Οι διάλογοι των πιλότων του μοιραίου Boeing με τον πύργο ελέγχου

Οι διάλογοι των πιλότων του μοιραίου Boeing με τον πύργο ελέγχου

Συναγερμός έχει σημάνει μετά τη δημοσιοποίηση από τη βρετανική Telegraph των αναλυτικών διαλόγων ανάμεσα στους πιλότους του αγνοούμενου αεροσκάφους και των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.

Το ενδιαφέρον των ερευνητών εστιάζεται σε δύο βασικούς άξονες ανάλυσης. Πρώτον, ενώ φαινομενικά πρόκειται για «διαλόγους ρουτίνας», παρατηρείται μια ασυνήθιστα συχνή επικοινωνία των πιλότων με τον πύργο ελέγχου στην Κουάλα Λουμπούρ για ζητήματα,τα οποία θα μπορούσαν να έχουν ρυθμιστεί μ' ένα δυο μηνύματα. 

Δεύτερον, η απώλεια επικοινωνίας και η απότομη στροφή προς τα δυτικά γίνεται ακριβώς τη στιγμή που ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας περνάει από την Κουάλα Λουμπούρ στην πόλη Χο Τσι Μιν (πρώην Σαϊγκόν, νότιο Βιετνάμ).

Όπως προαναφέρθηκε, η συγκεκριμένη στιγμή θεωρείται ως η ιδανικότερη για να μπορέσει κάποιος να «εξαφανίσει» για λίγη ώρα το αεροπλάνο, προκαλώντας σύγχυση στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, σύμφωνα με πρώην πιλότο της British Airways που μίλησε στην εφημερίδα.

Όπως φαίνεται και στα ντοκουμέντα που δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα της βρετανικής εφημερίδας, οι συνομιλίες ξεκινούν στις 00.25 (τοπική ώρα), όταν ο Πύργος Ελέγχου δίνει γενικές οδηγίες στους πιλότους, την ώρα που το αεροσκάφος βρίσκεται σε διαδικασία τροχοδρόμησης στο αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ. 

Η τελευταία επικοινωνία γίνεται στη 1.19 τα ξημερώματα (τοπική ώρα), όπου ο 27χρονος συγκυβερνήτης Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ λέει: «όλα εντάξει, καληνύχτα» ενώ το αεροσκάφος της πτήσης MH370 βρίσκεται πάνω από τον κόλπο της Ταϊλάνδης, σε ύψος 35.000 ποδιών.

Σε αυτό το σημείο το αεροπλάνο εξαφανίζεται. Αυτή είναι και η τελευταία γνωστή του θέση, πριν χαθεί το σήμα από τα ραντάρ και ξεκινήσει -με καθυστέρηση αρκετών ωρών- μια άνευ προηγουμένου αναζήτηση στο νότιο τμήμα της Ασίας, με την εμπλοκή δεκάδων χωρών.

Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, το αντίγραφο είναι εξαιρετικά σημαντικό, καθώς περιέχει επικοινωνίες και κατά το χρονικό διάστημα που διάφοροι εμπειρογνώμονες εκτιμούν ότι βρισκόταν σε εξέλιξη δολιοφθορά από ανθρώπινο χέρι στο εσωτερικό του αεροσκάφους (κλείσιμο συστήματος ACARS).

Από «κόσκινο» δύο σημεία της συνομιλίας

Σύμφωνα με το CNN, ειδικοί αναλυτές περνούν από κόσκινο τις συνομιλίες, εστιάζοντας ην προσοχή τους σε δύο μηνύματα, τα οποία εν δυνάμει θα μπορούσαν να τοποθετηθούν εκτός μιας «καθιερωμένης επικοινωνίας κατά τη διάρκεια συνηθισμένης πτήσης».

Το πρώτο εκπέμπεται στη 1.07 τα ξημερώματα, όταν ο συγκυβερνήτης ενημερώνει τον πύργο ελέγχου πως το αεροπλάνο πετάει σε ύψος 35.000 ποδιών. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η πληροφορία αυτή είναι άχρηστη, καθώς το μήνυμα αυτό έχει ήδη επαναληφθεί σε προηγούμενη επικοινωνία μόλις έξι λεπτά νωρίτερα. Επιπλέον, αυτή η επικοινωνία γίνεται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη στιγμή.

 Είναι το χρονικό σημείο (1.07 τα ξημερώματα) που το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System) στέλνει αυτόματα για τελευταία φορά δεδομένα σχετικά με οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά τη διάρκεια της πτήσης, βλάβες ή διακοπή του συστήματος, πριν τελικά τεθεί εκτός λειτουργίας για τα επόμενα 30 λεπτά με ανθρώπινη παρέμβαση, όπως πιστεύουν οι ερευνητές.

Το δεύτερο στοιχείο που προκαλεί υποψίες και ενισχύει τα σενάρια ότι η εξαφάνιση του αεροσκάφους από τα ραντάρ έγινε σκόπιμα αφορά το χρονικό διάστημα της ξαφνικής στροφής του αεροπλάνου προς τα δυτικά.

Στη 1.19 τα ξημερώματα ο πύργος ελέγχου στην πρωτεύουσα της Μαλαισίας ενημερώνει τους πιλότους ότι πρέπει να επικοινωνήσουν με τους συναδέλφους στην πόλη Χο Τσι Μινχ (πρώην Σαϊγκόν, νότιο Βιετνάμ) προκειμένου να συνεχιστεί χωρίς προβλήματα το ταξίδι τους. Δύο λεπτά αργότερα ο συγκυβερνήτης στέλνει το τελευταίο μήνυμα («όλα εντάξει, καληνύχτα»). 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο