητήθηκε από τη Μαλαισία.

Επιπλέον, όπως μεταδίδουν ορισμένα ξένα μέσα, κάτοικοι των Μαλδίβων ισχυρίζονται ότι είδαν ένα αεροπλάνο να πετάει σε χαμηλό ύψος και να περνάει πάνω από τα νησιά την ημέρα της εξαφάνισης

Σύμφωνα με τοπικό ΜΜΕ, αρκετοί κάτοικοι είδαν το αεροπλάνο στις 6.15 τοπική ώρα, ενώ το περιέγραψαν ως «λευκό με κόκκινες γραμμές», όπως και αγνοούμενο Boeing 777.

"Δεν έχω ξαναδεί αεροπλάνο να πετάει τόσο χαμηλά πάνω από το νησί μας. Εχουμε δει υδροπλάνα, αλλά είμαι σίγουρος ότι δεν ήταν τέτοιο. Μπορούσα ακόμα και να δω τις πόρτες του αεροπλάνου", είπε αυτόπτης μάρτυρας.

Και πρόσθεσε: "Δεν ήμουν μόνο εγώ. Κι άλλοι κάτοικοι του νησιού είδαν το ίδιο αεροπλάνο. Κάποιοι βγήκαν από τα σπίτια τους για να δουν τι είναι αυτός ο θόρυβος!"

Να σημειωθεί ότι τα νησιά των Μαλδιβών βρίσκονται σε απόσταση 2.000 μιλίων από τη Μαλαισία και είναι ακριβώς στο σημείο που θα μπορούσε να φτάσει η πτήση MH370, σύμφωνα με την ποσότητα των καυσίμων που είχε.

Νέο σενάριο για την εξαφάνιση του Boeing

Ένα νέο σενάριο έβαλε σήμερα στο «τραπέζι» η γερμανική εφημερίδα Bild, σύμφωνα με το οποίο οι αρχές φέρεται να εξετάζουν το ενδεχόμενο ο πιλότος να αυτοκτόνησε, επειδή τον εγκατέλειψε η σύζυγός του με τα τρία τους παιδιά.

Σε δημοσίευμα με τίτλο «Πέταξε προς την καταστροφή λόγω απογοήτευσης;», η εφημερίδα αναφέρεται στο ενδεχόμενο ο πιλότος, Zaharie Ahmad Shah, να έριξε το αεροσκάφος στη θάλασσα, λόγω ερωτικής απογοήτευσης. 

Σύμφωνα με μαρτυρίες, η συμπεριφορά του πριν από την πτήση των Μαλαισιανών Αερογραμμών, ήταν διαφορετική. Συγκεκριμένα ένας από τους φρουρούς ασφαλείας υποστήριξε πως ο κυβερνήτης Zaharie χαιρέτησε σχεδόν με στρατιωτικό στυλ. «Υπήρξε μια εντυπωσιακή αλλαγή στον τρόπο που μας χαιρέτησε είχε εκείνο το βράδυ» δήλωσε ένας από τους φρουρούς ασφαλείας, προσθέτοντας ότι «Δεν ήταν αυτός».

Άλλες πληροφορίες, αναφέρουν πως ο πιλότος εκείνη την ημέρα για πρώτη φορά πήγε στο αεροδρόμιο με το δικό του αυτοκίνητο, μάρκας BMW, και όχι με το υπηρεσιακό όχημα. Μάλιστα, υποστηρίζεται πως στο αυτοκίνητο ήταν μαζί του και η σύζυγος του, η οποία δεν επέστρεψε το βράδυ στο σπίτι και τελικά εμφανίστηκε το επόμενο Σάββατο, σχεδόν μια εβδομάδα μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους.

Παράλληλα, οι γείτονές του μιλούν με τα καλύτερα λόγια γι' αυτόν οι γείτονές του, περιγράφοντάς τον ως «δοτικό» και «περιποιητικό» πατέρα, όπως μεταδίδει η Bild.

Συνεχίζονται οι έρευνες

Δέκα ημέρες μετά τη μυστηριώδη εξαφάνιση του αεροπλάνου, η Κίνα άρχισε έρευνες στο έδαφός της, ενώ οι επιχειρήσεις που άρχισαν στον Ινδικό Ωκεανό θα απαιτήσουν πολλές εβδομάδες.

Η εξαφάνιση του Boeing 777 έχει κινητοποιήσει τις προσπάθειες 25 χωρών σε δύο πολύ εκτεταμένες περιοχές του κόσμου: από τη βόρεια Ταϊλάνδη ως την κεντρική Ασία για το βόρειο διάδρομο (που καλύπτει ένα μέρος της Κίνας), από την Ινδονησία ως το νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού για το νότιο διάδρομο.

"Η συνολική ζώνη των ερευνών έχει πλέον έκταση 2,24 εκατ. τετραγωνικών ναυτικών μιλίων (7,7 εκατ. τετρ. χλμ.), δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας Χισαμουντίν Χουσέιν.

Η έκταση της Αυστραλίας είναι 7,6 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα.

Στον Ινδικό Ωκεανό, η ζώνη έρευνας καλύπτει 600.000 τ.χλμ.. Η επιχείρηση "θα πάρει τουλάχιστον μερικές εβδομάδες", προειδοποίησε ο Τζον Γιανγκ, επικεφαλής των επιχειρήσεων της αυστραλιανής Αρχής Ναυτικής Ασφάλειας.

Καθώς η έρευνα βρίσκεται στην 11η ημέρα της, τα στοιχεία που είναι γνωστά με βεβαιότητα είναι πολύ λίγα, μερικές φορές αντιφατικά, και προκαλούν αμηχανία μπροστά σ' αυτό που εμφανίζεται ως ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της σύγχρονης αεροναυτικής ιστορίας.

Οι ερευνητές είναι πεπεισμένοι πως κάποιος με βαθιά γνώση του Boeing 777-200ER και της πολιτικής αεροπορίας εξέτρεψε το αεροπλάνο, ακόμη και χιλιάδες μίλια εκτός της προγραμματισμένης πορείας του.

Ωστόσο, παρ' όλους τους εντατικούς ελέγχους του παρελθόντος όλων των επιβαινόντων δεν έχει βρεθεί κανείς που να έχει κάποιο γνωστό πολιτικό ή ποινικό κίνητρο για να κάνει αεροπειρατεία ή να ρίξει εσκεμμένα το αεροπλάνο, λένε πηγές στις δυτικές δυνάμεις ασφαλείας και οι κινεζικές αρχές.

Ερευνητές που προσπαθούν να συναρμολογήσουν τα τμηματικά δεδομένα από στρατιωτικά ραντάρ και δορυφόρους, πιστεύουν πως κάποιος έκλεισε τα συστήματα τρανσπόντερ και ACARS που δίνουν το στίγμα του αεροπλάνου, και το έστρεψε προς δυσμάς, διασχίζοντας και πάλι τη χερσόνησο της Μαλαισίας και ακολουθώντας μια οδό της εμπορικής αεροπορίας προς την Ινδία.

Μαλαισιανοί αξιωματούχοι υπαναχώρησαν όμως σε ό,τι αφορά την ακριβή διαδοχή των γεγονότων – δεν είναι σίγουροι τώρα αν το σύστημα ACARS έκλεισε πριν ή μετά το τελευταίο μήνυμα ασυρμάτου από το κόκπιτ, αλλά λένε πως αυτό δεν κάνει κάποια ουσιαστική διαφορά.

"Δεν αλλάζει την πεποίθησή μας (. . .) πως οι κινήσεις του αεροπλάνου συνάδουν με εσκεμμένη ενέργεια από κάποιον μέσα στο αεροπλάνο", δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Χισαμουντίν Χουσέιν.

Ο πρεσβευτής της Κίνας στη Μαλαισία δήλωσε πως η χώρα του διεξήγαγε λεπτομερή έρευνα σχετικά με τους πολίτες της που επέβαιναν στην πτήση και μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να εμπλέκεται κάποιος απ' αυτούς στην εξαφάνισή της.

Πηγές στις αμερικανικές και ευρωπαϊκές δυνάμεις ασφαλείας δήλωσαν πως οι προσπάθειες διαφόρων κυβερνήσεων να ερευνήσουν το παρελθόν όλων των επιβατών δεν έχουν δείξει να υπάρχουν σχέσεις με μαχητικές οργανώσεις ή οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να εξηγήσει την εξαφάνιση του αεροπλάνου.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο