Εντυπωσίασε το τουρκικό ελικόπτερο στο air show στο Farnborough (Βίντεο)

Εντυπωσίασε με τις πτητικές ικανότητες που διαθέτει το πολεμικό ελικόπτερο Τ-129 ΑΤΑΚ που κατασκευάζει η Τουρκία σε συνεργασία με Agusta/Westland. Οι δυνατότητές του φάνηκαν στο στο air show που γίνεται στο Farnborough. Η Άγκυρα κάνει επενδύσεις στα εξοπλιστικά προγράμματα και δεν αγοράζει απλώς και μάλιστα με «καπέλλο».

Χρειάστηκαν χρόνια μεθοδικού προγραμματισμού και σκληρής δουλειάς, από την τουρκική αεροπορική βιομηχανία για να μπορεί να σταθεί με καμάρι στην διεθνή αγορά, διεκδικώντας παραγγελίας με το νέο επιθετικό ελικόπτερο Τ-129 ΑΤΑΚ που ανέπτυξε σε συνεργασία με την ιταλική εταιρία.΄Εκτός από το κέρδος που διεκδικεί η Τουρκία , πέτυχε να μην φύγει συνάλλαγμα από τη χώρα, δόθηκε δουλειά σε εργάτες αλλά και σε επιστήμονες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, απέκτησε τη δυνατότητα παραγωγής και συντήρησης των ελικοπτέρων αυτών με ότι θετικό συνεπάγεται αυτό, μπορεί να εξοπλίσει με μεγάλο αριθμό Τ-129 ΑΤΑΚ το Στρατό της και γενικά αποκτά και πολλά διπλωματικά οφέλη.

Το πρόγραμμα Τ-129 ΑΤΑΚ υπογράφτηκε το Σεπτέμβριο του 2007. Το συνολικό κόστος του προγράμματος, το οποίο αφορούσε την κατασκευή 51 ελικοπτέρων, ανέρχονταν στα 2,7 δις ευρώ, εκ των οποίων μόνο το 1 δις ευρώ πήγε στην Ιταλία που έδωσε τη τεχνογνωσία.

Το ελικόπτερο Τ-129 ΑΤΑΚ βασίζεται στην έκδοση του ελαφρού επιθετικού ελικοπτέρου Α129 Mangusta, το οποίο βρίσκεται σε υπηρεσία στον ιταλικό Στρατό από το 1990. Διατηρεί την άτρακτο του Α129Ι και είναι εξοπλισμένο με δύο νέους κινητήρες CTS800-4A, οι οποίοι αποδίδουν 1.361 ίππους. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ελικοπτέρου είναι, συνολικό μήκος 14,6 μέτρα, μήκος ατράκτου 13,45 μέτρα, ύψος 3,4 μέτρα, βάρος 2.529 κιλά και μέγιστο βάρος απογείωσης 5 τόνοι. Χάρις στους δύο κινητήρες CTS800-4A, το ελικόπτερο μπορεί να επιτύχει μέγιστη ταχύτητα 145 κόμβοι, ενώ η ακτίνα δράσης του φτάνει τα 561 χλμ. (!)

Η επιχειρησιακή οροφή του τουρκικού ελικοπτέρου είναι 6.096 μέτρα και ο ρυθμός ανόδου 12,7 μέτρα/δευτερόλεπτο. Όλα τα στοιχεία αυτά είναι εντυπωσιακά. Βασισμένοι σε μία δοκιμασμένη άτρακτο και σε ένα καινούργιο υψηλής τεχνολογίας κινητήρα, οι Τούρκοι ενδιαφέρθηκαν να βάλουν στο ελικόπτερο τα εγχώριας κατασκευής ηλεκτρονικά, ηλεκτρο-οπτικά και οπλικά τους συστήματα.

Εκτός από το σύστημα ηλεκτροπτικό σύστημα ελέγχου βολής, η τουρκική εταιρεία κατασκευάζει τις έγχρωμες οθόνες MFD-268M, το σύστημα GPS/INS LN-100G, το σύστημα IFF APX-117, τον ασύρματο VHF/UHF MXF-484, το σύστημα απεικόνισης επί κάσκας HICS και το σύστημα διαχείρισης πτήσης CDU-900.

Επιπλέον η τουρκική Aselsan, έχει κατασκευάσει και τοποθετήσει στο ελικόπτερο το ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου HEWS, το οποίο περιλαμβάνει υποσυστήματα που επίσης η τουρκική εταιρεία κατασκευάζει. Επιπρόσθετα η τουρκική εταιρεία Roketsan, στο πλαίσιο του εξοπλισμού του ελικοπτέρου με τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής οπλικά συστήματα, ανέπτυξε δύο πυραυλικά συστήματα και μία κατευθυνόμενη ρουκέτα. Πρόκειται για τον αντιαρματικό πύραυλο μεγάλης εμβέλειας (8 χλμ) UMTAS, ο οποίος κατευθύνεται προς το στόχο μέσω ζεύξης δεδομένων, ενώ στην τελική φάση της πτήσης χρησιμοποιεί τον αισθητήρα IIR, τον πύραυλο L-UMTAS που αποτελεί την καθοδηγούμενη με δέσμη laser έκδοση του πυραύλου UMTAS και την κατευθυνόμενη με δέσμη laser ρουκέτα των 2,7 ιντσών Cirit.

Γ. Κοκ.

 

Εγγραφείτε στο newsletter μας

Ενημερωθείτε πρώτοι για τα τελευταία νέα, αποκλειστικά ρεπορταζ και ειδήσεις απο όλο τον κόσμο