Λύθηκε το μυστήριο του δεινόσαυρου με τα μεγαλύτερα χέρια

Περίπου 50 χρόνια μετά την εντυπωσιακή ανακάλυψη στην έρημο Γκόμπι τηςΜογγολίας των γιγάντιων απολιθωμένων μπροστινών άκρων ενός μυστηριώδους δεινόσαυρου, οι επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι επιτέλους έλυσαν το αίνιγμα του εν λόγωτέρατος με τα γιγάντια χέρια μήκους 2,4 μέτρων. Ήσαν τα μεγαλύτερα χέρια πουέχουν ποτέ βρεθεί σε δίποδο ζώο στον πλανήτη μας, καθένα από τα οποία είχε τρίατεράστια νύχια στην άκρη του.

Επρόκειτο για έναν δεινόσαυρο μεγάλο σχεδόν όσο ο Τυραννόσαυρος, που έφθανετα 11 μέτρα μήκος και ζύγιζε 6,4 τόνους. Ανήκε στην ομάδα των«ορνιθομιμόσαυρων» που ονομάστηκαν έτσι, επειδή έμοιαζαν με σαύρες που μιμούνταν τα πουλιά. Ήταν δίποδος όπως οι στρουθοκάμηλοι και χρησιμοποιούσε τα δύο τρομερά μπροστινά χέριατου για να κυνηγά την τροφή του.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον παλαιοντολόγο Γιανγκ Ναμ Λι του Ινστιτούτου Γεωεπιστημών της Ν. Κορέας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Nature, σύμφωνα με το BBC και το πρακτορείο Ρόιτερς, ανακάλυψαν, επίσης στηνέρημο Γκόμπι, δύο σχεδόν πλήρεις σκελετούς του δεινόσαυρου, τον οποίο ονόμασαν «Δεινόχειρα» λόγω των τρομερών χεριών του. Η αρχική ανακάλυψη των απολιθωμένων χεριών είχε γίνει το 1965 από μιαπολωνομογγολική επιστημονική αποστολή.

Το σώμα του παμφάγου δεινόσαυρου, ο οποίος τρεφόταν με φυτά, ψάρια καιμικρά ζώα σε υγρότοπους, ήταν πολύ παράξενο, καθώς θύμιζε γιγάντια στρουθοκάμηλομε καμπούρα, ενώ είχε ένα επίμηκες κεφάλι με μήκος πάνω από ένα μέτρο και ράμφοςσαν της πάπιας, καθώς και μια τεράστια κοιλιά. «Ήταν ένας από τους πιο περίεργουςδεινόσαυρους, παράξενος πέρα από κάθε φαντασία», δήλωσε ο Γιανγκ Ναμ Λι καιεκτίμησε ότι το ζώο πρέπει να περπατούσε πολύ αργά.