Κομισιόν: Πρακτικές συμβουλές ενόψει θερινών διακοπών

Κομισιόν: Πρακτικές συμβουλές ενόψει θερινών διακοπών

Ενόψει των θερινών διακοπών η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσιοποίησε σήμερα έναν κατάλογο με χρήσιμες συμβουλές για τους ευρωπαίους πολίτες που θα ταξιδέψουν εντός και εκτός ΕΕ.

Ειδικότερα, στην περίπτωση που ένας πολίτης της ΕΕ ταξιδέψει εκτός Ευρώπης και η χώρα του δεν διαθέτει πρεσβεία ή προξενείο στον προορισμό του τίθεται το ερώτημα με ποιον θα πρέπει να έρθει σε επαφή αν χρειαστεί βοήθεια. Η Κομισιόν διευκρινίζει ότι ως πολίτες κράτους μέλους της ΕΕ είμαστε αυτομάτως πολίτες της ΕΕ και, κατά συνέπεια, έχουμε δικαίωμα σε προξενική συνδρομή αν βρισκόμαστε εκτός της ΕΕ (μολονότι η χώρα μας δεν εκπροσωπείται). Μπορούμε επίσης να απευθυνθούμε σε προξενείο ή πρεσβεία οποιουδήποτε κράτους μέλους της ΕΕ για βοήθεια, αν, για παράδειγμα, έχουμε συλληφθεί, έχουμε υποστεί σοβαρό ατύχημα ή έχουμε χάσει σημαντικά έγγραφα.

Η Επιτροπή απαντά και σε άλλα υποθετικά ερωτήματα που μπορούν να τεθούν κατά την παραμονή μας στο εξωτερικό όπως για παράδειγμα:

-Ποιον θα πρέπει να καλέσω αν εξαφανιστεί το παιδί μου;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να υπάρχει μια κοινή τηλεφωνική γραμμή επικοινωνίας (116000) στην οποία αναφέρονται εξαφανίσεις παιδιών σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ. "Είτε είστε γονιός του οποίου το παιδί έχει εξαφανιστεί, έχει χαθεί ή το έχει σκάσει, είτε έχετε πληροφορίες για εξαφανισμένο παιδί, μπορείτε να καλέσετε το ίδιο νούμερο. Μέσω αυτού του αριθμού θα έρθετε σε επαφή με έναν έμπειρο φορέα που θα μπορέσει να σας παράσχει υποστήριξη και πρακτική βοήθεια, σε ψυχολογικό, νομικό ή διοικητικό επίπεδο", αποσαφηνίζει η Επιτροπή.

-Ποιος μπορεί να με βοηθήσει αν στις διακοπές μου αντιμετωπίζω προβλήματα με την αεροπορική εταιρεία, την εταιρεία μίσθωσης αυτοκινήτων ή τον ταξιδιωτικό πράκτορα; Αν καθυστερήσουν ή ακυρωθούν δρομολόγια αεροπλάνων, τρένων, λεωφορείων και πλοίων.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, χάρη στους κοινοτικούς κανόνες για τα δικαιώματα των επιβατών της ΕΕ αν η πτήση ή το ταξίδι σας καθυστερήσει πολλές ώρες, η εταιρεία που σας μεταφέρει πρέπει να σας δώσει μια δίκαιη αποζημίωση. "Εάν ακυρωθεί και πρέπει να μείνετε σε ξενοδοχείο μακριά από τον τελικό σας προορισμό, η αεροπορική εταιρεία ή η σιδηροδρομική εταιρεία πρέπει να καλύψει το σχετικό κόστος. Προτού ταξιδέψετε, ελέγξτε πώς μπορείτε να διεκδικήσετε τα δικαιώματά σας σε αεροδρόμια, λιμένες, και σταθμούς λεωφορείων και τρένων στην Ευρώπη ή τηλεφορτώστε την εφαρμογή για «έξυπνα τηλέφωνα» (smartphones)", τονίζει η Επιτροπή.

-Οι εξωφρενικοί λογαριασμοί τηλεφώνου ανατρέπουν τον προϋπολογισμό των διακοπών μου. Με ποιο τρόπο μπορώ να τους μειώσω, όταν ταξιδεύω;

Αναφορικά με το κόστος περιαγωγής τηλεφωνικών συνδιαλέξεων μέσω κινητών, η Κομισιόν υπενθυμίζει ότι οι ανώτατες τιμές για τις εξερχόμενες και τις εισερχόμενες κλήσεις μειώθηκαν, όπως και το κόστος των SMS και τη περιήγησης στο διαδίκτυο. Για τις εξερχόμενες κλήσεις το ανώτατο κόστος καθορίζεται σε 0,19 ευρώ/λεπτό , για τις εισερχόμενες σε 0,05 ευρώ, για το SMS 0,06 ευρώ και για την τηλεφόρτωση δεδομένων στο διαδίκτυο 0,20 ευρώ/megabyte.

-Τι θα συμβεί αν χρειαστώ γιατρό στο εξωτερικό;

Η Κομισιόν επισημαίνει ότι "εάν αρρωστήσετε ή τραυματιστείτε ενώ ταξιδεύετε σε μια χώρα της ΕΕ, την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία ή την Ελβετία, έχετε δικαίωμα σε επείγουσα περίθαλψη. Γι' αυτό, πρέπει να έχετε μαζί σας την Ευρωπαϊκή κάρτα ασφάλισης ασθένειας (ΕΚΑΑ) . Θα λάβετε θεραπευτική αγωγή υπό τους ίδιους όρους και με το ίδιο κόστος με τα άτομα που είναι ασφαλισμένα στη χώρα που επισκέπτεστε. Μην ξεχάσετε λοιπόν να ζητήσετε από τον ασφαλιστικό σας φορέα να την εκδώσει για λογαριασμό σας χωρίς οικονομική επιβάρυνση", αναφέρει η Επιτροπή.

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο